spomalovanie systému má význam v prípadoch ak napríklad potrebuješ vidieť veci ktoré na normálne bežiacom systéme viditelné niesú.
môžeš tak napríklad zaregistrovať dvojité vykonávanie niektorého tasku v dôsledku chybného kódu. samozrejme dajú sa na to použiť aj debuggery a logy z behu aplikácie, ale reverzné inžinierstvo a betatesting musia hladať aj alternatívy.
podobným štýlom som napríklad zistil že oblivion má určité kritické množstvo trojuholníkov. pokial sa dívaš napríklad na steny imperiálneho paláca - špeciálne na miesto kde vstupujú k dlažbe tak framerate spadne dole z 40 na 5 fps. ak sa ale pozrieš o 5 cm vyššie tak sa fps upravia pritom množstvo trojuholníkov sa nezmenšilo - len je niečo zlé v tom ako to tam nakreslili.
v kóde by to šlo optimalizovať a rovnako by to šlo optimalizovať v meshoch, ale na stroji s vyšším výkonom by to bolo na hodnotách 30-160 FPS. poriadny framedrop ale vývojár by nad tým mávol rukou že to nieje kritické.
obecne ale to čo robili s XPčkami... skôr zisťujú kde ten systém ešte spustia... ja som skôr za testovanie v štýle že ak ho už na takom hw spustili tak aby ho aj rozchodili v slušnom stave
nejaký ten XPlite + maximalizovať možnosti tej dosky a procesoru by XPčkam dali možnosť bežať relatívne slušne - hlavne ale neviem z akého disku bežali - ten musel swapovať strašne...