Tak aj keď ATI 5850 je už starší kus, určite nepatrí do starého železa. Aj keď sa už dnes nepredáva, stále je to skvelá voľbu na bazárovú kúpu. Táto recenzia je ale hlavne pre majiteľov grafík 5850 a ako tak pozerám popisy nieje ich tu málo
. Začnem teda písať. Podľa recenzií by mal byť vetrák na ATI Shappire 5850 nepočuteľný (v kľude) "
A hlučnost chladiče je na velmi přijatelné úrovni. V klidu není vlastně vůbec slyšet v zátěži je to lepší standard." Ale mňa po zapichnutí do dosky oblial studený pot. Pri zapnutí klasika : vetrák asi na 2 sekundy na 100%. V IDLE je chladič na minimálnych otáčkach v porovnaní s mojimi Enermaxmi hlučný. Začal som teda riešiť "aftermarket cooler" Twin Turbo za 25€ a čo sa týka hluku mi veľmi nepomôže. Voľba bola jasná Accelero S1 Rev2. Problém je však že chladč sa kartu nezmestí bolo ho treba trochu upraviť. Túto upravu chcem v tejto recenzií popísať.
Poďme teda nato!
Čo budeme potrebovať ?
Accelero S1 Rev2
Teplovodivú pásku
Pílku na železo
Pilníky na železo
Antivibračné skrutky
12cm ventilátor (Noctua, Enermax)
Technický benzín
Nožnice, Skrutkovač (krížový), Papierovú utierku
prípadne ULNA redukciu
. . . a trpezlivosť
Odskrujeme všetky skrutky. A nieje ich málo
Ďalšie skrutky ktoré musia ísť preč
Na chladenie VRM použijeme plate zo stock chladiča
Tie hnusné biele teplovodivé podložky musia preč. Odstránime ich teda a miesto kde boli očistíme technickým benzínom. Tie podložky na VRM môžu ostať.
Tam kde sme odstránili teplovodivé podložky použijeme nové. Ja som použil pásku AKASA AK-TT12-80. Nastrháme ju na požadovanú veľkosť a nalepíme ju v dvoch vrstvách.
Plate nasadíme a zo zadu priskrutkujeme.
Pamaťové regulátory musia byť chladené !!! Nasadíme na nich teda pasívy z balenia Accelera
Jadro vyčistíme technickým benzínom a nanesieme teplovodivú pastu. Ako ináč ARCTIC MX-2 alebo ak máme nové accelero tak je už pasta nanesená na chladiči.
Tak poďme teda upraviť accelero. Odstránime plasty s logom ARCTIC a začneme rezať 3cm z boku (z ktorého boku rezať vidíme na fotke nižšie). Následné odrezané rebrá opilníkujeme.
Teraz rebrá vytočíme ako to vidno na fotke.
Teraz môžme accelero nasadiť. Priložíme ho na kartu a na zadnej strane karty skrutkujeme 4 skrutky.
Fajn chladič je na karte. Ventilátor však upevníme netradične. Cez ventilátor prestrčíme antivibračné skrutky. Musia cez diery na skrutky prejisť úplne celé ! Ide to, len treba použiť silu.
Gumené skrtuky teraz zasunieme medzi rebrá chladiča (viď foto) Viem na fotke to niečo pripomína ale ináč to vyznačiť nešlo
Na noctuu som ešte nasadil ULNA odpor (7V) A Vualá sme hotový !
Ešte jedna fotka z profilu.
Poďme si teda ukázať test chladenia
Pamäťové regulátory sa mierne prehrievajú ale nieje to nič hrozné
Pre porovnanie pred a po nasadení chladiča :
IDLE pred : 38-42 (fan 20%)
IDLE po : 28-30
BURN pred : do 80 (automatická regulácia)
BURN po : 50
Poďakovania :
GABOvi z Tichépc :
www.tichepc.sk (za ULNA redukciu)
dixi-mu z pcfora (za všetky poskytnuté rady)
pipo-vi 137 z pretaktovania (za accelero)
mirdis-ovi z pretakovania (za pastu a skrutky)
Názory, postrehy, kydy, ohováračky, výsmechy, špekulácie vítané . . .