Stránka: 4 z 241
| [ Príspevkov: 7206 ] | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 241 |
Autor | Správa |
---|
|
Presne tak, poznám ludí, ktorí by reagovali tak, že by mala 4 defekty. sysel777 píše: edit: inac som prekvapeny ze si o mne taketo veci pamatas (to s tym parkovanim na chodniku) Pamätám si, že ma kritizoval za to, že parkujem na chodínku spolu s ďalšími približne 500 autami v oblasti (v jednosmernej premávke).
|
|
Registrovaný: 10.02.08 Prihlásený: 03.05.24 Príspevky: 5121 Témy: 92 | 92 Bydlisko: Bratislava |
Spartan: kradnut a zaberat 2 parkovacie miesta je ten isty postup ? parkovisko pred nasou bytovkou mame chranene vysuvnym stlpom a sluzi iba nam, miesta je tam vzdy dost, cize nestalo by sa, ze by tam niekto nezaparkoval. Len som chcel poukazat na to, ze ako rozmyslaju majitelia SUV (a neodsudzujem to). A to s tym zablokovanim auta ti Spartan neodporucam lebo taky oramovany Land Cruiser by toho tvojho prskoleta velmi rychlo odtlacil alebo by si ta pockal pri aute. Vychadzam z toho ze majitelia SUV su spravidla "temperamentnejsi" ako bezni ludia. // Spojený príspevok Štv 10.07.14 18:58Spartan.Ex píše: Presne tak, poznám ludí, ktorí by reagovali tak, že by mala 4 defekty. co uz, slovaci sa nezapru.
_________________ CPU: Intel i7 920 CPU Cooler: Noctua NH-D14 MB: GigaByte EX58-USB3 RAM: DDR3 Kingston 3x2GB 1333 SSD: Samsung SSD 840 250GB HDD1: Samsung Spinpoint F3 1000GB HDD2: Samsung Spinpoint F3 1000GB GPU: Sapphire HD4890 PSU: Corsair 750 Watt TXEU Case: Lancool K62 - Red Dragon Window Edition Fan regulator: Scythe KM02-BK-5.25" Kaze Master Ace - Black OS: Windows 10 Home x64 Monitor: Samsung P2450H 24" Mouse: A4tech Bloody V3 Keyboard: Logitech K750 Receiver: Yamaha RX-V365 Notebook: Apple Macbook Air 13" 128GB 2013 Mobile: iPhone SE 64GB Space Gray |
|
|
Nie, to nie je, ale postup akým si to obhajoval je zhodný. No v tomto špecifickom prípade by som to Slovákom asi ani nemal za zlé. Urobiť by som to osobne určite neurobil, ale niektorí ludia musia zistiť ťažkou cestou, že pravidlá platia pre všetkých. sysel777 píše: A to s tym zablokovanim auta ti Spartan neodporucam lebo taky oramovany Land Cruiser by toho tvojho prskoleta velmi rychlo odtlacil alebo by si ta pockal pri aute. Vychadzam z toho ze majitelia SUV su spravidla "temperamentnejsi" ako bezni ludia. SIlno pochybujem, že sa odvážili k nejakým temperamentým činom práve voči mojej osobe. V zadu má orámovanie máloktoré SUV. Chvalabohu sídliskoví "hrdinovia" sa ma našťastie netýkajú, doma mám garáž a pod bytom mám garáž tiež.
|
|
Registrovaný: 18.12.08 Prihlásený: 15.06.22 Príspevky: 18912 Témy: 479 | 479 Bydlisko: Považská By... |
sysel777 píše: co uz, slovaci sa nezapru. To je pravda a preto parkuju ako dementi.
|
|
Registrovaný: 10.02.08 Prihlásený: 03.05.24 Príspevky: 5121 Témy: 92 | 92 Bydlisko: Bratislava |
ale to nieje taky extrem ako poskodzovanie cudzieho majetku.
Dobre nehajadme sa tu ako male deti, ale berte to tak ze pokial budu obchodnici robit taketo mini-parkovacie miesta aby sa tam zmestilo co najviac aut, tak ludia s velkymi autami budu parkovat cez 2. A nerobia to preto lebo by si chceli dokazovat svoju nedostknutelnost alebo nieco podobne.
_________________ CPU: Intel i7 920 CPU Cooler: Noctua NH-D14 MB: GigaByte EX58-USB3 RAM: DDR3 Kingston 3x2GB 1333 SSD: Samsung SSD 840 250GB HDD1: Samsung Spinpoint F3 1000GB HDD2: Samsung Spinpoint F3 1000GB GPU: Sapphire HD4890 PSU: Corsair 750 Watt TXEU Case: Lancool K62 - Red Dragon Window Edition Fan regulator: Scythe KM02-BK-5.25" Kaze Master Ace - Black OS: Windows 10 Home x64 Monitor: Samsung P2450H 24" Mouse: A4tech Bloody V3 Keyboard: Logitech K750 Receiver: Yamaha RX-V365 Notebook: Apple Macbook Air 13" 128GB 2013 Mobile: iPhone SE 64GB Space Gray |
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 16.05.24 Príspevky: 6561 Témy: 15 | 15 Bydlisko: Bratislava |
Ja by som povedal ze niektori to tak robia ale objektivne sa da rozoznat ci dane auto je zaparkovane za ciarou pretoze si nechalo 50cm od auta vedla alebo stoji ako debil na prazdnom parkovisku pripadne je dovod ze sa velmi ponahla a nema cas sa zaoberat takymi vecami co riesia chudaci v malych autach ako ciary . Tie druhe dva pripady su problem. Prvy pripad vnimam ako korektnu zalezitost.
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
|
Ja určite neobhajujem žiande poškodzovanie majetku, ale keby niekto robil takú vec ako tá s tým Volvom pravidelne, tak sa nemožno čudovať.
Ja som rád, že sa robia priemrané miesta pre primerané autá aby sa tam dalo zaparkovať čo najlepšie, či tam zaparkuje 220 cm čiroký Aventador ma netrápi, aké miesta spravia, také budem rešpektovať a povezdme si pravdu, robia to presne preto.
|
|
Registrovaný: 18.12.08 Prihlásený: 15.06.22 Príspevky: 18912 Témy: 479 | 479 Bydlisko: Považská By... |
sysel to je asi ako tvrdit ze budes jazdit 200 lebo mas silnejsie a bezpecnejsie auto nez na ake su rychlostne limity prisposobene..
|
|
Registrovaný: 10.02.12 Prihlásený: 05.01.25 Príspevky: 2497 Témy: 75 | 75 Bydlisko: Zvolen |
Tiež sa mi ťažšie vystupuje kedže mám 3d a predné dvere sú dlhé jak... ale vždy zastanem normálne a ked je málo miesta von sa nejako vyplazím. Viac sa bojím ked vidím veľa seba suv alebo iný 3dverák a rozmýšlam či tak ohladuplne bude postupovať aj ten druhý
_________________ CPU: Intel Core i5-13500 | CPU Cooler: ID-COOLING SE-226-XT ARGB | MB: ROG STRIX B660-G GAMING WIFI | GPU: Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24G@1960MHz | RAM: Patriot Viper Venom DDR5 32GB | SSD: Kingston KC3000 NVMe 1TB | HDD 1: WD Blue 4TB 3.5 5400rpm | HDD 2: Seagate Barracuda 8TB 3.5 5400rpm | HDD 3: Seagate Barracuda 8TB 3.5 5400rpm | HDD 4: SAMSUNG 860 QVO SATA 2.5" SSD 1TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 80+Gold | CASE: Razer Tomahawk ATX | MONITOR 1: 32" BenQ EW3270U 3840x2160p | MONITOR 2: 22" ASUS VW22AT 1680x1050p | MONITOR 3: 22" DELL 1920x1080p | KLAVESNICA: A4Tech Bloody B120 | MYS: A4Tech Bloody V7 Core2 | SLUCHADLA: Logitech G935 Wireless 7.1 | REPRO: Genius GX Gaming SW-G 2.1 3000 |
|
|
mirom píše: sysel to je asi ako tvrdit ze budes jazdit 200 lebo mas silnejsie a bezpecnejsie auto nez na ake su rychlostne limity prisposobene.. To je ešte v pohode, horšie je, keď si majitel velkého a bezpečného auta (pre tých čo sú vo vnútri) začne myslieť, že žiadne limity nie sú. Bohužial poznám takých čo predbiehajú do zákruty ako keby podávali loto.
|
|
Registrovaný: 23.11.12 Prihlásený: 28.11.17 Príspevky: 607 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Bratislava |
Chalani odbočim od témy.... Vodičák nemám veľmi dlho a ešte sa učím a chcem sa opýtať že či je lepšie používať ručnú brzdu alebo prevodový stupeň keď zaparkujem? V autoškole ma učili že ručnú nesmiem nikdy použiť v zime a že vtedy to mám dať na 1ku ale minule mi hovoril kamarát že on to nedáva na 1ku ale na R tak teraz neviem ktoré je správne a chcem sa vás takto opýtať na nejaké rady
|
|
Registrovaný: 20.11.11 Prihlásený: 07.09.20 Príspevky: 1103 Témy: 53 | 53 Bydlisko: Olomouc |
používanie ručnej je na večné debaty... ja napr nepoužívam vôbec... vždy dám rýchlosť, je to koniec koncov istejšie, keďže lanko proste časom stráca účinnosť, môže sa stať že v nejakom kopci to nebude stačiť. Rýchlosť je istota, vhodnejšie asi bude 1tku, keďže v prevodovke je jednotka najväčšie koleso, takže je najmenšia šanca žeby sa pohlo auto. V zime dávať ručnú sa neodporúča, nakoľko môže primrznúť a potom bude problém sa rozbehnúť...
|
|
|
Ja dávam na manuále vždy R, aj keď máš zámok "šal páky" dá sa zamknúť len v R, takže je najlepšie dávať spietočku, lebo nemá synchro. Ručnú brzdu... že ju nesmieš použiť v zime - podla toko v akom aute, v takej Fábii vôbec nie, ale že by sa všeobecne nesmela používať, to nie je pravda.
|
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 16.05.24 Príspevky: 6561 Témy: 15 | 15 Bydlisko: Bratislava |
Tak ci das 1 alebo R je uplne jedno. Castokrat ak mas nejaky zamok prevodovky tak ide pouzit len jedno z nich (hlavne ak je R doprava dozadu a nie stlacenim paky alebo potiahnutim nejakeho kruzku...) (Spartan ja zamknem paku aj na 1 aj na R na octavii)
Co sa tyka statia na rovine rucnu brzdu nedavam nikdy nevidim na to ziaden dovod. Ak stojim na kopci tak vzdy rucna ale aj zaradena rychlost. No jedna vec je ze rucna v zime nesie so sebou riziko prmrznutia dosticiek ku kotucu a problem s rozbehnutim, na druhej strane ak stojis na kopci inu moznost nemas pripadne v dnesnych autach s elektronickou parkovacou brzdou uz nemas vobec na vyber.
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
|
Slayer píše: keďže v prevodovke je jednotka najväčšie koleso, takže je najmenšia šanca žeby sa pohlo auto. Keď sa tak nad tým zamyslíš, z toho pohladu je práve najväčšia šanca, aby sa auto pohlo na jednotke
|
|
Registrovaný: 18.12.08 Prihlásený: 15.06.22 Príspevky: 18912 Témy: 479 | 479 Bydlisko: Považská By... |
Je to jedno ja davam vacsinou aj aj, je jedno ci das 1 alebo R no treba davat aj rucnu. Ludia rucnu nedavaju lebo sa boja ze sa vytaha alebo co no je to kravina ja ju davam aj na robine aj keby auto bezproblemu drzalo na rychlosti, prave tym ze sa nepouziva sa pokazi (vid 90% starsich aut s automatom).
|
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 16.05.24 Príspevky: 6561 Témy: 15 | 15 Bydlisko: Bratislava |
No nie je pretoze na jednotke to ma najvacsi odpor. Na jedno otocenie kolies sa najviackrat otoci motor ktory robi ten odpor.
A Slayer co sa tyka lanka rucnej brzdy na to je tam moznost dostelovat rucnu brzdu aby si ju casom nemusel tahat az k nebu
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
|
Ja s automatom dávam samozrejme P a dávam vždy aj ručnú brzdu na prvý "zub", tak sa to odporúča na automate kvoli šetreniu spojky alebo prevodovky...
|
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 16.05.24 Príspevky: 6561 Témy: 15 | 15 Bydlisko: Bratislava |
Viem ze kamarat na octavi II 1.9TDI DSG ma problem s P pokial predtym neda rucnu a stoji na miernom kopci. Velmi tazko sa potom paka vyraduje z tej polohy. Mozno sa mylim ale mam pocit ze P je realizovane takym kolikom cize ani nie ze by si setril spojku a prevodovku ale ten kolik co to blokuje
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
|
MTK píše: No nie je pretoze na jednotke to ma najvacsi odpor. Na jedno otocenie kolies sa najviackrat otoci motor ktory robi ten odpor. lenže väčším kolesom potočíš najlahšie, z toho hladiska bolo najistejšie dať tam 5 alebo 6. No neviem čo konkrétne to tam šetrí, ale na automate je treba dať ručnú vždy.
|
|
Registrovaný: 20.11.11 Prihlásený: 07.09.20 Príspevky: 1103 Témy: 53 | 53 Bydlisko: Olomouc |
tak jak píše MTK, musíš na pozerať smerom od kolies, nie od motora... a áno samozrejme že sa dá nastaviť, to sa dá vlastne akýkoľvek systém, inak by sa to veľmi nedalo servisovať... problém je však u starších áut, ako napr u mňa, keď nevieš kde to lanko vlastne vyvädlo... napr tesne pri kolese ak ho potiahnem tak pekne kusne, keď pohnem pákou, cítim odpor, ale efekt žiaden, tak proste ručnú nepoužívam
|
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 16.05.24 Príspevky: 6561 Témy: 15 | 15 Bydlisko: Bratislava |
Ved ale velke koleso ktore je na hriadeli od kolies toci malim kolieskom na hriadeli od motora (na 1. stupni a R). Ked das 6. prevod tak toci male koleso od kolies velkym od motora co ide jednoducho.
Inak co sa tyka uvolnovania rucnej tak tym ze je parkujem skoro stale na kopci (v podzemnej garazi na sikmej plosine) tak sa mi za rok natiahne lanko asi o 1-1,5 zuba
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
|
No neviem, musím si to premyslieť
|
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 16.05.24 Príspevky: 6561 Témy: 15 | 15 Bydlisko: Bratislava |
Odporucam nejaky lepsi model lega technik ktory ma aj prevodovku tam je to citit v rukach ked sa snazis s tym modelom hybat na 1. prevode a ked das 5. ide to uplne lahucko Napriklad tento
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
Registrovaný: 27.09.09 Príspevky: 9457 Témy: 218 | 218 Bydlisko: Bratislava |
Spartan.Ex píše: lenže väčším kolesom potočíš najlahšie, z toho hladiska bolo najistejšie dať tam 5 alebo 6 nad týmto som rozmýšľal tiež dáva sa 1, ale keď si to tak vezmete, tak na rozbeh na 5 treba oveľa viac sily
_________________
SKiLEX píše: moc ome mevodo, teraz _D maúoci |
|
Registrovaný: 08.08.09 Príspevky: 12449 Témy: 39 | 39 |
Ak vychádzam z predpokladu, že prvý stupeň má v prevodovke najväčšie hnané ozubené koleso (hnacie ozubené koleso od motora je jednej veľkosti pre všetky rýchlosti), tak pri otáčaní motora na prvom rýchlostnom stupni treba oveľa menej sily, ako pri otáčaní najmenším ozubeným kolesom (povedzme 6. stupeň, kedy je hnané ozubené koleso menšie ako hnacie). Pri parkovaní je to ale v opačnom poradí, teda hnacím kolesom je to spojené s kolesami auta a hnaným je hriadeľ motora, motor teda robí záťaž. Strašne komplikované, ale stačí si to nakresliť a pre lepšiu predstavu porovnať napríklad s bicyklom (vzťah veľkosti jednotlivých ozubených kolies a prevody do pomala, a do rýchla).
_________________ always is always wrong |
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 16.05.24 Príspevky: 6561 Témy: 15 | 15 Bydlisko: Bratislava |
(hnacie ozubené koleso od motora je jednej veľkosti pre všetky rýchlosti) Nie je lebo potom by si to nemohol nasadit vsetky prevodove stupne na jeden hriadel. Ked chces pouzit len dva hriadele musi sa menit velkost kolesa na hriadeli od motora spolu s tym na hriadeli od diferencialu. Samozrejme DSG prevodovka to ma este zlozitejsie kedze ma v podstate dva hriadele od motora
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
Registrovaný: 20.11.11 Prihlásený: 07.09.20 Príspevky: 1103 Témy: 53 | 53 Bydlisko: Olomouc |
tak ako píše killer, treba na to pozerať presne naopak... každopádne tak či tak je to takmer jedno, odpor motora a všetkých vecí, ktoré sú na neho napojené cez rozvody, len tak niečo neprekoná, skôr stratí grip na veľkom svahu pneumatika ako pretočiť motor... DSG má dva vstupné a dva výstupné (s tým že jeden input je dutý a druhý strčený v ňom), párne prevody potom cez jeden, nepárne cez druhý, preto môže mať zaradené o jedno vyššie ako je aktuálne a stlačenú spojku, čiže to nezaberá
|
|
Registrovaný: 08.08.09 Príspevky: 12449 Témy: 39 | 39 |
MTK, zamotaj do toho ešte rôznu veľkosť hnacieho kolesa a ozaj to nevysvetlíš Keď som si to po sebe čítal, takmer som sa v tom sám stratil. V princípe ide ale o to, že ak sa zo strany motora prevodovka otáča ľahko, tak zo strany kolies to musí ísť ťažko a to je presne na najnižšom prevodovom stupni. Slayer +1
_________________ always is always wrong |
|
|
Ok, verím vám. Skôr ma napadalo, že ako by som sa rozbieal so zaradenou päťkou, hej je to naopak, máte pravdu.
|
|
Stránka: 4 z 241
| [ Príspevkov: 7206 ] | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 241 |
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| [ Choď na stránku: 1 ... 142, 143, 144 ] v Automobily, motorky | 4318 | 68200 | 07.07.2014 21:04 JanoF | | [ Choď na stránku: 1 ... 94, 95, 96 ] v Automobily, motorky | 2863 | 75762 | 11.07.2016 9:06 dixi | | [ Choď na stránku: 1 ... 99, 100, 101 ] v Automobily, motorky | 3000 | 85575 | 17.02.2018 20:23 michalesku | | [ Choď na stránku: 1 ... 98, 99, 100 ] v Automobily, motorky | 2989 | 70932 | 05.02.2017 10:25 michalesku | | [ Choď na stránku: 1 ... 214, 215, 216 ] v Automobily, motorky | 6454 | 88445 | 20.12.2013 17:23 JanoF | | [ Choď na stránku: 1 ... 302, 303, 304 ] v Automobily, motorky | 9105 | 290373 | 05.01.2025 16:19 tatko Tom | | [ Choď na stránku: 1 ... 607, 608, 609 ] v Automobily, motorky | 18242 | 373292 | 05.03.2013 21:06 JanoF | | v HTML, XHTML, XML, CSS | 7 | 2302 | 29.07.2009 7:46 Kubec21 | | v HTML, XHTML, XML, CSS | 11 | 2378 | 16.03.2008 11:55 kajbo | | v PHP, ASP | 20 | 2791 | 22.02.2008 15:35 suchy | | v Kôš | 2 | 7 | 02.01.2025 10:39 4040 | | [ Choď na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ] v Krčma | 143 | 9362 | 28.12.2012 15:00 nicobb | | [ Choď na stránku: 1, 2, 3 ] v Dovolenka, cestovanie a turistika | 66 | 7435 | 21.01.2013 15:46 Mego | | [ Choď na stránku: 1 ... 56, 57, 58 ] v Vesmír, veda a technika | 1728 | 52117 | 07.07.2014 22:01 JanoF | | [ Choď na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ] v Vesmír, veda a technika | 134 | 12566 | 20.05.2017 11:28 haffen | | v PHP, ASP | 3 | 1618 | 10.08.2009 13:46 emer |
|