Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 27 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 24.08.10 Prihlásený: 19.02.13 Príspevky: 21 Témy: 5 | 5 |
Ahoj nevedel som kde konkrétne zaradiť túto otázku tak trochu sa venujem C++... Proste mám otázku. Ako urobiť grafiku do "programu"? Aby to proste nebolo iba v tom command okne? Aby to vyzeralo k svetu? Prosím, odpovedzte. Ďakujem
|
|
Registrovaný: 02.08.06 Prihlásený: 18.09.14 Príspevky: 233 Témy: 48 | 48 Bydlisko: Bratislava |
Vygoogli si GUI(graphical user interface).
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 31.12.24 Príspevky: 1395 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Hrinova |
Nenapísal si, pre aký OS a akú grafiku máš na mysli. Vykresľovanie do konzoly alebo okná? Ak máš na mysli okná, tak sa to dá viacerými spôsobmi. Vo windowse sa môžeš zamerať na windows api rozhranie. Ak používaš nejaké vývojové prostredie, tak väčšinou tam máš na výber pri vytvorení projektu aj šablony, napr Win32 projekt, MFC projekt, GTK+, atď. Tie ti už vytvoria základ aplikácie, už si tam len postupne dopĺňaš potrebné veci. Ďalej, podľa mňa zaujímavá a celkom nenáročná knižnica, je qt (najnovšia je tuším qt4) a tá je dokonca multiplatformová, čiže "napíš raz, skompiluj kdekoľvek".
Takže, vyber si niečo (viac nájdeš na googli) a ako bolo spomenuté, googli, návodov a tutoriálov je na nete kopec. Osobne odporúčam qt, ale to je subjektívny názor. Ak nepoznáš WINAPI , tak to by tiež nebolo na škodu.
Témy, kde sa už tento problém riešil:
http://www.pcforum.sk/ako-tvorit-graficke-uzivatelske-rozhranie-pre-programy-v-c-vt90612.html
http://www.pcforum.sk/c-gui-napr-tkinter-vt84067.html
|
|
Registrovaný: 24.08.10 Prihlásený: 19.02.13 Príspevky: 21 Témy: 5 | 5 |
OS - Windows,
myslím že skôr okná...
Používam dev C++ a tam šablóny nie sú . Som v C++ nový takže väčšine pojmov čo si napísal ani nerozumiem. ale našiel som nejaký QT Creator a stahujem ho. Máš s ním už nejaké skúsenosti?? Lebo som z toho jeleň Dík.
|
|
Registrovaný: 24.08.10 Prihlásený: 19.02.13 Príspevky: 21 Témy: 5 | 5 |
A aký je rozdiel medzi tými oknami a konzolami??
|
|
Registrovaný: 02.07.06 Prihlásený: 30.12.24 Príspevky: 14267 Témy: 315 | 315 Bydlisko: Bratislava |
konzola je to "command okno"
okna je to co bezne vidis vo win (prehlidac, textove editory atd ... )
_________________ PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA! |
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 31.12.24 Príspevky: 1395 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Hrinova |
samuelqqo píše: Používam dev C++ a tam šablóny nie sú Tak matne si spomínam, že je tam minimálne OpenGL projekt a aj ten v podstate využíva okná, teda GUI. samuelqqo píše: Máš s ním už nejaké skúsenosti??
S QT Creator-om nie, pracujem iba v linuxe s Qt Designer-om. Učil som sa z tohto tutoriálu, tak sa na to mrkni.
|
|
Registrovaný: 23.08.10 Prihlásený: 30.10.11 Príspevky: 39 Témy: 7 | 7 |
V DEV C++ je sablona na okno. Staci ked si das File->New project a tam si zvolis ci chces konzolove okno alebo windows application ... avsak pokial si v c++ novy tak sa skor uc v konzolovom najpr. az budes mat nejake zrucnosti tak potom sa mozes zameriavat aj na take veci ako je grafika. Teda nebudem ti diktovať ... je to moja osobna skúsenosť lebo ja som sa tiež učil a ešte stale aj učim na konzole
|
|
Registrovaný: 24.08.10 Prihlásený: 19.02.13 Príspevky: 21 Témy: 5 | 5 |
A čo je to Windows API?
A nenapísali by ste mi program prosim v ktorom su tie sablony ze windows 32, MFC projekt a GTK+? aj keď tým pojmom nechápem :/
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 31.12.24 Príspevky: 1395 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Hrinova |
Môžeš si napriklad naštudovať tento WinAPI tutorial. MFC projekt obsahuje viacej zdrojových súborov a s GTK+ som osobne nepracoval. Ak ti môžem poradiť, stiahni si IDE Code::Blocks, je jednoduché, ale podľa mňa lepšie ako Dev-C++ a máš tam kopec predvolených šablon. Stačí si len vybrať.
|
|
Registrovaný: 24.08.10 Prihlásený: 19.02.13 Príspevky: 21 Témy: 5 | 5 |
v tom Code::Blocks ani neviem začať ja som chorý z tých projektov... Ktorý mám vybrať? :/
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 31.12.24 Príspevky: 1395 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Hrinova |
Daj Create a new project a potom ak chceš projekt využívajúci WinAPI, tak na konci zvoľ Win32 GUI project, next, napíš názov projektu a miesto, kam sa uloží, next, finish. Vľavo na paneli si potom všimni položku s názvom tvojho projektu a podzložku Source. Tú rozbaľ a dvakrát klikni na zdrojový súbor main.cpp. Zobrazí sa ti základná štruktúra aplikácie využívajúcu WinAPI, ktorú si už upravuješ podľa chuti.
Prvý krát z toho budeš asi trocha mimo, preto som ti vyššie uviedol tutoriál, ktorý ti snáď pomôže. Určite si ale zháňaj aj iné návody a hlavne skúšaj.
|
|
Registrovaný: 24.08.10 Prihlásený: 19.02.13 Príspevky: 21 Témy: 5 | 5 |
Okej tak ja to vyskúšam tak zatiaľ dík za všetko
|
|
Registrovaný: 09.09.07 Prihlásený: 07.11.16 Príspevky: 3114 Témy: 233 | 233 Bydlisko: Nové Zámky |
Pozeral som aj video navody na YouTube na to QT a vyzera to fajn.. Ten QT Creator je fajn spracovany.
Ja by som asi isiel do toho..
_________________ "It took a lot of work, but this latest Linux patch enables support for machines with 4096 CPUs, up from the old limit of 1024." "Do you have support for smooth full-screen flash video yet?" "No, but who uses that?"
- ak dlho neodpisujem do témy, zabudol som na ňu, takže ma upozornite SS, ak chcete moju odpoveď |
|
Registrovaný: 24.08.10 Prihlásený: 19.02.13 Príspevky: 21 Témy: 5 | 5 |
Možno vyzeram ako debil ale tomu fakt nechápem! Ani QT Creatoru ani ničomu!
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 31.12.24 Príspevky: 1395 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Hrinova |
Nikto ti nepomôže, ak nebudeš presnejší, čomu konkrétne nerozumieš.
_________________ Ak potrebujete pomoc s diagnostikou/opravou vasej elektroniky ( notebook, motherboard, GPU, a ine ), kontaktujte ma cez SS. |
|
Registrovaný: 24.08.10 Prihlásený: 19.02.13 Príspevky: 21 Témy: 5 | 5 |
Proste by som potreboval človeka čo sa vyzná alebo aspoň rozumie QTCreatoru
a nerozumiem tým pojmom v tutoriáloch.. aj keď sa snažím niekde to nájsť ale nedari sa
|
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 | 66 Bydlisko: Žilina |
keď dačomu nerozumieš, tak sa musíš holt vrátiť o krok späť... ako myslíš že sa učia ostatní? že tu budeš dostávať všetko na zlatom podnose? nepíšeš žiadnu konkrétnu otázku, ty proste nechápeš ani pojmom v tutoriáloch a dúfaš, že ti tu dakto vysvetlí všetko pekne polopatisticky. prekvapenie, život takto nefunguje
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 31.12.24 Príspevky: 1395 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Hrinova |
Ak vyčkáš, možno sa ti niekto ozve, kto pracuje v QT Creatore. Alebo sa mrkni na youtube, ako sa v ňom pracuje. Vravíš, že nerozumieš pojmom v tutoriáloch. Napríklad aké pojmy?
// snaž sa popísať svoj problém/y čo najpresnejšie, aby sme sa zbytočne nemuseli pýtať "aký problém", "čo nefunguje", apod.
_________________ Ak potrebujete pomoc s diagnostikou/opravou vasej elektroniky ( notebook, motherboard, GPU, a ine ), kontaktujte ma cez SS. |
|
Registrovaný: 24.08.10 Prihlásený: 19.02.13 Príspevky: 21 Témy: 5 | 5 |
Najmä nerozumiem kódu ktorý vidím stále napr. keď si mi posielal ten tutorial na windows API tak tomu..
int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance,
LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow)
{
MessageBox(NULL, "Ahoj Win API !!!","První program", MB_OK);
return 0;
}
mi uplne unika pointa..
|
|
Registrovaný: 29.10.08 Prihlásený: 30.07.12 Príspevky: 933 Témy: 2 | 2 |
ty fakt nevidis tu pointu ? winmain je metoda ktora je volana pri spusteni programu. cize po spusteni toho prikladu sa ti vykresli messagebox(alertove okno) . a to som s QT creatorom nikdy nepracoval. vidim to tak, ze problem nieje v QT creatore ale vtom ze mas prilis malo skusenosti s programovanim v akomkolvek prog jazyku.
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 31.12.24 Príspevky: 1395 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Hrinova |
@coldak - samuelqqo ťa doplietol, to je obyčajné WinAPI
@samuelqoo - na konci prvého dielu bol uverejnený tento príklad iba preto, lebo:
Citácia: Slyšel jsem (možná zrovna v diskusi na Builderu ) názor, že lidé se nechtějí API učit také proto, že nemohou ihned (tj. během prvních cca 5 minut "výuky") napsat oblíbený program "Hello world". To je samozřejmě nesmysl. zde je kompletní zdrojový kód takového programu:
Tzn, že to bolo len tak narýchlo na ukážku, čo to dokáže. Pokračuj v štúdiu a už v hneď druhom článku máš vysvetlenie jednotlivých prvkov toho kódu. Chce to len veľa trpezlivosti a skúšania.
|
|
Registrovaný: 23.08.10 Prihlásený: 30.10.11 Príspevky: 39 Témy: 7 | 7 |
Hoši mám otazku, ucim sa C++, mam fajn knihu kde je vsetko vysvetlene, ale ide o to že sa tam pracujem iba s konzolovym oknom ale inak sa tam vsetko dobre popisane od zakladov az po OOP ... a moja otazka znie : ked budem chciet prenies tieto moje vedomosti do tohoto grafickeho rozhrania okien nebude to problem ? Ak spravne rozumiem tak tieto graficke rozhrania su vlastne dalsim krokom kde sa doucim dalsie postupu ako spracovat to co som sa naucil v konzolovom okne v okne graficky spracovanom ... je tot ak ?
|
|
Registrovaný: 19.09.06 Prihlásený: 19.11.24 Príspevky: 749 Témy: 31 | 31 Bydlisko: Ružomberok&... |
samuelqqo : QT Creator je natolko jednoduchy a intuitivny, ze s tym nemoze byt problem. Skus s niecim jednoduchsim, aspon zaklady C. Nepati ze grafika robi program.
Light : Samozrejme. Okna sluzia v podstate iba na prijemnejsie a interkativnejsie zobrazenie toho, co by si musel v konzole vypisovat cez text.
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 31.12.24 Príspevky: 1395 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Hrinova |
Konzola je iba grafický výstup toho, čo si sa učil v knihe. Takže odpoveď znie: nebude to problém, pokiaľ budeš vedieť pracovať s grafickým prostredím. Okrem toho, ak využiješ napríklad MFC alebo VCL knižnicu, tak tie sú postavené na OOP, takže vedomosti, ktoré si nadobudol vďaka tej knihe, sa ti teraz možno zídu.
|
|
Registrovaný: 29.10.08 Prihlásený: 30.07.12 Príspevky: 933 Témy: 2 | 2 |
Light pokial chces robit oknove aplikacie tak napr v tvojej konzolovej aplikacii zavolaj windows api funkciu
Kód: HWND WINAPI CreateWindow( __in_opt LPCTSTR lpClassName, __in_opt LPCTSTR lpWindowName, __in DWORD dwStyle, __in int x, __in int y, __in int nWidth, __in int nHeight, __in_opt HWND hWndParent, __in_opt HMENU hMenu, __in_opt HINSTANCE hInstance, __in_opt LPVOID lpParam );
a ta funkcia ti vytvori okno a vrati handle toho okna aby si mohol spravit obsluhu sprav tomu oknu. ale samozrejme vyuzitie MFC je pohodlnejsie
|
|
Registrovaný: 08.03.09 Prihlásený: 06.10.20 Príspevky: 1116 Témy: 88 | 88 Bydlisko: 00100100 |
_________________ Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-) |
|
Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 27 ] | |
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 5 | 578 | 09.05.2009 16:01 neutronmind | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 5 | 403 | 21.05.2013 19:26 igorLM | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 9 | 1782 | 25.12.2007 0:06 TrSek | | v Grafické karty | 6 | 535 | 04.04.2013 23:09 J_an_o | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 4 | 621 | 06.04.2011 21:23 johny3212 | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 4 | 1202 | 15.07.2009 18:42 TJ | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 2 | 336 | 21.05.2013 15:35 marian_r | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 16 | 3823 | 04.06.2009 20:49 Flexor28 | | v Ostatné grafické karty | 16 | 854 | 06.04.2013 21:49 BOBO415 | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 8 | 573 | 25.12.2012 14:32 FBerente | | v Operačné systémy Microsoft | 12 | 1562 | 24.05.2011 19:48 MARTINKO99 | | v Webdesign | 3 | 705 | 11.04.2008 0:08 shaggy | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 1 | 407 | 01.10.2012 11:36 Fico | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 5 | 796 | 08.07.2014 20:40 XOLOO | | v Ovládače | 2 | 627 | 02.11.2011 10:50 BlackDog600 | | v Grafické programy | 8 | 10280 | 23.08.2008 18:57 capricorn7 |
|