staršia verzia nvidia optimusu fungovala tak, že nvidia grafická karta aj intel integrovaný čip boli napojené na mux, ktorý podľa potreby prepínal z ktorej grafickej karty išiel vstup. Pri takýchto riešeniach sa dal v biose (alebo v správcovi zariadení) zakázať intel čip úplne.
novšia verzia nvidia optimus-u je tzv. muxless, to znamená, že nemá žiadny prepínač, a keď chce nvidia karta niečo vykresliť, musí to poslať cez intel grafický čip. To okrem iného znamená, že intel grafický čip sa nedá len tak zakázať.
Ja mám síce GT520M, ale zatiaľ sa mi grafická karta dokázala prepnúť na každej hre, a vzhľadom na to, že ovládače sú tie isté, tak problém bude v špatnom nastavení. Konkrétne niektoré hry majú dva .exe súbory (jeden spúšťa druhý) a v prípade, že v nvidia ovládacom paneli nenastavíš aby ten správny sa spúšťal na nvidia grafickej karte, tak sa ti hra spustí na intel-ke. Ja väčšinou nastavujem obidva, ale na väčšine hier je to už predvolene nastavené, problém mávam len na novších hrách.
Hry, ktoré sa spúšťajú cez binárku s príponou .dat (game.dat v prípade hier na c&c engine)) namiesto .exe som na mojom notebooku ešte neskúšal, ale v nvidia control paneli je možnosť nastaviť s ktorou grafikou spúšťať aj pre súbory s inou koncovkou ako .exe, akurát ich tam nevidíš, ale normálne klikneš na pridať, dopátraš sa do priečinku so súborom game.dat, do tej kolonky dole napíšeš game.dat a stlačíš otvoriť. game.dat súbor sa pridá do zoznamu a už si vieš nastaviť že ho má spúšťať na nvidii. Neskúšal som to ešte ale malo by to fungovať