Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 17 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 11.06.11 Prihlásený: 04.09.17 Príspevky: 158 Témy: 30 | 30 Bydlisko: Nitra |
Čawte nechcem nejako spamovať ale asi tak pred týždňom som urobil mix z nejakého electra čo mám doma v kompe.Som ešte začiatočník takže poďakoval by som za nejaké rady čo som tam zle urobil čo je dobre atď bol by som vám veľmi vďačný a prosím nekritizujte ma hned na začiatok.Začiatok je trochu čudný ale mne nič lepšie nenapadlo Ďakujem.Toso
http://www.youtube.com/watch?v=n-TNpr2OvXk
|
|
Registrovaný: 01.12.09 Prihlásený: 20.04.19 Príspevky: 862 Témy: 26 | 26 Bydlisko: Žilina |
Medzi 1-2, hrozné. Seknutý koniec, seknutý začiatok. A ostatné sú vpodstate len prekryté songy, naviac bez korekcie tempa či bpm. Treba sa učiť, ako držať dve stopy v rovnakom tempe, kedy dobre prehodiť, poprípade, ako ponechať podmaz z iného songu pomocou loopu a doplniť druhý song atď. Toto je len prehadzovanie pesničiek pomocou fade-in-out.
_________________ PC :ASUSTeK M2A-VM, AMD Phenom X3 8650 AM2 @ 2,3 Ghz, 4 GB RAM DDR2 1800 MHz, SAPPHIRE HD 6770 VAPOR-X 1GB DDR5, 400W Zdroj, 500 GB HDD, Windows Vista 64 bit
Notebook : Asus EEEPC 1201NL, intel Atom N270 512 KB L2 Cache 533 MHz FSB @ 1,6 Ghz, 1 GB DDR2 RAM, nVidia ION, 320 GB HDD, Windows XP 32 bit
Iná technika : LG P500 (806 Mhz, Android 2.3.3 Gingerbread, root, JIT), Koss Pathfinder, kedysi iPhone =( |
|
Registrovaný: 11.06.11 Prihlásený: 04.09.17 Príspevky: 158 Témy: 30 | 30 Bydlisko: Nitra |
OK toto som robil cez traktor dj3 a je aj nejaký iný dobrý program v ktorom by sa tiež dalo slušne mixovať ???
|
|
Registrovaný: 19.12.08 Prihlásený: 13.11.24 Príspevky: 18760 Témy: 181 | 181 Bydlisko: Slovenský G... |
_________________ ASUS PRIME B550M-A, AMD Ryzen 5 5600, SilentiumPC Fera 3, 2x8GB DDR4 G.SKILL 2x8 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Trident Z RGB, ASUS Dual RX 6650 XT, Fractal Define Mini C TG, Samsung EVO 970 1TB NVMe, Logitech G305, Logitech K360, iPhone 12 Mini |
|
Registrovaný: 06.11.08 Prihlásený: 06.09.21 Príspevky: 3091 Témy: 84 | 84 Bydlisko: Trnava |
Súhlasím s Bajzikom.
Myšou a klávesnicou sa mixuje celkom na nič. Obidve ruky na mixpulte (konzole) sú určite lepšie.
Mal som raz na VirtualDJ taký skin, ktorý mal equalizer v podobe faderu, takže sa tým lepšie robil prechod.
Prípadne ak nemáš výbavu môžeš skúsiť programy ako MixMeister a podobne.
|
|
Registrovaný: 01.12.09 Prihlásený: 20.04.19 Príspevky: 862 Témy: 26 | 26 Bydlisko: Žilina |
_________________ PC :ASUSTeK M2A-VM, AMD Phenom X3 8650 AM2 @ 2,3 Ghz, 4 GB RAM DDR2 1800 MHz, SAPPHIRE HD 6770 VAPOR-X 1GB DDR5, 400W Zdroj, 500 GB HDD, Windows Vista 64 bit
Notebook : Asus EEEPC 1201NL, intel Atom N270 512 KB L2 Cache 533 MHz FSB @ 1,6 Ghz, 1 GB DDR2 RAM, nVidia ION, 320 GB HDD, Windows XP 32 bit
Iná technika : LG P500 (806 Mhz, Android 2.3.3 Gingerbread, root, JIT), Koss Pathfinder, kedysi iPhone =( |
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
Určite je tu aj tá vec, že SW mix si môžeš robiť akurat tak sam pre seba, bodka. Pokiaľ sa chceš vypracovať a zahrať si niekde na nejakej akcií (ano budeš DJ) bude treba HW. A to nieje lacná vec tak si dobre rozmysli kým niečo takéto začneš robiť.
Samozrejme treba k tomu aj hudobný sluch, a talent.
Určite by som šiel cestou HW, na začiatok stači kupiť zvukovku a konzolu.
Neskor určite CD playere/gramce , mix (2 kanal uplne stačí).
Pre predstavu ceny tu maš už vyskladane sety:
http://www.dj-obchod.eu/dj-cd-mp3-sety.html
http://www.dj-obchod.eu/digital-dj-bundle.html
http://www.dj-obchod.eu/dj-sety.html
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 11.06.11 Prihlásený: 04.09.17 Príspevky: 158 Témy: 30 | 30 Bydlisko: Nitra |
ok dik porozmyslam este ad tym
|
|
Registrovaný: 12.08.10 Prihlásený: 16.06.24 Príspevky: 6003 Témy: 186 | 186 Bydlisko: Sučany |
Bajzik píše: ...poprípade, ako ponechať podmaz z iného songu pomocou loopu a doplniť druhý song atď
Takýmito kreáciami sa nikdy k poctivému dj-ingu nedopracuje.
To toso1112: Pre začiatok si pozri Ellaskinové videá "practice and enjoy" http://www.youtube.com/user/ellaskins
// pridané po 9 minútach od posledného príspevku
Tutorial ktorý som dávnejšie spracoval do Slovenčiny (poprosím nekopírovať na iné weby a fóra):
Kód: MIXOVANIE ZVLÁDNE KAŽDÝ
Podľa Kevina Ashtona a Tima Jefferyho (magazín Dance + Club) (haffen: článok, ktorý mi nesmierne pomohol pochopiť základy mixovania)
Stačí k tomu len trocha cviku a dobre si naštudovať každú časť tohoto kurzu. Mixovanie je technika používaná DJom na spájanie a pretváranie nahrávok. Pre niektorých DJov je to jednoduchá a praktická cesta ako udržať disco publikum v rytme. Pre druhých je neobmedzená možnosť vyjadrenia vlastného výrazu, ale pre väčšinu DJov znamená mixing kúsok z oboch spôsobov Cieľom tohoto kurzu je ukázať nováčikovi základy a skúsenejšiemu ďalšie možnosti mixovania. Hocikto s prirodzeným vlastným rytmom a dostatočným časom na cvičenie bude schopný zvládnuť základy mixovania. Nevyžaduje sa žiadný zvláštny talent, alebo šiesty zmysel, akurát malá schopnosť koordinácie ruky a oka a základná škola matematiky. Ovšem ani tá matematika nie je podmienkou.
Ak sa chcete učiť, tak môžeme začať:
BEATS and BPM (údery a počet úderov za minútu)
Bubon = úder = beat
Úder je bežne nepochopený termín. Vo všetkých druhoch hudby starých aj moderných, úder slúži ako udržiavač pravidelného časového intervalu - timekeeper. To je to, bez čoho nemôžu hudobníci spolu držať rytmus, nemôžu spoločne pracovať a vytvárať hudbu. Úder sa obyčajne udávabubnovým zvukom, ktorý sa podobá tikaniu hodín v plynulom čase. Tak ako plynie čas bez hodín, tak môže pokračovať úder bez zvukov bubna. Dôležité na zapamätanie si je, že nie všetky bubnové zvuky udávajú úder. Ostatné bubnové zvuky predstavujú rytmus, ktorý je vodičom bicích. Zistiť rýchlosť piesne, znameé nájsť vzťah medzi úderom a časom. Každý úder predstavuje bubon. To sú údery (bubny), ktoré sú používané ako miera rýchlosti nahrávky. Táto miera sa nazýva BPM (beats per minute). To by bolo asi jasné, ale nie všetky piesne majú rovnaké tempo, a taktiež nie rovnaké BPM. Tanečné nahrávky sú obyčajne v rozmedzí 90 - X BPM. Základným princípom mixovania je držať tempo dvoch nahrávok a skúšať mixovať. To je dôvod, prečo DJs využívajú spodný bubon - DOWN BEAT ako BPM na nahrávkach tak, že sa môžu rozhodnúť ktorú nahrávku je lepšie mixovať s inou. Po prvé, sa samozrejme musíte naučiť ako identifikovať presný úder. Existujú dva druhy úderov, ktoré môžeme počuť. Obyčajne počujeme dolný (down beat) a horný (up beat) úder.Tieto údery sa menia a vytvárajú nasledovný vzor: up beat, down beat, up beat, down beat...atď. Down beat je ťažší a obyčajne je vytváraný basovým bubnom, zatiaľ čo up beat je vytváraný ľahším bicím nástrojom (činelom). Druhá cesta identifikácie úderov je možná počúvaním basovej linky piesne. Obyčajne najvyšší tón basovej linky je zhodný s up beatom a downbeat je vytvorený basovým hráčom, ktorý hrá najnižší tón. Predtým, ako pôjdeme ďalej, precvičujte si vytlieskávanie rytmu z nahrávky a identifikujte striedavý UP a DOWN beat. To je dôležité na rozpoznanie rozdielu medzi údermi. Takže - ak pristúpite k mixovaniu, musíte mať dokonale zosúladený horný bubon s horným a dolný bubon s dolným v oboch nahrávkach.
Teraz si zosumarizujeme, čo sme prebrali: Existujú dva druhy úderov. Dolný, ktorý je ťažký a horný, ktorý je ľahší. Prtetože tempá sú rôzne, BPM sú používané pre rýchle rozhodnutie, ktoré BPM záznamy môžu byť mixované spoločne.
YOUR FIRST MIX
Čo k tomu potrebujete?
Dva gramofóny, mixpult pripojený na reproduktory, slúchadlá, slipmats. K tomu všetkému ešte dve platne s rovnakým BPM (alebo dve kópie tej istej nahrávky). Dve nahrávky budú mixované, keď pôjdú vzájomne spolu, teda budú načasované. To znamená, že horný bubon bude sedieť s horným a dolný bubon bude sedieť s dolným s druhej nahrávky. To je možné vtedy, keď obe majú rovnaké BPM. Ten, kto sa pokúša o mix prvýkrát, najlepšie keď začína s dvomi kópiami tej istej nahrávky. Nebude to iba zárukou, že budú mať rovnaké BPM, ale taktiež budú mať rovnaký rytmus, ktorý bude odteraz pomáhať rýchlo si osvojiť základnú techniku mixovania. Istotu, že váš výber nahrávok má rovnaké BPM je, že úder sa nespomaľuje v žiadnom bode.
PRVÝ KROK
Platne položte na gramof=ony so slipmatmi. Platňu po ľavej ruke si v mysli zafixujte ako A a platňu na pravej strane ako B. Vstupy kanálov sú zatiaľ stiahnuté.
DRUHY KROK
Upravte si slúchadlá tak, že jedno ucho je nimi pokryté a môžete počúvať nahrávku B a druhé ucho je odhalené a zvuk z A budete počúvať z reproduktorov. V nahrávke B ako prvej, zistíte jasný DOWN beat. Urobíte to tak, že nahrávka B hrá a vy ju počúvate zo slúchadla. Vstup je zatiaľ stiahnutý!!! Keď nájdete čistý DOWN beat, zastavte gramofón a vráťte platňu späť na bod, kde sa DOWN beat začína. Pre začiatočníkov bude ľahšie, nájsť DOWN beat v inštrumentálnej pasáži nahrávky.
TRETÍ KROK
Spustite ľavý gramofń a vytiahnite fader (prelínač) pre tento kanál tak, že môžete počuť nahrávku A cez reproduktory. Potom spustitepravý gramofón, ale platňu držte pevne končekami prstov tak, že tanier sa točí, ale platňa zostáva nehybná na kĺzavom slipmate s ihlou stále v drážke na začiatku DOWN beatu. Sústreďte sa na DOWN beat v nahrávke A. Začnite vracať nahrávku B späť a vpred v rytme hudby (to čo počujete v slúchadlách). Robíte vlastne pohyb podobný scratchingu tak, že "ručne" hráte Down beat nahrávkou B súčasne s DOWN beatom nahrávky A. Takže v reproduktoroch počujete "A" a v slúchadle "B", posúvaný vpred a vzad ručne.
ŠTVRTÝ KROK
Základom je mať dobré a pevné pohyby vpred a späť na nahrávke B. Poďte na miesto, keď platňu B potiahnete späť a pustíte tak, že obe nahrávky bežia spoločne. Môžete počuť, že úder nahrávky B (v slúchadlách) je totožný s úderom nahrávky A (cez reproduktory). Pomaly vytiahnite fader (prelínač) pre platňu B a súčasne stiahnite fader pre platňu A. Keď sú údery oboch nahrávok súčasné, môžete urobiť prechod z platne A na B bez prerušenia úderu. Dĺžku prechodu si určíte vy.
Keď to urobíte a výsledok je dobrý a takty sedia, potom blahoželáme!!! Váš prvý mix ste zvládli. Keď nie, nezúfajte! Je tu niekoľko dôvpdpv, prečo to vždy nemusí výjsť na prvý pokus.
Po prvé, vaše gramofóny môžu mať slabšie motory, preto sa budú rozbiehať trošku pomalšie. Keď myslíte, že toto môže byť príčinou, platňu tošku postrčte. Všeobecne je ale doporučované, zvlášť pre začiatočníkov používať gramofóny s priamým náhonom. Zlepší sa tým koordinácia dvoch nahrávako rýchlym štartom platne B.
Inou príčinou môže byť to, že v "horúcom" momente necháte nahrávku bežať v chybnom čase, alebo ste si snáď pomýlili DOWN s UP beatom. Hlavu hore, nevzdávajte sa! Všetko vyžaduje prax a cvičenie.
Dobré je skúšať túto techniku dookola nejaký čas, kým sa vám to nedostane "do krvy". Skúšajte mixovať dookola z nahrávky B na A a naopak, použitím ľavej ruky na synchronizáciu úderov a opačne, alebo mixujte vokálne partie nahrávky s inštrumentálnymi partiami a pod.
haffen: nabudúce si povieme, ako zmixovať dve nahrávky s rozdielným BPM, určenie celkového BPM a pod.
MIXOVANIE NAHRÁVOK S RôZNYM BPM
(zdroj magazin Dance + Club)
Mixovanie nahrávok s rovnakým BPM je veľmi dobré, ale nemôžete ho používať celú noc. Jednak ste obmedzený výberom hudby, a čo je dôležitejšie, veľmi rýchlo by ste otrávili publikum, pokiaľ by tempo bolo konštantné. V nasledujúcom texte Vám priblížime mixovanie nahrávok s rôznym BPM. Väčšina tanečných nahrávok má nemenné tempo, niekde od 90 do X BPM. Alternatívne si v nahrávkach môžete BPM zistiť sami (nie BPM counter!!). K tomu budete potrebovať stopky. Zistite si počet úderov za pol minúty a vynásobte to dvomi. Výsledné číslo je BPM. Dôležité je vedieť aj to, že BPM sa môže meniť počas nahrávky. Väčšina tanečných nahrávok má BPM konštantné, pretože úder (bubon) je tvorený bubnovými nástrojmi, ktoré riadí počítač. Iné typy hudby charakterizuje ľudský hudobník. Je možné mixovať spoločne nahrávky, ktoré majú priemerné rozdielne BPM, napr. 104 a 107. Dôležité je ale vedieť, že čím je rozdiel menší, tým môže mix trvať dlhšie (beaty sa neskôr rozchádzajú), ale nie, keď sú veľmi mimo tempa. To sa upravuje zrýchlením, respektíve spomalením jednej nahrávky tak, že jej rýchlosť bude zodpovedať rýchlosti druhej. Úprava rýchlosti je možná len na gramofónoch ´, ktoré majú rýchlostné ovládanie (aj na mixovacích CD playeroch). Je to vybavenie väčšiny DJ gramofónov, zahŕňajúc populárne Technics SL 1200/1210. Rýchlostným ovládaním môžeme meniť otáčky gramofónu o + alebo -8% (iné značky ponúkajú rozsah aj 12%) aj počas hrania nahrávky. Zmena rýchlosti, teda aj BPM zodpovedá precentám na rýchlostnom ovládaní. Je to v podstate presná metóda nadstavenia rýchlostného ovládania dvoch platní s rozdielnym BPM bežiacich v rovnakej rýchlosti.
KROK PRVÝ
Nájdite dve platne s minimálnym rozdielom BPM. Ideálny je rozdiel medzi 3 - 6 BPM. Pozorujte BPM nahrávky, ktorá hrá s nahrávkou, ktorú budete mixovať a posúďte, či treba obrátky pridať, alebo ubrať. Keď napríklad platňa A hrá a má 120 BPM a platňa B, ktorú budeme mixovať má 125 BPM, potom na rýchlostnom rozpätí uberiete rýchlosť otáčok o primerane odhadnutú hodnotu (asi o 4%).
KROK DRUHÝ
Keď tento odhad nie je celkom presný, zosúlaďujete rýchlosť dovtedy, kým BPM oboch nahrávok celkom nezodpovedajú. Robí sa to počúvaním cez slúchadlá a porovnávaním úderov dvoch nahrávok. Pokiaľ sa údery začínajú rozchádzať, sú nezosynchronizované. Keď je platňa B pozadu, pomali postrčte platňu tak, že sa takty vyrovnajú a pridajte na rýchlostnom rozpätí malú hodnotu. Keď sa platňa B zdá byť mierne rýchlejšia ako A, dotknite sa okraja platne (tým sa trochu zdrží) a zmenšite hodnotu rozpätia o malú hodnotu.
KROK TRETÍ
Pokračujte touto metódou dovtedy, kým údery nebudú zosynchronizované, bez potreby ďalšieho prispôsobovania, pomocou rýchlostného ovládania. Teraz hľadajte DOWN beat v nahrávke B a mixujte ako sme si popísali tu:
Nečakajte, že rýchlostné ovládanie zvládnete hneď po prečítaní tohoto článku. Chce to tréning!!! Avšak pozornýp počúvaním dvoch platní túto skúsenosť získate. Na poznanie, koľko zmien potrebujete na zostavenie rýchlosti (čím menej, tým lepšie), treba trochu skúseností. Pre mixujúceho dee jaya je to veľmi dôležité a ako sa vraví: OPAKOVANIE JE MATKOU MÚDROSTI. Pomali a trpezlivo precvičujte! Výsledok sa síce neprejaví hneď, ale po tomto zvládnutí sa budete cítiť dokonale šťastní a môžete svoje mixovacie schopnosti rozvíjať a ďalej pokračovať na primeranej úrovni.
Ako dosiahnúť ideálny prechod?
K svojmu prvému dobrému, počúvateľnému prechodu medzi trackom A a B sa docieľuje spočiatku veľmi ťažko, ale po zvládnutí základných pravidiel sa to dá po čase a vytrvalosti docieliť. Treba si ale uvedomiť niekoľko základných faktorov, ktoré tomu napomáhajú:
1. znalosť počúvateľného tracku 2. zvládnutie zladenia BPM (z predchádzajúcich kapitol) 3. zvládnutie ovládania hlasitosti a equalizéru
Postupne si vysvetlíme jednotlivé body.
1. Znalosť počúvaného tracku: predovšetkým si treba uvedomiť, že skutočne len zdatní djs dokážu veľmi dobre zladiť tracky, ktoré počuli málo, alebo vôbec. Vôbec sa nesnažte ísť do experimentov pri výučbe a mixujte len také tracky, ktoré poznáte, viete aké zmeny prichádzajú v jednotlivých častiach a podobne. Sprvu si vyberte hlavne jednoduchšie tracky, ktoré nemajú komplikované beatové sekcie a dajú sa veľmi jednoducho rozpoznať, kde je down beat a up beat. Zo začiatku je ideálne, keď máme dva rovnaké tracky, také, ktoré majú rovnaké BPM, alebo je veľmi podobné. V žiadnom prípade nemixujte rozdielné štýly (progressive s epic a pod.), pretože nie všetko sa dá ideálne spojiť a treba isté zdatnosti. Jeden z týchto môže mať ostrejší bas, rozdielnú melódie, perkusie a pod.
2. Zvládnutie zladenia BPM: v žiadnom prípade sa nepúšťajte do kompletizovania setu, pokiaľ nemáte zvládnuté aspoň základy jeho úpravy. Treba si uvedomiť, že nik učený z neba nespadol a každý musel prejsť peklom v podobe "pitch control". Zo začiatku pri mixovaní budete mať čas len na jeho zlaďovanie a na iné úpravy vám nezostane čas. V tomto štádiu aj keď sa vám podarí zladiť rýchlosti a urobíte síce nepresný, ale aj tak mix, bude tento v dosť "surovom" a neupravenom štádiu. Poďme si to teda rozobrať ďalej. V prvom rade si musíme uvedomiť, že ideálne otáčky sa upravujú len veľmi ťažko a zaberá viacej času na ich dosiahnutie. Snažme sa preto upraviť ich tak, aby boli len s malým rozdielom, pri ktorom sa vám tak či tak po čase začnú rozchádzať. Tomuto problému sa tak či tak nevyhneme a zaberie viacej času, kým sa dostaneme schopnosťami tam, kedy rozdiely budú skutočne malé. V krátkosti si ukážeme ako dosiahnúť zladenie bpm. Ak vám hrá do reproduktorov pomyslený track "A" a do sluchátok track "B", tak na tracku "B" si nájdite prvý úder taktovej sekcie (pravidlo 4/4). Zo začiatku budeme robiť prechody LEN po 16-tich úderoch, pretože vtedy sú hlavné zmeny. Dá sa to síce robiť aj po 8-mich úderoch, ale môže sa nám veľmi ľahko stať, že sa netrafíme do zmien a následne sa stane to, že si pri vytiahnutých faderoch vypočujeme dve zmeny v taktoch za sebou s rozdielom 8 úderov. Je to veľmi rušivé aj pri dobre odvedenej práci v mixovaní. Takýmto spôsobom sa dá mixovať len ak dobre poznáme oba tracky, máme väčšiu zdatnosť v mixovaní a vieme, že v práve v tomto okamihu si to môžeme dovoliť a nebude to rušiť výsledný mix. Vráťme sa teda späť. Track "B" máme pripravený na prvom údere. Počúvame už hrajúci track v odposluchu. V správnom momente pustíme "B" track, tak, aby zapadol prvými údermi do už toho hrajúceho. Môžeme si pomôcť aj tak, že budeme pohybovať platňou dopredu a späť (vždy na tom istom beate), podľa úderov už hrajúceho. Týmto sa rýchlejšie dostaneme podvedome k lepšiemu zapadnutiu. V správnom momente pustíme platňu (aj tu treba cvik a rýchle prsty) a počúvame oba tracky naraz. Ak sa nám začnú rozchádzať úderi, musíme hlavne pochopiť, či ten upravovaný "B" track je rýchlejší, alebo pomalší. Ak je pomalší, tak prstom jemne zrýchlime platňu a na stupnici "pitch" pridáme o potrebný dielik. Ak to nestačí, tak musíme postupovať rovnako až dovtedy, kým sa údery zhodujú. Ak sa nám začne rozchádzať BPM, tak jemne popoženieme prstom platňu, alebo jemne pridáme na rýchlosti "pitch" a vzápätí vrátime nadstavenie na predchádzajúcu úroveň. V tomto prípade je ideálnejšie používať prvú variantu, ale treba si dávať veľký pozor, aby sme platňu nepopohnali moc a beaty sa rozišli, alebo v horšiom prípade bude počuť nepríjemné krátkodobé zrýchlenie platne. Ak máme track pomalší, tak postupujeme rovnako ako predtým, ale s tým rozdielom, že pribrzďujeme platňu. Mne sa osvedčilo pribrzďovať tanier. Na tento postup je ale dôležitý silný motor. Ak sa nám však stane to, že sa nám rozídu údery, tak radšej zastavme platňu a nájdime si down beat a v správnom momente opäť pustime platňu a celú procedúru opakujme znova. Zo začiatku to bude časovo náročné, ale postupne sa dostaneme do fázy, kedy budeme potrebovať len málo nadstavení na to, aby sme zladili rýchlosti. Čím menej úkonov a času, tým lepšia zdatnosť a cvik. Tu platí najviacej ako u hocičoho iného, že tvrdý tréning je jediným cieľom k úspechu.
3. zvládnutie ovládania hlasitosti a equalizéru: tejto problematike sa venujme pri mixovaní až vtedy, keď zvládneme nadstavenia rýchlosti, pretože tie nám zo začiatku zaberú najviacej času. Ja používam (veľmi individuálne a každý to robí inak) ten spôsob, že si do sluchátok dám oba tracky (ak to umožňuje mixpult) a ten track čo idem upravovať, tak na ten sa hlavne zameriam pri nadstavení equalizéru. Najprv si nadstavím aspoň približnú hlasitosť tak, aby oba tracky hrali približne rovnako hlasno. V tomto momente sa zameriam na basy. Začneme ich dolaďovať tak, kedy budú identické s tými, už hrajúcimi. Ďalej týmto spôsobom doladíme stredy a výšky. Ak sme si istý, že zvuk je približne rovnaký, tak opäť doladíme hlasitosť, pretože sa nám mohla zmeniť nadstaveniami. Hlasitosť samotnú nenadstavujeme v tej sekcii, kedy sa skladba začína rozohrávať, ale tam, kde hrá aj melódia a celá beatová sekcia. V tomto momente už môžeme vrátiť prichádzajúci track na prvý beat a vyčkávať na správny moment, kedy ho pustiť. Správne vytiahnutie fadera je už výlučne len na vašom úsudku, kedy je ten správny moment a na akú správnu úroveň ho dať. Mne sa osvedčilo pridávať ho postupne, podľa taktov. V žiadnom prípade nepoužívajte crossfader. Ten je vhodný pre iné štýly. Po istom tréningu sa ľahko popasujete aj s týmto problémom a po vypočutí si svojho prvého dobrého prechodu vám to bude veľkým zadosťučinením a veľkou radosťou z úspechu. Veľa šťastia.
_________________ Na súkromné správy ktoré sa netýkajú priamo mojej osoby, neodpovedám. Na to je tu fórum. Ďakujem za pochopenie. Zostava: motherboard: MSI B450 MAX, CPU: AMD Ryzen 5 3600, Graphic card: Sapphire HD 5780, RAM: Patriot Viper4 Series 16 GB KIT DDR4 3400 Mhz CL16 , power supply: EVGA 650 B3, Sound card: SounBlaster Audigi, monitor: 27" Eizo CX271, mouse: Logitech MX Master, keyboard: Logitech K520, tower: Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass, headphones amp: BV-audio Headamp, headphones: Sennheiser HD650, OS: Win 10 64 bit |
|
Registrovaný: 15.08.11 Prihlásený: 17.10.22 Príspevky: 302 Témy: 52 | 52 Bydlisko: Rabča |
_________________ Phone:iPhone11 128 GB White Notebook:MSI GE75 Raider 10SFS-034CZ |
|
Registrovaný: 03.07.11 Prihlásený: 24.06.12 Príspevky: 85 Témy: 11 | 11 Bydlisko: Slovakia-Ri... |
Keď je reč o tomto ja mám Fl-7 je to úžasný program....vytváraš tam vlastnú profi hudbu....Robím rap teda len píšem!
_________________ Niečo za niečo...Čo ťa nezabije to ťa posilný alebo kúsok oslabý!
LACOKA-NOSTRA!!! |
|
Registrovaný: 15.08.11 Prihlásený: 17.10.22 Príspevky: 302 Témy: 52 | 52 Bydlisko: Rabča |
To FL Studio mas si si kupil alebo stiahnul z netu ?
_________________ Phone:iPhone11 128 GB White Notebook:MSI GE75 Raider 10SFS-034CZ |
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
Mafis, od profi hudby to bude mať asi ďaleko, ale dajme tomu, daj sem nejaký HW, sample, alebo Vsti čo používaš...
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 17.01.12 Prihlásený: 24.01.16 Príspevky: 881 Témy: 13 | 13 Bydlisko: Košice |
No predpokladám že tam žiadny HW nebude, a FL Studio je len stiahnuté Ak to nieje pravda tak sa hlboko ospravedlňujem.
|
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
Nj, chlapi keď už sosate, tak apoň aktualne verzie
Nie 3 dozadu
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 17.01.12 Prihlásený: 24.01.16 Príspevky: 881 Témy: 13 | 13 Bydlisko: Košice |
poznám xy "djov" v mojom okolí, ale všetko sú to iba warezáci, ktorý sa na djov iba hrajú. poznám iba jedného, ktorý má konzolu a zakúpene programy a toho naozaj obdivujem
|
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
Tu máš príklad môjho posledného:
http://www.mixcloud.com/Space_Thing/spa ... 9radiocom/
nic moc lebo playere si požičiavam a to nenatrenuje človek nič...
Tracky samozrejme kupujem na beatporte, ved jeden track v 320kbps MP3 stojí 1 euro....
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 17 ] | |
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| v PC zostavy | 25 | 1089 | 03.06.2008 22:29 luboxxx | | [ Choď na stránku: 1, 2 ] v Webdesign | 37 | 3682 | 22.01.2014 7:26 don jebot | | v Modifikácie, návody a projekty | 1 | 814 | 17.11.2010 10:23 shiro | | v Notebooky a netbooky | 17 | 1602 | 01.12.2008 23:33 Skladateľ | | [ Choď na stránku: 1, 2 ] v Modifikácie, návody a projekty | 44 | 3055 | 17.01.2013 22:48 AdamiX | | v Webdesign | 28 | 1735 | 26.04.2008 21:08 lio | | v Modifikácie, návody a projekty | 5 | 1321 | 11.02.2007 21:50 Shark NX | | v PC zostavy | 2 | 380 | 22.02.2018 21:49 EXIREXT | | v AMD čipové sady | 4 | 327 | 06.05.2023 23:08 Cecekhunter | | v Delphi, Visual Basic | 1 | 785 | 03.06.2011 17:52 tomas0620 | | v PC zostavy | 15 | 738 | 12.12.2015 13:53 vaci | | v Webdesign | 25 | 1938 | 26.11.2006 19:45 Apparel | | v Webdesign | 4 | 897 | 06.05.2010 22:03 M4jco | | v PC zostavy | 8 | 720 | 19.12.2010 13:14 Poko | | v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 12 | 701 | 23.05.2016 13:17 tyrenus | | v Video programy | 4 | 1068 | 26.02.2007 10:28 Dzin |
|