Na základe tejto
https://pretaktovanie.zoznam.sk/viewtopic.php?f=29&t=123760&start=15 aj iných debát kde sa špekuluje o tom ako nVidia škrtí cez ovládače výkon starších kariet som sa rozhodol to otestovať na vlastnej koži.
Testovacia zostava:GTX1080Ti @ 2025 MHz
Intel i7-5820K @ 4,5 GHz
32 GB DDR4 2400 MHz
Samsung SSD 960 Pro 512 GB
Windows 10 x64 (1809)
Testovené drivery:-
431.60 (7/2019), že vraj s downgradom pre Pascaly
-
430.86 (5/2019), podľa tohto podľa tohto
https://i.imgur.com/w1CcZE9.png stabilne lepší pre Pascaly
-
382.53 starý ovládač z 6/2017, teda z doby keď Pascal bol najnovšia architektúra a teda nehrozilo umelé brzdenie cez ovládače. Naschvál som vybral driver 3 mesiace po vydaní 1080Ti, aby to bol už odladený ovládač, nie čerstvý hneď po release, ktorý nemusel byť ešte odladený na 100%.
Pred každou zmenou driveru bola odinštalácia cez DDU, aby som mal istotu, že po predošlých nezostal nejaký bordel v systéme.
Vybral som hry z mojej knihovne so vstavaným benchmarkom, viac sa mi už nechcelo, aj tak som týmto pokusom zabil cez 4 hodiny času.
Výsledky ako sa dalo čakať (viď tabuľka nižšie), odchýlky medzi dvomi najnovšími ovládačmi na úrovni chyby merania... 0-1%, driver z 2017 stráca na aktuálny 0-5%. Asi zbytočne komentovať. Zaujímavé je, že 382.53 strácali najmenej v Metre, čo je hra ktorá vyšla vyše 1,5 roka po ovládačoch, to ma dosť prekvapilo. Naopak v Dirt a Division strácali viac, aj keď už mali byť pre tie hry optimalizované.
Každopádne tie merania s prepadmi v nových ovládačoch čo behajú po nete budú skôr dôsledok windowsáckych záplat pre Meltdown/Spectre, než sabotáže zo strany NV. Alebo nejaký SW bordel na pozadí, na ktorý si testovači nedali pozor.
pozn.: Division som tesoval v 4K (keďže hra nepodporuje 21:9 benchmark), Dirt a Metro v 3440x1440 px, FireStrike Extreme preset, Heaven 1080p max nastavenie, Superposition 1080p Extreme