Mir píše:
nespomali. ak nejaky povedzme herny engine bezi tak by systemove subory mali byt davno v ramke. to jest citat a zapisovat by sa teoreticky malo len z disku s datami a zo swapu. horsie je ak mas swap vo vela fragmentoch. idealne je ak je swap konzistentny v jedinom fragmente a to dany proces vie docielit aj na mensich diskoch. A z praxe viem ze to velmi pomaha.
Ale spúšťanie hier a práca v systéme sa nedá stavať na jednu úroveň. Ak je swap na jednom oddieli s hrami, z hľadiska je hier je to samozrejme lepšie. Swap sa vlastne dá vytvoriť na viacerých oddieloch, ale netuším, či to win dokáže rozumne využiť.
Mir píše:
swapfile je sam o sebe zlozeny z haldy fragmentov, ale ak ho donutis byt na jednom mieste na disku (metoda nerozhoduje) tak zabranis tomu aby sa ostatne subory ktore nahras na disk fragmentovali spolu s nim. to jest instalovanie haldy dalsich softov a zapisov do registru nebude vytvarat tak velke mnozstvo dalsich novych fragmentov a teda systemove data budu sami o sebe konzistentnejsie.
Opäť sa ti snažím vysvetliť, že hlavným problémom nie je fragmentácia. Konštantnú veľkosť swapu nastavujem vždy, ale vôbec nepozorujem, že by to nejako zabránilo spomaľovaniu systému.