Ahoj, mám v izbe iba WiFi konektivitu, bohužiaľ nie kábel.
Častokrát však potrebujem otestovať mikrokontróler s Ethernet konektivitou a tak si urobím bridge pripojenia WiFi + Ethernet...
Vždy pri tom sa vykoná reset WiFi adaptéru.
Vždy potom (bez ohladu nato, či je bridge aktívny, alebo už zrušený), mám v hrách lag spikes, nazval by som to skôr ako packet loss.
V hrách podobných ako Counter Strike 1.6 je možnosť zobraziť net graph. Vidím tam, že v pravidelných intervaloch mám packet loss a aj v tabuľke pod ním mi to skáče na pakcet loss 0, 1.
Hra je citeľne trhaná, že je vidieť tie výpadky konektivity. Taktiež aj ak hovorí hráč v hre, tak pri tom výpadku ho nepočuť... Povedal by som, že je to 1 packet loss za sekundu až dve???
Stane sa to vždy po takomto resete adaptéru, alebo ak manuálne vypnem / zapnem WiFi kartu na notebooku, či už softvérovo, alebo hardvérovo, prepínačom na notebooku. Teda týmto viem vylúčiť, že Ethernet ako taký s tým nemá žiadnu súvislosť....
Preto mi to príde ako nejaká softvérová závada Windowsu...
Problém sa vyrieši iba reštartom OS a potom to beží dobre, až po ďalší reset adaptéru..
Net graph je potom smooth bez packet loss, hra je plynulá, netrhaná, ani hlas, ani pohyb hráča v hre. Pripojenie k internetu je cez optiku od T-Comu 60/6 (DW/UP).
Existuje nejaké riešenie vo Windowse, ako ten adaptér resetnúť nejako úplne?
Skúšal som podľa:
https://www.wikihow.com/Manually-Reset-Your-Wireless-Adapter-in-Windows ale bez výsledku, problém pretrvával.
Príklad packet lossu:Notebook je Lenovo G770
CPU: Intel i3-2348M
RAM: 6GB DDR3
GPU: Intel HD Graphics 3000
Windows 10 Education (to je taká univerzitná verzia pre Windows 10 Pro), build: 1703, Zostava OS(15063.726)
WiFi karta je: Broadcom 802.11n (bližší model veľmi neviem uviesť), verzia ovládača 6.30.223.256
Ethernet adaptér: Qualcomm Atheros AR8152