[ Príspevkov: 3 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.12.07
Prihlásený: 14.12.07
Príspevky: 2
Témy: 1 | 1
NapísalOffline : 15.12.2007 0:55 | Pomoc: Pong v C

Ahoj na internete som našiel tento script:

Kód:
/* ppong.c
* bounce a character (default is 'o') around the screen
* defined by some parameters
*
* user input: s slow down x component, S: slow y component
* f speed up x component, F: speed y component
* Q quit
*
* blocks on read, but timer tick sends SIGALRM caught by ball_move
* build: cc ppong.c set_ticker.c -lcurses -o ppong
*/

#include <curses.h>
#include <signal.h>
#include "ppong.h"

struct ppball the_ball ;

/** the main loop **/

void set_up();
void wrap_up();

int main()
{
int c;

set_up();

while ( ( c = getchar()) != 'Q' ){
if ( c == 'f' ) the_ball.x_ttm--;
else if ( c == 's' ) the_ball.x_ttm++;
else if ( c == 'F' ) the_ball.y_ttm--;
else if ( c == 'S' ) the_ball.y_ttm++;
}

wrap_up();
}


void set_up()
/*
* init structure and other stuff
*/
{
void ball_move(int);

the_ball.y_pos = Y_INIT;
the_ball.x_pos = X_INIT;
the_ball.y_ttg = the_ball.y_ttm = Y_TTM ;
the_ball.x_ttg = the_ball.x_ttm = X_TTM ;
the_ball.y_dir = 10 ;
the_ball.x_dir = 10 ;
the_ball.symbol = DFL_SYMBOL ;

initscr();
noecho();
crmode();

signal( SIGINT , SIG_IGN );
mvaddch( the_ball.y_pos, the_ball.x_pos, the_ball.symbol );
refresh();

signal( SIGALRM, ball_move );
set_ticker( 1000 / TICKS_PER_SEC ); /* send millisecs per tick */
}

void wrap_up()
{

set_ticker( 0 );
endwin(); /* put back to normal */
}


void ball_move(int signum)
{
int y_cur, x_cur, moved;

signal( SIGALRM , SIG_IGN ); /* dont get caught now */
y_cur = the_ball.y_pos ; /* old spot */
x_cur = the_ball.x_pos ;
moved = 0 ;

if ( the_ball.y_ttm > 0 && the_ball.y_ttg-- == 1 ){
the_ball.y_pos += the_ball.y_dir ; /* move */
the_ball.y_ttg = the_ball.y_ttm ; /* reset*/
moved = 1;
}

if ( the_ball.x_ttm > 0 && the_ball.x_ttg-- == 1 ){
the_ball.x_pos += the_ball.x_dir ; /* move */
the_ball.x_ttg = the_ball.x_ttm ; /* reset*/
moved = 1;
}

if ( moved ){
mvaddch( y_cur, x_cur, BLANK );
mvaddch( y_cur, x_cur, BLANK );
mvaddch( the_ball.y_pos, the_ball.x_pos, the_ball.symbol );
bounce_or_lose( &the_ball );
move(LINES-1,COLS-1);
refresh();
}
signal( SIGALRM, ball_move); /* for unreliable systems */

}

int bounce_or_lose(struct ppball *bp)
{
int return_val = 0 ;

if ( bp->y_pos == TOP_ROW ){
bp->y_dir = 1 ;
return_val = 1 ;
} else if ( bp->y_pos == BOT_ROW ){
bp->y_dir = -1 ;
return_val = 1;
}
if ( bp->x_pos == LEFT_EDGE ){
bp->x_dir = 1 ;
return_val = 1 ;
} else if ( bp->x_pos == RIGHT_EDGE ){
bp->x_dir = -1;
return_val = 1;
}

return return_val;
}




/* ppong.h */

/* some settings for the game */

#define BLANK ' '
#define DFL_SYMBOL 'o'
#define TOP_ROW 5
#define BOT_ROW 20
#define LEFT_EDGE 10
#define RIGHT_EDGE 70
#define X_INIT 10 /* starting col */
#define Y_INIT 10 /* starting row */
#define TICKS_PER_SEC 50 /* affects speed */

#define X_TTM 5
#define Y_TTM 8

/** the ping pong ball **/

struct ppball {
int y_pos, x_pos,
y_ttm, x_ttm,
y_ttg, x_ttg,
y_dir, x_dir;
char symbol ;

} ;






#include <stdio.h>
#include <sys/time.h>
#include <signal.h>

/*
* set_ticker.c
* set_ticker( number_of_milliseconds )
* arranges for the interval timer to issue
* SIGALRM's at regular intervals
* returns -1 on error, 0 for ok
*
* arg in milliseconds, converted into micro seoncds
*/


set_ticker( n_msecs )
{
struct itimerval new_timeset;
long n_sec, n_usecs;

n_sec = n_msecs / 1000 ;
n_usecs = ( n_msecs % 1000 ) * 1000L ;

new_timeset.it_interval.tv_sec = n_sec; /* set reload */
new_timeset.it_interval.tv_usec = n_usecs; /* new ticker value */
new_timeset.it_value.tv_sec = n_sec ; /* store this */
new_timeset.it_value.tv_usec = n_usecs ; /* and this */

return setitimer(ITIMER_REAL, &new_timeset, NULL);
}


Môžete mi prosím vás povedať čo s tým aby to fungovalo ako to rozdeliť a tak, vďaka (som lama do c, ale potrebujem to)


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Pomoc: Pong v C

Registrovaný: 30.05.06
Prihlásený: 28.06.15
Príspevky: 2278
Témy: 45 | 45
Bydlisko: ZA
NapísalOffline : 15.12.2007 10:50 | Pomoc: Pong v C

rozdel to na 3 subory, mas to predsa v komentoch[aj nazvy]
zaciatok subor poznas podla #include || #define


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.12.07
Prihlásený: 14.12.07
Príspevky: 2
Témy: 1 | 1
Napísal autor témyOffline : 15.12.2007 11:17 | Pomoc: Pong v C

Takže ak som to dobre pochopil rozdelím to na tieto 3 súbory:

Kód:
#include <curses.h>
#include <signal.h>
#include "ppong.h"

struct ppball the_ball ;

/** the main loop **/

void set_up();
void wrap_up();

int main()
{
int c;

set_up();

while ( ( c = getchar()) != 'Q' ){
if ( c == 'f' ) the_ball.x_ttm--;
else if ( c == 's' ) the_ball.x_ttm++;
else if ( c == 'F' ) the_ball.y_ttm--;
else if ( c == 'S' ) the_ball.y_ttm++;
}

wrap_up();
}


void set_up()
/*
* init structure and other stuff
*/
{
void ball_move(int);

the_ball.y_pos = Y_INIT;
the_ball.x_pos = X_INIT;
the_ball.y_ttg = the_ball.y_ttm = Y_TTM ;
the_ball.x_ttg = the_ball.x_ttm = X_TTM ;
the_ball.y_dir = 10 ;
the_ball.x_dir = 10 ;
the_ball.symbol = DFL_SYMBOL ;

initscr();
noecho();
crmode();

signal( SIGINT , SIG_IGN );
mvaddch( the_ball.y_pos, the_ball.x_pos, the_ball.symbol );
refresh();

signal( SIGALRM, ball_move );
set_ticker( 1000 / TICKS_PER_SEC ); /* send millisecs per tick */
}

void wrap_up()
{

set_ticker( 0 );
endwin(); /* put back to normal */
}


void ball_move(int signum)
{
int y_cur, x_cur, moved;

signal( SIGALRM , SIG_IGN ); /* dont get caught now */
y_cur = the_ball.y_pos ; /* old spot */
x_cur = the_ball.x_pos ;
moved = 0 ;

if ( the_ball.y_ttm > 0 && the_ball.y_ttg-- == 1 ){
the_ball.y_pos += the_ball.y_dir ; /* move */
the_ball.y_ttg = the_ball.y_ttm ; /* reset*/
moved = 1;
}

if ( the_ball.x_ttm > 0 && the_ball.x_ttg-- == 1 ){
the_ball.x_pos += the_ball.x_dir ; /* move */
the_ball.x_ttg = the_ball.x_ttm ; /* reset*/
moved = 1;
}

if ( moved ){
mvaddch( y_cur, x_cur, BLANK );
mvaddch( y_cur, x_cur, BLANK );
mvaddch( the_ball.y_pos, the_ball.x_pos, the_ball.symbol );
bounce_or_lose( &the_ball );
move(LINES-1,COLS-1);
refresh();
}
signal( SIGALRM, ball_move); /* for unreliable systems */

}

int bounce_or_lose(struct ppball *bp)
{
int return_val = 0 ;

if ( bp->y_pos == TOP_ROW ){
bp->y_dir = 1 ;
return_val = 1 ;
} else if ( bp->y_pos == BOT_ROW ){
bp->y_dir = -1 ;
return_val = 1;
}
if ( bp->x_pos == LEFT_EDGE ){
bp->x_dir = 1 ;
return_val = 1 ;
} else if ( bp->x_pos == RIGHT_EDGE ){
bp->x_dir = -1;
return_val = 1;
}

return return_val;
}



Ten uložím ako ppong.c

Kód:
#define BLANK ' '
#define DFL_SYMBOL 'o'
#define TOP_ROW 5
#define BOT_ROW 20
#define LEFT_EDGE 10
#define RIGHT_EDGE 70
#define X_INIT 10 /* starting col */
#define Y_INIT 10 /* starting row */
#define TICKS_PER_SEC 50 /* affects speed */

#define X_TTM 5
#define Y_TTM 8

/** the ping pong ball **/

struct ppball {
int y_pos, x_pos,
y_ttm, x_ttm,
y_ttg, x_ttg,
y_dir, x_dir;
char symbol ;

} ;




Tento ako ppong.h

Kód:
#include <stdio.h>
#include <sys/time.h>
#include <signal.h>

/*
* set_ticker.c
* set_ticker( number_of_milliseconds )
* arranges for the interval timer to issue
* SIGALRM's at regular intervals
* returns -1 on error, 0 for ok
*
* arg in milliseconds, converted into micro seoncds
*/


set_ticker( n_msecs )
{
struct itimerval new_timeset;
long n_sec, n_usecs;

n_sec = n_msecs / 1000 ;
n_usecs = ( n_msecs % 1000 ) * 1000L ;

new_timeset.it_interval.tv_sec = n_sec; /* set reload */
new_timeset.it_interval.tv_usec = n_usecs; /* new ticker value */
new_timeset.it_value.tv_sec = n_sec ; /* store this */
new_timeset.it_value.tv_usec = n_usecs ; /* and this */

return setitimer(ITIMER_REAL, &new_timeset, NULL);
}


A toto ako set_ticker.c

A teraz? Nejde to skompilovať :oops:


 [ Príspevkov: 3 ] 


Pomoc: Pong v C



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

pong game

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

5

493

02.11.2011 17:25

nBXXL

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

3D Ping Pong

v Počítačové hry

17

1307

27.04.2007 20:11

Holup

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Herna konzola / pong z roku 1976. Typ Binatone Tv master mk6

v Predám

3

576

10.08.2017 0:00

jericho79

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

pomoc pomoc prosim nefunguje internet

v Ovládače

7

1261

09.09.2017 20:37

Smith Wesson

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pomoc pri pomoc pri skladaní PC - od 1 500 do 1 800 Eur (rozlíšenie 1440p)

v PC zostavy

13

940

28.09.2023 20:23

johny314

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pomoc

v Kôš

1

35

11.05.2021 19:46

JanoF

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

pomoc

v nVidia grafické karty

1

1076

02.02.2007 10:51

Harlequin

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pomoc

v Zvuk

2

873

24.11.2007 17:30

optyx

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

pomoc

v ATI/AMD grafické karty

10

1111

10.01.2008 8:48

kasom

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

pomoc

v Kôš

1

38

25.04.2017 20:16

JanoF

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pomoc?

v HTML, XHTML, XML, CSS

1

590

09.08.2017 20:01

BX

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.

pomoc

v HTML, XHTML, XML, CSS

1

412

18.10.2013 18:36

Ďuri

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

POMOC ???

v Delphi, Visual Basic

2

1281

27.03.2008 14:32

Martinek6

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pomoc

v Audio programy

4

978

05.02.2008 10:06

raikonen11

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pomoc!

v Procesory

6

1055

02.02.2008 18:27

Jaro

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.

pomoc

v Počítačové hry

5

531

28.06.2011 16:32

Ďuri



© 2005 - 2024 PCforum, edited by JanoF