Stránka: 1 z 2
| [ Príspevkov: 46 ] | 1, 2 |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
spravim si v blenderi svoju postavu
potom anymaciu
a ako si to spravim z toho hru napr.
postavicku ja jej zakodujem svoje pohyby do klaves a potom ich predvadza
ako to spravim myslim nieco si naprogramujem vlastnu jednoduchu hru ako si nakreslim postavu napr.v blenderi a ako ju prenesiem do prostredia a co bude jednotlivo robit pri stiskany klaves
alebo nejaku animaciu alebo demo (setric obr.)si chcem spravit co bude robit obrazovka podla nejakej funkcie matematickej.
//nabuduce pouzi vystiznejsi nazov a hlavne pis po slovensky. suchy
|
|
Registrovaný: 02.09.05 Prihlásený: 17.11.10 Príspevky: 154 Témy: 1 | 1 |
To zavisi od graf. enginu, kt. pouzijes. Ale princip je v podstate rovnaky, vzdy sa jednotlivo uklada v suboroch siet objektu a textura. Ty jednoducho tieto 2 polozky nacitas a hybes zo sietou a samozrejme prekreslujes texturu.
A animaciu mozes v podstate spravit ako video, kt. v hre prehras...
_________________ Múdry nie je ten, čo veľa vie, ale ten, kto vie, čo je treba. (Thomas Alva Edison) |
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
programator píše: To zavisi od graf. enginu, kt. pouzijes. Ale princip je v podstate rovnaky, vzdy sa jednotlivo uklada v suboroch siet objektu a textura. Ty jednoducho tieto 2 polozky nacitas a hybes zo sietou a samozrejme prekreslujes texturu. A animaciu mozes v podstate spravit ako video, kt. v hre prehras...
Tak daj nejaky jednoduchy engin v 2D a nejaku kružnicu aj s textúrov ktorá sa bude nejako meniŤ.neviem alebo daj stránky
a v čom sa to robí v c++ alebo mam assembler?api neviem porad
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 23.11.24 Príspevky: 20532 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
haha, ty si dobra naivka...
1. nauc sa pravopis
2. si myslis ze si hru spraviz za hodinu? zabudni, nemas o tom ani sajnu.
3. nauc sa minimalne C++ alebo Delphi (pren existuje kniznica DelphiX, kde sa daju hry robit..aspon jednoduche, ale musis vediet), na jednoduche veci, o 3D grafike zatial ani nerozmyslaj, a aj 2D hopsacka typu Bomberman neni pre amaterov.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
no tak pekne dakujem co teda ako?to mam spravit
mohli by ste dat serial vyroba domaceho OS textmode jednuchy kernel a pod v C++
|
|
Registrovaný: 02.09.05 Prihlásený: 17.11.10 Príspevky: 154 Témy: 1 | 1 |
Odporucam najprv zacat s jednoduchymi hrami v rovine, nejake pohyby, akcie, aby si pochopil ako funguje princip hry, ako sa maju obsluhovat akcie (samozrejme nastudovat si nejake KVALITNE zdrojove kody)....
A s OS by som neuvazoval. Pokial chces vlastny OS hoci aj v texmode, tak ti nepomoze nic ine ako cisty assembler...
_________________ Múdry nie je ten, čo veľa vie, ale ten, kto vie, čo je treba. (Thomas Alva Edison) |
|
Registrovaný: 19.09.06 Prihlásený: 19.11.24 Príspevky: 749 Témy: 31 | 31 Bydlisko: Ružomberok&... |
Serial (4 casti) o jednoduchom OS je na soom.cz, ale dost ma sklamal, je tam opisany suborovy system fat12, nejake funkcie, ale v celku je to len o tom, ako nieco nabootovat, nic zlozitejsie. Pamatovy manazer aj bootloader je stiahnuty z netu. Je to robene v c, ale s pouzitim inline asembleru.
|
|
Registrovaný: 06.03.08 Prihlásený: 01.10.12 Príspevky: 1732 Témy: 15 | 15 Bydlisko: triminka@sp... |
soom je posmrti
_________________ Redeem the game of law! Despair the Billy, here are the morals! Come, relentless eraser rain, relentless eraser rain... |
|
Registrovaný: 19.09.06 Prihlásený: 19.11.24 Príspevky: 749 Témy: 31 | 31 Bydlisko: Ružomberok&... | |
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
Nejaky priklad na tie hry ako ulozim postavu ako siet do suboru.
a ako texturu tiez ako subor a tiez prekresli a neni nieco jednuosuche v C++
nejake linky.
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 23.11.24 Príspevky: 20532 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
euthanan píše: Nejaky priklad na tie hry ako ulozim postavu ako siet do suboru. skonvertuj si to napr. do DirectX *.x suboru, v pripade 3D modelu, alebo si to uloz ako klasicky obrazok v pripade ze to chces pouzit ako 2D sprite euthanan píše: a ako texturu tiez ako subor a tiez prekresli a neni nieco jednuosuche v C++ nejake linky.
textury su normalne PNG alebo JPG subory. A nic jednoduche neexistuje, tvorba hier alebo, to co chces ty NIEJE pre zaciatocnikov.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
to mam postava.blend skonvertovat na postava.x cez direct x ako?
a co potom
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 23.11.24 Príspevky: 20532 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
ano tak. existuje na toto konverter, splas si ho na nete. alebo si stiahni priamo od microsoftu directx 9.0 SDK, tam mas na podobne veci utilitky.
a co potom? no potom ju budes v tom svojom programe nacitavat do
3D sceny...
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
cez co to mam zkonvertovat do x formatu vertexy.
aky program je na to mam blender ale do x formatu to neviem dat
mam directx9sdk a tam som to nikde nenasiel a mozem to robit aj v devc++?alebo si mam dat visual studio?neviem poradte mi
a ked budem mat siet vertexov v subore x tak co dalej
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 23.11.24 Príspevky: 20532 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
omg, neplet sem vertexy, to je daco uplne ine.
ty si skratka v niecom vyrobis model. a ten skonvertujes. Teraz som dival ten konverter, vola sa to Conv3ds.exe a podporuje to *.3ds subory z 3d studio max. takze najprv skonvertni ten blenderovsky subor do 3DS a potom do *.X. alebo si najdi nieco, co to vie robit priamo z blenderu. Ale modely do hier sa viac robia v Maya a 3dsmaxe, takze skor asi najdes tooly na toto.
v directx9 sdk mas tutorialy tusim len pre C++, takze by to malo ist aj v devc++.
no a ked to budes mat v X subore co dalej? to mame skade vediet co ty s tym chces robit...nacitas si to v tom svojom programe dakde do 3D sceny a riesis si s tym vyci dalej ako ty chces.
Ak cakas, ze niekto ti tuna teraz zacne pisat zdrojaky ze ako mas co robit tak na to zabudni, hladaj si to na nete sam, pozri si dokumentaciu k dx9 sdk apod. Nik nevie co presne a ako to chces, to si musis sam riesit.
Neni to sranda, robil som kedysi davno 3d vesmirny simulator ala Freespace v Delphi pomocou komponent DelphiX (co je vyuzivanie 3D cez directx pre delphi) a skoncil som pri prvom leveli, kde som mal dve lodicky v scene a kamerou som lietal popri nich...potom ma to nejak uz prestalo bavit
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
mam devc++ a chcem tam integrovat subory lib include a bin atd z programu Directx9sdk
da sa to nastavit ako? neviem to tam kde?
a ked napisem jednoduchy program na okno a v nom nieco tak mi hlasi chybu pri inicializacii directu nema kniznice a hlavickove subory ,kde sa to tam v devc++ nastavuje
a islo by to keby som s directuXsdk prekopiroval kniznice a includy do devc++ adresarov potom by to islo?
lebo mi to pise chybu pri kompilovani
|
|
Registrovaný: 09.07.08 Prihlásený: 17.01.15 Príspevky: 1585 Témy: 96 | 96 |
V blenderi sa dajú robiť aj hry, ak ti stačí python. Naozaj kvalitnú hru v blenderi som však ešte nevidel.
_________________ neříkejte, že něco nejde udělat, protože se vždycky najde nějaký blbec, co neví, že to nejde – a udělá to! |
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 | |
Registrovaný: 09.07.08 Prihlásený: 17.01.15 Príspevky: 1585 Témy: 96 | 96 |
http://www.tutorialsforblender3d.com/ - skús pozrieť sem.
Najjednoduchšie veci si môžeš skúsiť aj bez programovania. Dole na paneloch si vyber logic, potom vyber objekt, s ktorým chceš napríklad hýbať. V sensors pridaj senzor prostredníctvom tlačítka add. Tam si vyber keyboard. V controllers pridaj tiež rovnako, nechaj "add". Prepoj krúžky potiahnutím myši. Potom napravo pridaj rovnako actuators. Nechaj tam "motion" a skúšaj tam meniť hodnoty. Keď chceš hru spustiť, choď časť obrazovky, kde ju chceš spustiť a stlač P.
_________________ neříkejte, že něco nejde udělat, protože se vždycky najde nějaký blbec, co neví, že to nejde – a udělá to! |
|
Registrovaný: 16.10.08 Prihlásený: 26.07.16 Príspevky: 82 Témy: 12 | 12 | |
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
no to by bodlo ze c# rovno do otoho trochu viem aj cpp ale toto je asi lepsie nie?
kde to zozenem aby som mohol robit s direct x da sa robit aj v devcpp+?
|
|
Registrovaný: 16.10.08 Prihlásený: 26.07.16 Príspevky: 82 Témy: 12 | 12 |
No neviem, s C# v rozhrani .NET ma i API pre ovladanie DirectX, Direct3D podporne triedy.
|
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
a java nema podporuu directx,?
|
|
Registrovaný: 16.10.08 Prihlásený: 26.07.16 Príspevky: 82 Témy: 12 | 12 | |
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 23.11.24 Príspevky: 20532 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
nema, a neviem naco by jej to bolo? java neni nazyk na hry (okrem srandiciek pre mobily), ale seriozne veci typu Quake si nejak neviem v jave predstavit...no mozno sa mylim..
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
tak robim v mam devcpp a direct9sdk
tak uz osm spravil zakladnu aplikaciu ako je okno pomocou api.
co teraz dajte nejaky jednoduchy priklad v direct x.
to ked chcem napriklad na animovat graf alebo nieco ine neviem
|
|
Registrovaný: 16.10.08 Prihlásený: 26.07.16 Príspevky: 82 Témy: 12 | 12 |
Toti asi nikto nepovie, ja neviem, ináč našiel som od Conitecu GameStudioA7 game engine kde sa programuje v Lite-C ktorý je jednoduchý a podobný ako C a tak. Nemá s ním niekto skúsenosti, nepracuje v ňom ?
|
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
a da sa s directom pracovat aj v assemblery a ako? da sa nejaka hra spravit v assemblery? ak ano tak nejaky maly priklad mohol by byt napriklad tento zakladny jednoduchy
v okne kurzor a ked stlacis lmousebuttondown kresli a up prestane co nakreslis sa zobrazi a jedno tlacitko na vymazanie nakresleneho.
alebo nejaku simulaciu napriklad zadas na urcitych kikometroch vyskove body a spravi ti to graf profil trate
alebo nejaky prog na zmenu meritka napriklad data budem citat od 0 - 500 a do grafu ako vystup na monitor ich budem zapisovat ako v nejakom meritku neviem v nejakych pixeloch asi 0 - 100 pixelov
alebo aspon aka je na to matematicka rovnica
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 23.11.24 Príspevky: 1395 Témy: 10 | 10 Bydlisko: Hrinova |
Tu je príklad na to jednoduché kreslenie v assembleri. Sorry, že je to tak dlhé, ale je nepoužívam include-y.
(MASM32)
Kód: .586P
.MODEL FLAT, stdcall
;---------------------------------------------------------------------------------
WM_CREATE equ 1 WM_DESTROY equ 2 WM_COMMAND equ 111h WM_MOUSEMOVE equ 200h WM_LB_DOWN equ 201h WM_LB_UP equ 202h
;---------------------------------------------------------------------------------
CS_VREDRAW equ 1h CS_HREDRAW equ 2h CS_GLOBALCLASS equ 400h WM_OVERLAPPEDWINDOW equ 00CF0000h Style equ CS_VREDRAW + CS_HREDRAW + CS_GLOBALCLASS
;---------------------------------------------------------------------------------
STANDARD_ICON equ 32512 STANDARD_CURSOR equ 32512 SW_SHOWNORMAL equ 1
;---------------------------------------------------------------------------------
EXTERN GetModuleHandleA@4:NEAR EXTERN RegisterClassA@4:NEAR EXTERN LoadIconA@8:NEAR EXTERN LoadCursorA@8:NEAR EXTERN CreateWindowExA@48:NEAR EXTERN UpdateWindow@4:NEAR EXTERN ShowWindow@8:NEAR EXTERN GetMessageA@16:NEAR EXTERN TranslateMessage@4:NEAR EXTERN DispatchMessageA@4:NEAR EXTERN DefWindowProcA@16:NEAR EXTERN PostQuitMessage@4:NEAR EXTERN ExitProcess@4:NEAR
EXTERN GetDC@4:NEAR EXTERN MoveToEx@16:NEAR EXTERN LineTo@12:NEAR
;---------------------------------------------------------------------------------
INCLUDELIB D:\MASM32\LIB\USER32.LIB INCLUDELIB D:\MASM32\LIB\KERNEL32.LIB INCLUDELIB D:\MASM32\LIB\GDI32.LIB
;---------------------------------------------------------------------------------
MSGSTRUCT STRUC MSHWND DD ? MSMESSAGE DD ? MSWPARAM DD ? MSLPARAM DD ? MSTIME DD ? MSPT DD ? MSGSTRUCT ENDS
WNDCLASS STRUC CLSTYLE DD ? CLWNDPROC DD ? CLEXTRA DD ? CLWNDEXTRA DD ? CLHINSTANCE DD ? CLHICON DD ? CLHCURSOR DD ? CLBRUSH DD ? CLMENUNAME DD ? CLNAME DD ? WNDCLASS ENDS
;---------------------------------------------------------------------------------
_DATA SEGMENT
newHwnd DD 0 msg MSGSTRUCT <?> wc WNDCLASS <?> hInst DD 0 titleName DB 'Painting-mouse', 0 className DB 'CLASS32', 0 hDC DD ? x_pos DD 0 y_pos DD 0 lbtn_down DD 0
_DATA ENDS
;--------------------------------------------------------------------------------- ;---------------------------------------------------------------------------------
_TEXT SEGMENT
START:
push 0 call GetModuleHandleA@4 mov [hInst], eax
;---------------------------------------------------------------------------------
REG_CLASS:
mov [wc.CLSTYLE], Style mov [wc.CLWNDPROC], offset WNDPROC mov [wc.CLEXTRA], 0 mov [wc.CLWNDEXTRA], 0 mov eax, [hInst] mov [wc.CLHINSTANCE], eax
;---------------------------------------------------------------------------------
push STANDARD_ICON push 0 call LoadIconA@8 mov [wc.CLHICON], eax
;---------------------------------------------------------------------------------
push STANDARD_CURSOR push 0 call LoadCursorA@8 mov [wc.CLHCURSOR], eax
;---------------------------------------------------------------------------------
mov [wc.CLBRUSH], 17 mov DWORD PTR [wc.CLMENUNAME], 0 mov DWORD PTR [wc.CLNAME], offset className
push offset wc call RegisterClassA@4
;--------------------------------------------------------------------------------- push 0 push [hInst] push 0 push 0 push 400 push 400 push 200 push 200 push WM_OVERLAPPEDWINDOW push offset titleName push offset className push 0 call CreateWindowExA@48
;---------------------------------------------------------------------------------
cmp eax, 0 jz _ERR mov [newHwnd], eax
push SW_SHOWNORMAL push [newHwnd] call ShowWindow@8
;---------------------------------------------------------------------------------
push [newHwnd] call UpdateWindow@4
;---------------------------------------------------------------------------------
MSG_LOOP:
push 0 push 0 push 0 push offset msg call GetMessageA@16 cmp eax, 0 je END_LOOP push offset msg call TranslateMessage@4
push offset msg call DispatchMessageA@4 jmp MSG_LOOP
;---------------------------------------------------------------------------------
END_LOOP:
push [msg.MSWPARAM] call ExitProcess@4
_ERR: jmp END_LOOP
;---------------------------------------------------------------------------------
; procedure of Window
; parameters in stack : [EBP+14h] LPARAM ; [EBP+10h] WPARAM ; [EBP+0Ch] MSG ; [EBP+8h] HWND
;---------------------------------------------------------------------------------
WNDPROC PROC
push ebp mov ebp, esp push ebx push esi push edi cmp DWORD PTR [ebp+0Ch], WM_DESTROY je WMDESTROY
cmp DWORD PTR [ebp+0Ch], WM_CREATE je WMCREATE
cmp DWORD PTR [ebp+0Ch], WM_LB_DOWN je WMLBDOWN
cmp DWORD PTR [ebp+0Ch], WM_MOUSEMOVE je WMLMOUSEMOVE
cmp DWORD PTR [ebp+0Ch], WM_LB_UP je WMLBUP
jmp DEFWNDPROC
WMCREATE:
push DWORD PTR [ebp+08h] call GetDC@4 mov hDC, eax
mov eax, 0 jmp FINISH
WMLBDOWN:
mov lbtn_down, 1
xor eax, eax mov ax, WORD PTR [ebp+14h] mov x_pos, eax xor eax, eax mov ax, WORD PTR [ebp+16h] mov y_pos, eax
push 0 push y_pos push x_pos push hDC call MoveToEx@16
jmp FINISH
WMLMOUSEMOVE:
mov eax, lbtn_down cmp eax, 1 jne LMM_EXIT
xor eax, eax mov ax, WORD PTR [ebp+14h] mov x_pos, eax xor eax, eax mov ax, WORD PTR [ebp+16h] mov y_pos, eax
push y_pos push x_pos push hDC call LineTo@12
LMM_EXIT:
jmp FINISH
WMLBUP:
mov lbtn_down, 0
jmp FINISH
DEFWNDPROC:
push DWORD PTR [ebp + 14h] push DWORD PTR [ebp + 10h] push DWORD PTR [ebp + 0Ch] push DWORD PTR [ebp + 08h] call DefWindowProcA@16 jmp FINISH
WMDESTROY:
push 0 call PostQuitMessage@4 mov eax, 0
FINISH:
pop edi pop esi pop ebx pop ebp ret 16
WNDPROC ENDP
_TEXT ENDS
END START
|
|
Registrovaný: 20.11.07 Prihlásený: 04.07.12 Príspevky: 405 Témy: 89 | 89 |
to bolo super dik
ten graf ako matematicak funkcia je trojclenka ze?
ak 500pixels je 200 tak priamou umerou 50pixels je x ze?
|
|
Stránka: 1 z 2
| [ Príspevkov: 46 ] | 1, 2 |
|