Ahojte, už od včerajška sa trápim a potrebujem poradiť.Preto sa obraciam na Vás o radu a pomoc.
Začalo to mojím pevným diskom Hitachi Touro Mobile 1 TB mám s ním problémy a tak som sa ho rozhodla dať na reklamáciu,ale pred tým som ešte napísala predajcovi (kupovala som cez internet) v čom je problém :
Dobrý deň ,
zakúpila som si u Vás pevný disk značky Hitachi Touro Mobile 1 TB USB 3.0 Black a mám s ním problém, preto by som sa chcela s Vami poradiť či ho mam poslať na reklamáciu.
Pevný disk používam cca 7 mesiacov a do teraz som na pevný disk iba zálohovala rôzne dokumenty, filmy, mp3 a fotky. Vždy mi všetko stiahlo bez problémov a rýchlosť sťahovania na pevný disk dosahovala cca 85 až 100 Mb/s. Problém nastal, keď som potrebovala z pevného disku stiahnuť spomenuté veci do PC alebo notebooku. Keď som išla sťahovať napríklad film o veľkosti 14 GB tak mi vypísalo že to bude sťahovať cca 12 hodín a rýchlosť sťahovania bola 8-10 Mb/s a po cca 1 minúte to kleslo na 100 Kb/s. Toto mi robilo aj pri sťahovaní fotiek, mp3 a podobne. Akonáhle mal sťahovaný súbor viac ako 3 GB nedokázalo mi ho stiahnuť alebo to sťahovalo aj 3-4 hod. Tak isto keď som napojila pevný disk do Blu-ray prehrávaču a dala prehrať film tak to neprehralo. Pevný disk bol následne zapojený do troch rôznych notebookov a tam to robilo to isté.
Preto sa chcem opýtať či ste sa už stretli s takýmto problémom a ako mám vlastne postupovať. Či ho mám poslať na reklamáciu alebo mi nejako poradíte.
Na to odpísali toto : Dobrý den,
to je nám líto a omlouváme se za způsobené potíže.
Ještě před reklamací bych zkusil disk otestovat diagnostickým nástrojem, který je možné zdarma stáhnout zde:
http://uloz.to/xnGApgzx/windlg-v1-28-zipPokud disk tímto testem neprojde, bude třeba zařízení reklamovat dle tohoto postupu
Takže som nakoniec stiahla ten program nainštalovala a spravila som tam všetky kontroly :
Quick test - trval cca 2 min, výsledok ok
Extended test - trval 13 hodín , výsledok ok
Write Zeros - trval 1 min. , výsledok ok
No a nakoniec bola tabuľka View test result - kde vsetko bolo OK.
No a ten hlavný problém je že po dokončení tohto všetkého mi disk nechce načítať v notebooku, disk sa po zapojení rozsvieti a dokonca dole na pracovnej lište mi ho ukazuje (myslím Bezpečne odstrániť hardvér..)
V správca počítača - sprava diskov som ho chcela zmeniť písmeno jednotky a cesty ale neukazuje ho tam. Je tam zobrazený ako Disk 1 základný označený na
čierno NEVYHRADENÉ.
Ostatné sú na modro Primárna oblasť ako C,D
Vopred sa Vám ospravedlňujem za takéto dlhé rozpísanie môjho problému ale som amatérka v pc. Za rady vopred DAKUJEM