Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 18 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 14.03.22 Prihlásený: 17.01.24 Príspevky: 17 Témy: 2 | 2 |
V hre World of Tanks sa mi objavuju pruhy v spodnej casti obrazovky, u hry Forza Horizon to boli zas pruhy v hornej casti obrazovky. Na prilozenom screenshote sa mi ich podarilo najlepsie kontrastne zachytit. Spociatku som si myslel, ze je to monitor ale tym, ze su zaznamenane na screenshote, myslim, ze mozeme monitor vylucit. Nezaznamenavam tento problem u kazdej hry, respektive su mozno natolko jemne, ze ich neregistrujem. Som po novej reinstalacii WIN 11 + vsetky najnovsie drivery ale problem pretrvava. Myslim, si, ci to nemoze robit aj PCIE slot pre graficku kartu. Rozne stress testy i navzajom spustene napr. Prime95 a do toho Futurmark, masina zvlada bez problemov aj po 30 minutach. Nejake rady, napady, budem vdacny za kazdu radu. Prikladam 2 screenshoty : Zostava : Monitor : ViewSonic XG270QG GPU : MSI 3070 Gaming Trio Z Prepojene original DP kablom. Zvysok zostavy : Asus Apex XI I7 9700KF Gskill 3600mhz 16GB Samsung 970 PRO Evga 750W //Vypinaj Caps Lock pri pisani nazvu temy.. Teraz upravene, nabuduce Kos.. michalesku
|
|
|
Mna napada len vadna VideoRAM. Ale mozno sa mylim :). Je to len odhad. Artefakty takehoto typu, su vidiet len za urcitych okolnosti, takze testovat to v nejakom Fumari je asi blbost. Skor by si mal skusit pozriet teplotu GPU alebo aj otvorit PC skrinku + nejak odkontrolovat chladenie skrinky a chladenie graf. karty.
Alebo to mozu byt nejake efekty v hrach, ktore GPU nevie dobre spracovat. Skus sa pohrat aj a nastaveniami graf. detajlov - ako v konfiguracii konkretnej hry, tak potom aj v ovladacoch graf.karty. Ze ci sa to neopravi po zmene niektoreho nastavenia... a ak ano, tak cim sa to opravilo potom... podla toho sa da aj dalej odrazit.
Drivery vyskusaj skor nejake starsie a nie ako pises - tie najnovsie a najaktualnejsie. Idealne tie drivery, ktore dodava priamo vyrobca graf.karty a nie originalne (cize nie najnovsie). Tieto problemy, by teoreticky mohli sposobovat aj prave najnovsie, nie celkom odladene drivery. Takze ked tak... skus aj nejaky starsi ovladac pre tvoju graf.kartu. Najprv budes musiet pouzit asi nejaky uninstaller / cleaner driverov pre graf.kartu. A potom instalacia starsie verzie ovladacov (downgrade ovladacov ku graf.karte asi inac nepojde spravit).
|
|
Registrovaný: 14.03.22 Prihlásený: 17.01.24 Príspevky: 17 Témy: 2 | 2 |
U WOT som sa pohral teda s tymi nastaveniami a sposobuje mi to POST PROCESING na nastavenia maximalne a ultra. Otazka je preco. U Forza Horizon to teraz nevyskusam, vyprsal mi game pass. Signalizuje to, ze mozu byt chybne VRAM?
|
|
|
Ufff... to je tazka tema na mna... nie som totiz 3D grafik alebo tvorca 3D grafiky do hier. https://en.wikipedia.org/wiki/Video_post-processing - post-processing by malo predstavovat nieco ako plynulejsie "prechody" medzi pixelmi, pri "nazoomovani" objektov alebo jednoducho nejakej grafiky... ak som to teda spravne pochopil. Ak hrajes napriklad FullHD hru, na 4k monitore alebo aj naopak... tak sa o to postara "post-processing" cez vsakovate "prechody". Akoze dokraslenie obrazu - rozmazanim alebo nejakym vypocitanim "medzi-pixelov" rozlicnymi metodami zvacsovania grafiky. Fakt neviem... dufam, ze to spravne chapem. Spada pod to asi aj multi-sampling, anti-aliasing, blur, ... a ine efekty. A mozno ten post-processing len urcuje, ze ci sa o toto zkraslovanie, bude starat GPU alebo CPU. Fakt tazko povedat... lebo ja sa nejako specialne 3D grafike nevenujem. Je to isto "post-processing", co ten tvoj problem zapricinuje ? Vyskusal si len vyslovene tuto jedinu funkciu zapnut / vypnut na porovnanie problemu ? V tom WoT, by to cisto teoreticky, mohlo zapricinovat aj renderovanie grafiky do hry, od niektoreho z doplnkov - ak nejake pouzivas vo WoT. Jednoducho tam moze byt vykreslovany nejaky "frame" a kedze programator to napisal pre ine rozlisenie, nez ty pouzivas, a tak sa to chudak herny 3D-engine snazi potom prekreslovat na ine rozlisenie, a dopada to potom takto - cez nejaky neznamy "bug" v renderingu tohoto "frame". Zlyhava post-processing (pre-zoomovanie toho transparentneho alebo neviditelneho ramceka, v spodnej casti hernej WoT obrazovky). Ak pouzivas doplnky vo WoT, tak skus docasne vsetky vypnut... a hraj bez nich... a vyskusaj aj prepinat potom tento "post-processing". Som zvedavy, ze ci sa potom tieto sikme svetle pruhy - v spodnej casti 1/3 obrazovky, pri hrani WoT stratia.
|
|
Registrovaný: 14.03.22 Prihlásený: 17.01.24 Príspevky: 17 Témy: 2 | 2 |
Citácia: Je to isto "post-processing", co ten tvoj problem zapricinuje ? Vyskusal si len vyslovene tuto jedinu funkciu zapnut / vypnut na porovnanie problemu ? Vyskusal som to hned ako druhe po MOTION BLUR, a po vypnuti to okazmite zmizlo. Zatial to testujem na vypnutom PP a nevidim nic. No pri rychlom preskusani roznych urovni PP, sa zacne problem ojavovat az od urovne maximalne a ultra.
|
|
Registrovaný: 19.03.17 Prihlásený: 09.05.24 Príspevky: 167 Témy: 20 | 20 Bydlisko: Košice |
Post Processing vo väčšine obnáša efekty, v zmysle saturácia, kontrast, jas, i rozlíšenie, pomer strán... môže byť, že ako máš vybraný vo WOT nejaký farebný profil, tak to spôsobuje to, skús to daŤ na normál, resp. vypnúť prikrášlovanie farieb, neviem ako sa to teraz vo WOT volá. Môže to byť kľudne aj chyba hry, neviem, WOT som dlho nehral a nepamätám si či sa mne napr. niečo také dialo, ale nevidel by som to úplne na HW problém, skôr niečo so SW alebo "feature" hry
_________________ PC: CPU: Ryzen 5 3600 @Stock | CPUC: Arctic Freezer 34 eSports Duo | MOB: Aorus B450 M | RAM: HyperX Predator 2x8GB 3200MHz | GPU: Gainward RTX2060 Ghost (undervolt) | SSD: XPG 8200 Pro 512GB | HDD: WD Caviar Blue 1TB | PSU: Seasonic Focus+ 650W | CASE: MSI Vampiric 010M Vivebook 15 Pro: CPU: i5 12500H | RAM: 16GB LPDDR5 | GPU: RTX 3050 50W | SSD: Micron 512GB |
|
Registrovaný: 14.03.22 Prihlásený: 17.01.24 Príspevky: 17 Témy: 2 | 2 |
Farebny profil mam normalny a doplnky ako spomina kolega, to nepoznam, ak mysli nieco, co sa extra instaluje ako nejaky mod tak to nie. Nieco podobne mam vo War Thunder, ked si vsimnete spodnu cast stupnice a striedajuce sa tmavsie a bledsie pruhy vo vodorovnej rovine. V hre Forza Horizon je dynamicka obloha a tieto pruhy sa medzi sebou striedaju, staci ze stojite na mieste a hned to vidite ako sa hybe obloha, tak tmave a svetlejsie pruhy rychlo menia svoje pozicie. Dynamicka obloha je aj v Snowrunner, tam nepozorujem v podstate nic take ako u WOT alebo FH ale tiene u statickych objektov sa vychylia o kusok inym smerom a opät skocia naspät. Myslel som, ze je to doteraz sucast hry ale mozno to tiez ukazuje na Post Processing. Rovnaky problem ako u Forzy mam aj u GTA 5. Nemozem to teraz najst, ale ked som hladal co sposobuje tento problem u forzy, nasiel som tvrdenie, ze vraj to sposobuje panel IPS. Tam kde dochadza k rychlej zmene jasu, dochadza u panelov typu IPS k takemuto problemu. No, preco su potom pruhy viditelne aj pri printscreene obrazovky?
|
|
|
Tiez som nad tym dlho dumal... ze vlastne taketo podobny typy artefaktov, sa zobrazovali uz na starych analogovych obrazovkach (CRT sklenena elektronkova obrazovka - na monitoroch, ale aj na TV akoze v PAL/SECAM /NTSC normach). Mal som to predtym dokonca uz aj rozpisane... ze skus vymenit monitor alebo aj kabel :-D. Predsa, ved ked spravis ScreenShot, tak je to obsah z VideoRAM a nemalo by to byt sposobene vadnym kablom ci vadnym monitorom. Fakt ma to napadlo a vazne som nad tym predtym uvazoval :-D.
Ale tak zase... za vyskusanie nic nedas. Predsa len by si mal skusit vymenit monitor za iny alebo aj kabel. Aj ked to je malo pravdepodobne. Pretoze kable dnes uz prenasaju obraz plne digitalny. Display Port technologiu poriadne priznam sa, ze este nepoznam... ale kazdy tento Display Port v recenziach vychvaluje. Je to udajne lepsia technologia a ma viac vyhod, nez HDMI (aj u domaceho kina resp. v domacnosti a v profesionalnom nasadeni). Udajne... tento Display port asi raz predbehne aj technologiu HDMI 2.0. Stale viac sa pouziva jednoducho tento Display Port.
Tam su naprikald take veci, ako nejake prikladne "škálovanie", co si mozes prepinat v ovladacoch graf. karty, ze ci to nechas na starosti, vykonavat GPU alebo ci to nechas na starost samotneho LCD monitora. Takze... nie to uplne tak, ze ked mas ScreenShot, tak je vsetko v poriadku. Moze byt, ze je tam z5tna vazba od LCD monitora a graf. karta potom obraz, podla toho co hovori tvoj LCD, aj spracuvava. Prikladom je maximalne rozlisenie alebo maximalny snimkovy kmitocet... podla ktorych, sa vlastne aj prisposobuje fungovanie celeho grafickej ovladaca a teda fungovanie tvojej graf. karty. Cize nejaka z5-tna vazba tam je isto, medzi graf. kartou a monitorom. Netvrdim, ze to pomoze, ale fakt... za vyskusanie nic nedas :-D. Ved monitor ma dnes kde-kto alebo kabel na pozicanie. Ale skor ten monitor by si mal skusit... pripadne ak mas moznost na tvojej graf. karte tak rovno aj do HDMI to pripoj, ten druhy monitor ktory si pozicias na otestovanie. Nejaka interakcia tam je urcite, medzi graf. kartou a samotnym monitorom. Ale ja sa grafike vobec nevenujem, takze neviem posudit, ze na akej urovni do hlbky prebieha komunikacia a jak velmi to dokaze ovplyvnit aj rendering v GPU.
|
|
Registrovaný: 14.03.22 Prihlásený: 17.01.24 Príspevky: 17 Témy: 2 | 2 |
V pondelok budem mat moznost otestovat to na inom monitore aj s inym DP kablom. Dnes po zapnuti PC, sa mi na obrazovke objavili taketo artefakty, po restarte uz tam neboli. Co to je za chybu a naco moze poukazovat?
|
|
Registrovaný: 05.07.07 Prihlásený: 13.01.25 Príspevky: 4869 Témy: 170 | 170 Bydlisko: Trenčín |
nepretaktovaval si grafiku?
_________________ CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz+Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1, MB: MSI Z97 PC Mate, RAM: Kingston HyperX Fury Black 16GB kit 1866Mhz CL10@2133Mhz CL12, GPU: EVGA RTX 2060, SSD: Crucial MX500 500GB, HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000, DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready), Case: Corsair Vengeance C70 Military Green - outtake: Noctua NF-A15 PWM + Noctua NF-S12A PWM + intake: 2x Noctua NF-S12A PWM, Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i, PSU: Enermax Platimax 500W, Periferie: MS Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK, Mobile: Samsung Galaxy A52 5G, Car: M3 2007 Black + KIA Ceed HB MY22 Lunar |
|
Registrovaný: 14.03.22 Prihlásený: 17.01.24 Príspevky: 17 Témy: 2 | 2 |
Nie, pouzivam defaultne nastavenie z vyroby. Zatial sa mi toho zbavit dari iba restartom.
|
|
Registrovaný: 05.07.07 Prihlásený: 13.01.25 Príspevky: 4869 Témy: 170 | 170 Bydlisko: Trenčín |
skus starsi ovladac
_________________ CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz+Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1, MB: MSI Z97 PC Mate, RAM: Kingston HyperX Fury Black 16GB kit 1866Mhz CL10@2133Mhz CL12, GPU: EVGA RTX 2060, SSD: Crucial MX500 500GB, HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000, DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready), Case: Corsair Vengeance C70 Military Green - outtake: Noctua NF-A15 PWM + Noctua NF-S12A PWM + intake: 2x Noctua NF-S12A PWM, Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i, PSU: Enermax Platimax 500W, Periferie: MS Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK, Mobile: Samsung Galaxy A52 5G, Car: M3 2007 Black + KIA Ceed HB MY22 Lunar |
|
Registrovaný: 14.03.22 Prihlásený: 17.01.24 Príspevky: 17 Témy: 2 | 2 |
To som skusal ako prve, tiez som po reinstale WIN 11, vsetko nove drivery.
|
|
Registrovaný: 05.07.07 Prihlásený: 13.01.25 Príspevky: 4869 Témy: 170 | 170 Bydlisko: Trenčín |
tak ak mozes vyskusal by som tu grafiku v inom pc, lebo tie artefakty mozu naznacovat ze grafika ma problem s pamätami.
este sa da pripadne urobit podtaktovanie pamäti cez afterburner a odstestovat ako sa to bude chovat
_________________ CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz+Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1, MB: MSI Z97 PC Mate, RAM: Kingston HyperX Fury Black 16GB kit 1866Mhz CL10@2133Mhz CL12, GPU: EVGA RTX 2060, SSD: Crucial MX500 500GB, HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000, DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready), Case: Corsair Vengeance C70 Military Green - outtake: Noctua NF-A15 PWM + Noctua NF-S12A PWM + intake: 2x Noctua NF-S12A PWM, Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i, PSU: Enermax Platimax 500W, Periferie: MS Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK, Mobile: Samsung Galaxy A52 5G, Car: M3 2007 Black + KIA Ceed HB MY22 Lunar |
|
Registrovaný: 14.03.22 Prihlásený: 17.01.24 Príspevky: 17 Témy: 2 | 2 |
Keby bol chybny PCIEX16 slot, ako sa to moze prejavit? A keby bol chybny, tak v druhom slote bude prenosova rychlost orezana na X8 alebo pojde bez obsadeneho prveho slotu full na X16? Lebo priamo na doske je prvy oznaceny ako X16 a druhy X8 alebo v odkaze ktory som sem vlozil, kde sa pise, ze doska ma 2x16, tak pri neosadenom prvom slote, pojde druhy plnou X16. https://rog.asus.com/motherboards/rog-maximus/rog-maximus-xi-apex-model/spec/DP kablom to nebolo, mam novy tieneny a bez zmeny.
|
|
Registrovaný: 03.11.06 Prihlásený: 12.01.25 Príspevky: 1762 Témy: 41 | 41 Bydlisko: Prešov |
Mas GPU osadenu v prvom alebo druhom slote? Ak by siel slot 8x to by neznamenalo artefaky, len nizsia priepustnust zbernice = menej fps pri nejakom extreme.
Stiahni si HWinfo, pusti ho ako sensors-only a skontroluj teploty v sekcii GPU.
_________________ Oldcore user |
|
Registrovaný: 05.07.07 Prihlásený: 13.01.25 Príspevky: 4869 Témy: 170 | 170 Bydlisko: Trenčín |
inak ked si spomenul hwinfo tak ma napadlo, ze v sensors je pri polozke gpu uplne na konci polozka gpu memory errors co mozes skontrolovat ked si pustis nejaku hru uvidis tam ak bude nejaky err na pamätiach grafiky.
_________________ CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz+Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1, MB: MSI Z97 PC Mate, RAM: Kingston HyperX Fury Black 16GB kit 1866Mhz CL10@2133Mhz CL12, GPU: EVGA RTX 2060, SSD: Crucial MX500 500GB, HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000, DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready), Case: Corsair Vengeance C70 Military Green - outtake: Noctua NF-A15 PWM + Noctua NF-S12A PWM + intake: 2x Noctua NF-S12A PWM, Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i, PSU: Enermax Platimax 500W, Periferie: MS Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK, Mobile: Samsung Galaxy A52 5G, Car: M3 2007 Black + KIA Ceed HB MY22 Lunar |
|
Registrovaný: 14.03.22 Prihlásený: 17.01.24 Príspevky: 17 Témy: 2 | 2 |
majso píše: Mas GPU osadenu v prvom alebo druhom slote? Ak by siel slot 8x to by neznamenalo artefaky, len nizsia priepustnust zbernice = menej fps pri nejakom extreme.
Stiahni si HWinfo, pusti ho ako sensors-only a skontroluj teploty v sekcii GPU. Riesim, ci aj druhy slot, je X16 ako uvadza vyrobca alebo je fyzicky len X8, pokial by bola chyba v prvom slote. Teplota je v poriadku. // Spojený príspevok 09.08.2022 5:10patro16 píše: inak ked si spomenul hwinfo tak ma napadlo, ze v sensors je pri polozke gpu uplne na konci polozka gpu memory errors co mozes skontrolovat ked si pustis nejaku hru uvidis tam ak bude nejaky err na pamätiach grafiky. Nefunguje na grafikach Nvidia.
|
|
Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 18 ] | |
|