Kedze som tiez stastlivym majitelom tejto super mysi, ktorá poctivo sluzi uz od 17.02.2009 az do tohto tyzdna, co je takmer celych 8 rokov (bez dvoch mesiacov) a za ten cas som na nu nemohol povedat nic zle. No po takej dlhej dobe uzivania si zacala vyzadovat komplexnejsi repas a kedze sa s nou neplanujem rozlucit tak som sa o nu riadne "postaral"
.
Prve co ma vlastne nakoplo k tejto väcsej udrzbe bolo opotrebovane skrolovacie koliesko resp. enkoder, vynechaval, co bol problem uz aj pri web prehliadaci nieto este v hrach a tak som sa dal do hladania info o vymene/oprave. Nasiel som na webe par ludi co enkoder rozobralo a vycistilo, no po precitani komentov od uzivatelov co tento zasah urobili bolo jasne, ze je to len docasne riesenie a problem sa objavi onedlho znova. Snazil som sa teda dohladat nejaky kompletny servisny manual/datasheet od vyrobcu a4tech so schemou zapojenia a takisto rozpiskou pouzitych suciastok, no tu to bolo bez uspechu.
Nasledovalo teda otvorenie mysi a preskumanie enkoderu ci nahodou nema na sebe napisany typ podla ktoreho by bolo mozne identifikovat o aky typ enkoteru sa jedna. Jediny napis, ktory bol vyrazeny na puzdre enkodera bol TF, podla ktoreho som zistil ze je to vyrobca Huano (tak ako aj tlacitka) pricom mi velmi pomohol prispevok od Soo8 na stranke
www.overclock.net, ktory zaroven urobil aj ich test, kde vytazne vysiel enkoder od ALPS. Stacilo uz len overit, ci by pracoval tento novy ALPS EC10E aj v nasej mysi. Dohladal som teda este datasheet k nasmu pouzitemu laserovemu senzoru, teda
AVAGO ADNS-6010, kde bol tento dokonca uvedeny ako oficialny typ pre pouzitie v tomto zapojeni. Stacilo teda este odmerat spravnu vysku ktora je v nasom pripade 11mm z coho vyplyva pouzitie konkretneho typu:
ALPS EC10E1220503.
Uvazoval som aj o objednani z ebay ale po nedavnej skusenosti s fake LM4562NA som ho radsej objednal z
TME. Samotna vymena je pre ludi co aspon par krat drzali v ruke spajkovacku vcelku jednoducha - po otvoreni mysi staci vyskrutkovat dve samorezky drziace dps, vytiahnut plastovu osku so skrolovacim kolieskom(jedna sucast) a odpajkovat stary enkoder, ktory drzi v piatich pajkovacich bodoch - skladanie vykoname v opacnom poradi. Po uspesnej vymene a zlozeni celej mysi beha razom skrolovanie tak ako ma.
a ked som uz mal mys otvorenu pozrel som sa aj na pouzite kondenzatory, ktore boli znacky GT alebo GI - proste nejaky cinsky shit , takze nic kvalitne, rozhodol som sa ich teda vymenit za kvalitnejsie nichicon, seria UVZ tiez z TME:
EC1, EC2, C14 - 4,7uF/50V 105°C
C2, C3, EC3 - 22uF/25V 105°C => tu som zvysil kapacitu z povodnych 10uF, vzhladom na pouzitie v napajani.
C18 - 2,2uF/50V 105°C
posledny krok bola vymena vsetkych 4 ks teflonov za nove, ktore boli dodane ako nahradne v baleni od mysi, kedze mne stacili aj povodne, no niekto si moze kupit aj kvalitnejsie napr. od firmy HYPERGLIDE atd.
takze po tejto uprave myska urcite este peknych par rokov posluzi.