Cau.
Prikladam sa k nazoru @shiro, teda k jeho myslienke... presne tam kam on mieri... presne to si myslim aj ja.
Frekvencia CPU dnes uz nic nepredstavuje (aj ked sa jedna o intel CPU). Pred 20 rokmi bola frekvencia jadra a FSB asi zakladom taktovania (nie pretaktovania, ale zakladneho principu spravneho "nataktovania" procaku a lokalnej zbernice). Pred 20 rokmi sme superili s MHz ze kto ma viac. Porovnavali sme 133 MHz a 166 MHz alebo ja neviem neskor napriklad 333 MHz vs 400 MHz a bol to panecku rozdiel ako svina. Ale to uz dnes tak celkom neplati. Vykon CPU je dnes urceny na zaklade celej architektury CPU. Napriklad moj stary AMD Ryzen 7 1800x reguluje teplotu a vytazenie, len zmenou Voltaze, pricom frekvencia jadra v pripade mojho stareho Ryzden, v novom BIOS, sa neustale drzi na 3691 MHz (bez pretaktovania v BIOS). Je to vymysel a nezmysel noveho BIOS. Jedine co sa tam meni je vyska napatia (Voltov). Existuju aj take profily v BIOS, ktore zacnu menit aj frekvenciu CPU. Avsak na chod CPU alebo teplotu a jeho vydrz, to nema ziadny vplyv.
Nezalezi teda vysostne iba na frekvencii jadra CPU. Na frekvenciu vobec nepozeraj. Intel technologie boli vzdy niekde daleko v predu. Podla mna toto nebude ani problem auto-chladenia CPU alebo akejsi ochrany pred odpalenim CPU cez vysoke teploty (vysoky vykon), ked sa vraj intel CPU snazi znizovat frekvenciu aj napatie, aby tak ochranil CPU pred moznym prehriatim.
Tvoj problem bude mat myslim si celkom inu pricinu. Ja by som to ani problemom nenazyval, pokial vsetko funguje v hrach, ako ma fungovat.
Jeden mozny scenar je, ze napriklad sa natahuju textury pocas hrania hry a rozbaluju sa do RAM resp. do VideoRAM a je pritom pouzity CPU vykon. Nieje to nic neobvykleho na "mobilnych" resp. notebookovskych grafickych kartach - snazia sa vytazit maximum z toho "nič" co tam je pouzite. Takze CPU sa prepne vzdy na vyssi alebo nizsi takt, podla realnej potreby. A neskor, ked uz hru hrajes zopar minut, vsetky zakladne textury hernej mapy su uz dajme tomu nacucnute v RAM resp. vo VideoRAM a uz viac nie je potrebne ich cucat zo suborov na HDD a rozbalovat do RAM / VideoRAM. Vsetko je to zavisle od konkretnej hry, takze vyskusaj aj ine hry, ako sa budu chovat. Nie len hry CS:GO a ETS-2.
Vyskusaj mozno nejaky test, na "upecenie" kompu... ale... na vlastne riziko
. Napriklad skus pouzit testovaci nastroj OCCT x64, zvol tam profil pre testovanie vysokej zataze kompu do maxima. Nechaj test bezat na 5 minut a hlavne pritom sleduj, ako sa chova CPU (teplota, frekvencia, napatie). Tiez mozes vyskusat spustit 3D testy... napriklad za pomoci velmi popularneho nastroja FurMark.