Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) sa v tejto dobe stáva najdôležitejšou časťou obchodnej stratégie na internete. Každá firma / stránka potrebuje vhodne optimalizovanú web stránku pre úspešnú propagáciu. Či už ponúkate služby, alebo predávate výrobky aby ste prevyšovali ostatných, je pre Vás podstatné aby Vaša web stránka spolupracovala s vyhľadávačmi a bola optimalizovaná tak, aby dosahovala čo najlepšie umiestnenia vo vyhľadávačoch. To znamená, že ak ponúkate služby trebars už pre spomínanú optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), tak chcete aby po zadaní kľúčoveho slova SEO bola Vaša stránka na prvých miestach a nie na 10 strane.
Hlavnou úlohou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) je dostať čo najväčší počet dobre cielených návštevníkov a s tým spojené zvýšenie ziskov.
Väčšina z Vás si už určite položila otázku "Čo to je SEO, SEF a SEM?" Stručne vysvetlenie pojmov: • SEO (Search Engine Optimization) - v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Cieľom SEO je vylepšenie pozície vo vyhľadávači. Slušný webmaster by mal SEO zvládnuť sám. Menej skúsený webmaster, alebo majiteľ stránok môže využiť služby špecializovanej firmy. • SEF (Search Engine Friendly URL) - adresy stránok prívetive k vyhľadávačom. Jedná se o takzvané "krajšie adresy" pre užívateľov a lepšie pre vyhľadávače. V dnešnej dobe pomaly stráca dôležitosť tým, ako vyhľadávače zvládajú lepše indexovať zložitejšie adresy. Samozrejme je lepšie ak ich taktiež použijete. • SEM (Search Engine Marketing) - internetový marketing vo vyhľadávačoch. Internetový marketing prostrednictvom vyhľadávačov a katalógov je jednym z nejefektívnejších spôsobov reklamy na internete. SEM je pomerne nový termín, ktorý začína postupne vytlačovať pôvodné označenie SEO.
Prečo optimalizácia pre vyhľadávače? Optimalizácia pre vyhľadávače prináša: • lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch • vyššiu návštevnosť Vašich stránok • vyššie zisky pre internetové obchody • internetovú reklamu zadarmo
Trvalé udržanie stránky na popredných miestach vo výsledku vyhľadávania je dlhodobou záležitosťou. Základom úspechu je použitie aj týchto metód: • kvalitný obsah na stránke • dobre spracované prevedenie stránky a neustála aktualizácia obsahu • identifikovanie dôležitých kľúčových slov pomocou HTML tagov H1, H2, H3, H4, H5, H6, STRONG • zmapovanie konkurencie • dostatočný počet spätných odkazov (spätný odkaz je definovaný ako odkaz smerujúci z inej stránky na Vašu)
Čo je to spätný odkaz a ako sa buduje? Spätný odkaz je definovaný ako odkaz smerujúci z inej stránky na Vašu. Existuje niekoľko spôsobov, ako budovať spätné odkazy: • registráciou do katalógov • výmenou odkazov s partnerskými portálmi • vydávaním tlačových správ • publikovaním článkov na iných portáloch • účasťou v diskusných fórach a internetových konferenciách
_________________ Streacom DA2 | SilverStone Titanium SX800-LTI 800W | ASRock X299E-ITX/ac | Intel Core i9-9980XE & be quiet! Dark Rock TF | Kingston HyperX Impact 64 GB DDR4 2666 MHz | NVIDIA Titan RTX 24 GB | Intel SSD Optane 905P 480 GB NVMe U.2 & Intel SSD 750 1,2 TB NVMe U.2 & Intel SSD 660p 2 TB NVMe M.2 & Seagate BackUp Plus Portable 56 TB USB | 55" 4K OLED Dell Alienware AW5520QF | Ergotron LX Wall Mount Keyboard Arm | Logitech Craft | Logitech G603 | Logitech F710 | Harman Kardon Sabre SB 35 & Sennheiser RS 175 | Microsoft Windows 11 Enterprise | APC Back-UPS BE-850 VA | Lenovo ThinkPad X250 & Microsoft Windows 11 Professional | iPhone 15 Pro 256 GB & Pitaka Aramid | SilverStone ML05B Milo | Corsair SF600 SFX 600W | ASRock X99E-ITX/ac | Intel Xeon E5-2683 v4 & NOCTUA NH-L12S | Kingston HyperX Savage 32 GB DDR4 2400 MHz | NVIDIA GeForce GT 710 1 GB | Intel SSD Optane Memory 32 GB NVMe M.2 & Intel SSD 730 240 GB SATA | Ubuntu 24.04.1 LTS |