Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 14 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 | 216 Bydlisko: Humenne |
Zdravim, som velky fanusik letectva, a kedze ma uz pomaly prestava bavit lietanie na PC s tym, ze vsetko ovladam mysou, uz dlhsie sa pohravam s myslienkou postavit si svoj vlastny domaci kokpit. Otazka vsak znie, ako vlastne na to. Kedze budem potrebovat vela vystupov hlavne na sedem segmentove displeje, tak predpokladam, ze AVR bude najlepsia volba (cena/vykon). Assembler ako tak ovladam, co nebudem vediet by som si nastudoval. Co vsak potrebujem je nejaky taky hint ako vlastne zacat. Potrebujem hlavne, citat z FSky data, na to asi budem najskor potrebovat nakodit nejaky softik(?). SDKcko konkretneho modelu lietadla v FSke by to malo zvladat, no nikdy som taketo veci neriesil takze zatial neviem ako by som to vedel vlastne precitat. No a nakoniec precitane data dostat na displej. V podstate nemuselo by to byt obojsmerne, a stacilo by mi, aby vlastne to, co nastavim rotarom na sedemsegmentovom displeji sa prenieslo do FSky. Hladal som aj na internete, ale v podstate nic, to co potrebujem ja som sa nedocital. Vsade uz nejake profi riesenia, ktorym zatial nerozumiem. Prvu vec, co by som potreboval a bol by to nejaky pokrok, vytvorit nejaky klasicky dvojpoolohovy spinac, ktory by komunikoval spravne s FSkou a robil to, co ma. Viete mi niekto poradit, cim zacat resp. co ako prve studovat a naucit sa? Dakujem.
|
|
Registrovaný: 17.07.11 Prihlásený: 29.12.20 Príspevky: 1516 Témy: 3 | 3 |
Uf, vysoko ideš No ale celkom ma to zaujalo, tak v prvom rade, čo by ako ten "kokpit" mal vo výsledku dokázať? Nejak si to ani neviem predstaviť, ako by také niečo mohlo vyzerať v "ne-profi" domácej verzií...
_________________ Na súkromné správy týkajúce sa problémov, ktoré sa riešia vo fóre, neodpovedám! |
|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 | 216 Bydlisko: Humenne |
No ako casom by som sa rad dopracoval k niecomu takemu http://flyawaysimulation.com/media/imag ... t-2011.jpg . Aby som proste dokazal ovladat cele lietadlo pomocou svojho HW. Viem, ze vysoko som zatal sekeru, ale chcem to proste skusit, vela ludi to takto ma postavene, tak to hadam nejak zvladnem aj ja. Problemom bude potom zohnat tie materialy, ale to ma zatial netrapi Najprv mat funkcny HW.
|
|
Registrovaný: 12.08.10 Prihlásený: 16.06.24 Príspevky: 6003 Témy: 186 | 186 Bydlisko: Sučany |
Tak Ťa to nejak chytilo to lietanie. No popravde sa priprav na dosť mastnú záležitosť. Tieto veci vedia byť pekne mastné.
_________________ Na súkromné správy ktoré sa netýkajú priamo mojej osoby, neodpovedám. Na to je tu fórum. Ďakujem za pochopenie. Zostava: motherboard: MSI B450 MAX, CPU: AMD Ryzen 5 3600, Graphic card: Sapphire HD 5780, RAM: Patriot Viper4 Series 16 GB KIT DDR4 3400 Mhz CL16 , power supply: EVGA 650 B3, Sound card: SounBlaster Audigi, monitor: 27" Eizo CX271, mouse: Logitech MX Master, keyboard: Logitech K520, tower: Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass, headphones amp: BV-audio Headamp, headphones: Sennheiser HD650, OS: Win 10 64 bit |
|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 | 216 Bydlisko: Humenne |
No ono ma chytilo uz davnejsie, snad sa mi to raz podari dohnat az k ATPL. No zatial, sa chcem hrat doma a dat tomu lietaniu znova iny rozmer a zas predtym presediet pol dna
|
|
Registrovaný: 12.08.10 Prihlásený: 16.06.24 Príspevky: 6003 Témy: 186 | 186 Bydlisko: Sučany |
Tiež zvažujem do budúcnosti nejakú výbavu, ale v pohode mi zatiaľ bude stačiť ak dám dokopy knipel, autopilota a ovládanie motorov, klapiek, spoilerov a trim...
_________________ Na súkromné správy ktoré sa netýkajú priamo mojej osoby, neodpovedám. Na to je tu fórum. Ďakujem za pochopenie. Zostava: motherboard: MSI B450 MAX, CPU: AMD Ryzen 5 3600, Graphic card: Sapphire HD 5780, RAM: Patriot Viper4 Series 16 GB KIT DDR4 3400 Mhz CL16 , power supply: EVGA 650 B3, Sound card: SounBlaster Audigi, monitor: 27" Eizo CX271, mouse: Logitech MX Master, keyboard: Logitech K520, tower: Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass, headphones amp: BV-audio Headamp, headphones: Sennheiser HD650, OS: Win 10 64 bit |
|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 | 216 Bydlisko: Humenne |
No mne uz velmi nie , v podstate jeden z hlavnych problemov je ako to dostat z tej FSky resp do FSky.
|
|
Registrovaný: 15.01.07 Prihlásený: 23.09.15 Príspevky: 186 Témy: 3 | 3 Bydlisko: ZV/BA |
co je FSka? co je AVR?
a to vidim minimalne podla toho obrazka na pracu tak na rok intenzivneho hobby
_________________ nb: Lenovo Thinkpad E520 (starsi pan uz), Fedora 20 / Win7 dualboot " 1000.times { puts "I will not spam on the boards" } " |
|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 | 216 Bydlisko: Humenne |
FS = Flight Simulator, AVR = procesor od atmelu Samozrejme, nepredpokladam, ze to budem mat hotove za jeden vikend
|
|
Registrovaný: 15.01.07 Prihlásený: 23.09.15 Príspevky: 186 Témy: 3 | 3 Bydlisko: ZV/BA |
aha, takze ty chces pouzivat uz nejaky konkretny flight simulator a jeho vstupy/vystupy cez nejake API napojit na realne zariadenia ako digitalne displeje, riadiacu paku a podobne? a ten FS chces aby bezal na atmel AVR? ten softvare by si cely kodil, alebo mas nejaky FS pripraveny?
_________________ nb: Lenovo Thinkpad E520 (starsi pan uz), Fedora 20 / Win7 dualboot " 1000.times { puts "I will not spam on the boards" } " |
|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 | 216 Bydlisko: Humenne |
Presne tak ako pises, letecky sim budem pouzivat od microsoft kokretne Flight Simulator X. FS samozrejme na AVRku nepobezi, ten ma problem na plne detajly bezat este aj na dnesnych high endovych procakoch . Zistil, som, ze FSUIPC, co je addon do toho simulatora, vie prave tieto veci zo simulatora posielat. Cize budem najskor potrebovat nakodit nieco co bude tie data citat a posielat von na displej. Zislo by sa nejake hotove riesenie, aj ked neviem, ci nieco najdem.
|
|
Registrovaný: 15.01.07 Prihlásený: 23.09.15 Príspevky: 186 Témy: 3 | 3 Bydlisko: ZV/BA |
a naco tam teda chces ten Atmel AVR? ci chces teda, ze ten addon to bude posielat na periferie PC (kde bude bezat ten FS X) ako napriklad COM port, kde bude napojeny nejaky plosak s AVR co bude prijimat tie data a rozposle ich na dalsie periferie plosaku, kde budu napojene jednotlive komponenty? mali sme v skole myslim simulator na Atmel cipy, tak ti bude treba asi ten, porozmyslat potom nad navrhom integrovaneho obvodu, kde ten AVR bude, urcite zbernicu, pamat pre neho asi nie, tej svojej ma dost a v PC vymysliet ako ten addon posle digitalne signaly spravne na COM port a ako ich budes segmentovat a pri prijimani rozlisovat
_________________ nb: Lenovo Thinkpad E520 (starsi pan uz), Fedora 20 / Win7 dualboot " 1000.times { puts "I will not spam on the boards" } " |
|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 | 216 Bydlisko: Humenne |
No samozrejme, ze chcem aby to fungovalo aj spatne, hlavne to je priorita, ze ked nastavim nejaku hodnotu rotarom na displeji, resp prepnem nejaky spinac, tak sa to spravi aj v FSke. Nemusi to byt prave AVR, ale mam s nim skusenosti, tak som myslel, ze to bude dobra volba. Rozmyslal som aj nad Arduinom, ale tam bude dost vysoka cena resp o dost horsi pomer cena/vykon
|
|
Registrovaný: 03.07.07 Prihlásený: 01.12.19 Príspevky: 1295 Témy: 63 | 63 Bydlisko: Vrbové |
kamarad robil nieco podobne, aj ked uplne odlisne s PIC18 a Armou II. Ten chcel spravit riaditko na tank. Cez USB cko ten PIC pripojil ako klavesnicu na ovladanie a potom tam mal neaku malu appku co v C# spravil, aby mu to zase vytahovalo von udaje o rychlosti, palive a pod. ktore by naspet poslal do toho PICu a ten by to zobrazil na meracikoch. Zatial to este nedokoncil. Neni to take jednoduche, je za tym vela testov, precitanych dokumentacii a katalogov. USB cko je velmi zlozite. ale naspet k tvojmu problemu. v podstate bolo setko uz povedane, najjednoduchsie si myslim, ze by bolo pripojit cez COM port AVRko, na PC vytvorit neaky program, ktorym by si emuloval klavesnicu (AVR posle neaky bajt, aplikacia ho precita a "stlaci" danu klavesu), totiz neviem o klavesniciach pre COM porty a zase tato aplikacia by naspet posielala udaje do AVR ka ktore vytiahnes z hry. Z hladiska programovania AVR ka je to myslim celkom priamociare, nieco sa stlaci, prislusna informacia sa posle do PC, nieco sa prime, zobrazi sa to na ledkach alebo displeji... najvecsi problem bude appka v PC... Ako dobre asi vies programovat AVRka ? (co si uz naprogramoval), na arduino sa vyser, co nespravi obycajna atmega, arduinova atmega nespravi uz vobec
_________________ CPU: Intel Core i5 750 3,6 GHz s CM HP212+ MB: ASUS P7P55D RAM: Zeppelin Xtra 4x2GB 1600 MHz GPU: Gigabyte HD 5850 PSU: Corsair HX650W HDD: Seagate 2 TB, Seagate 1 TB, Seagate 160 GB, WD 320 GB, WD 20 GB, Toshiba 500 GB Zvuk: Integrovana zvukovka VIA VT1828S , Tesla 820A, neake širokopásmove reproduktory MSI GX610PX-041CZ: Turion X2 TL-60 HD2600 2 GB RAM 250GB 5,4 Ot. |
|
Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 14 ] | |
|