Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 24 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 | 171 Bydlisko: Bratislava |
GTA 3
Zaujímalo ma ako velmi sa prejaví takt procesoru, ram a zbernice na chode hry ktorá nieje náročná na tieto komponenty. Velmi jednoduchým taktovaním som znížil výkon všetkých troch komponentov a nechal prebehnúť úvodné intro hry Grand Theft Auto III a doviesť sa do garáže dle inštruktáže z prvej misie.
Konfigurácia systému:
Abit VH6-T Mod Immolator
Intel Pentium III - Tualatin 1,13 Ghz
Ati Radeon 9800 Pro @ xt 128 Mb (AGP 4x)
1500 mb PQI SDR SDRam 133Mhz, CL 3
Seagate Cheetah (73gb)
Seagate Barracuda (80gb)
Os: Windows 98 SE + Kernel EX + SESP1
Driver: posledný pod tento OS... 6.2 ...
Nastavenia v hre a ovládačoch:
Full detaily
Rozlíšenie 1280x1024x32 - 75 Hz
Vertical sync On
Frame limiter On
Triple buffering On
Kalibrácia:
Úvodné intro pri frekvencii 155 mhz malo prebehnúť naprosto bez problémov. Problémy ale nastali - trhanie v určitých sekciách. Odhalil som dva problémy:
1. Disk označený ako Barracuda mal zhoršený výkon (12mb/s). Ukázalo sa že potrebuje jeden celý IDE kanál aby fungoval správne (50+ mb/s)
2. Prítomnosť starých konfiguračných súborov pravdepodobne nastavila engine aby spracovával textúry v nevhodnom formáte pre moju grafickú kartu. Sejvy a staré konfiguračné súbory som preto zmazal a urobil čistú inštaláciu.
FSB Frekvencie 100,133,155 Mhz
Na všetkých týchto frekvenciách bežala hra naprosto bezvadne, jediné čo bolo občas vidieť že systém z CDčka načítava MP3 zvuky a rádio...
FSB Frekvencia 66 Mhz
Takto výrazný podtakt mohol mať na jadro trochu drastickejší dopad. Systém samozrejme fungoval bez nejakých chýb, ničmenej spomalene.
Tu už hra nebežala tak čisto ako som pôvodne chcel. Najviac zdržaní ale bolo vidieť u strihu z jedného pohladu na druhý. Normálne engine má predpočítané určité body a plochy ktoré v prípade pohybu na scéne otáča a rotuje, ak ale scénu prudko strihnete, tak engine nemôže žiadny z pôvodných tvarov použiť znova a celú starú scénu musí "vyhodiť" a začať kresliť znova.
Jednoznačne teda môžem povedať že na minimálnom takte CPU bolo limitom systému jedine a výhradne jadro ktoré na frekvencii 566 mhz proste nestíhalo generovať wireframe...
Bude pokračovanie...
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 13.01.07 Prihlásený: 28.05.17 Príspevky: 10032 Témy: 60 | 60 Bydlisko: Dorú Araeba... |
Mir píše: Bude pokračovanie...
uz sa tesime
vzdy si rad precitam tvoje mikroclanky, len skoda ze uz skoro nikomu nepomozu.
uz sa ale tesim, az budes mat novu zostavu
_________________ PC: ASUS P5B deluxe, Q9400 @ 3.2GHz @ 1.25V, ATi 4670, WD 640GB Samsung 2TB, SB Audigy 2 @ kX drivers, Leadtek DTV 2000H; NB: Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530; Foto: Canon EOS 550D @ Tamron VC 17-50mm F/2.8 & Tamron 55-200 F/4-5.6
Neposkytujem poradenstvo cez ICQ "You have not lived, until you found something worth dying for"
Ak nieco potrebujete a dlhsie sa neozyvam, skuste IRC |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 | 171 Bydlisko: Bratislava |
Vieš čo ťažko povedať či pomôže alebo nie. človek s dualcorom a NV 7600 gt mi hovoril že na full detailoch mu sekal NFS Carbon, pritom ale jeho HW je o generáciu novší než sú požiadavky hry...
Môj stroj je o niekolko generácií starší než sú bežné požiadavky hier a som schopný tu hrať hry na doom 3 engine na full detailoch v podstate bez problémov. Otázka znie prečo a odpoveď v nastaveniach systému môže helfnúť každému pri optimalizácii.
To že stroje s vyšším výkonom sú schopné maskovať skryté nedostatky v hadwarovom alebo softwarovom nastavení ktoré sa neprejavia u starších enginov je fakt ktorý väčšinu ludí z tohoto fóra nedostihne lebo menia cpu a dosky každý pol rok
Dalším na programe je Oblivion...
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 | 135 Bydlisko: Bratislava |
držím palce... neviem totiž, či na w98se rozbeháš oblivion... no ale ak si rozbehal väčšinu moderných hier, tak by to snad mohlo šlapať
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 | 171 Bydlisko: Bratislava |
Oblivion som tu rozbehal už asi pred polrokom. Kernel update to istí.
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 | 171 Bydlisko: Bratislava |
takže nasleduje Oblivion:
Fáza 1:
Tento test bol urobený ešte pred tým než som sa rozhodol urobilť na PC pár testov ohladne toho ako fungujú jednotlivé komponenty.
Konfigurácia:
Intel Celeron tualatin 1,0 @ 1,5 Ghz
FSB 150Mhz bez Vmodu
1500 Mb RAM
Systémový Disk: ATA66 Seagate 4GB
Dátový Disk: ATA 100 Barracuda 80 GB ako Master na IDE2, Slave bola Dvd romka.
Ati Radeon 9800 @ Pro s 128Mb RAM
Úvodná animácia vykazovala velké množstvo artefaktov. Prvé spustenie hry hneď skončilo pádom celého systému ešte počas behu tejto animácie. Framerate bolo cca 2-5 za sekundu s vypadávaním.
Na druhý pokus som radšej animáciu vynechal a vrhol som sa rovno na výber charakteru. Už na prvý pohlad bolo ale jasné že priemerný framerate je okolo 15 FPS aj v uzavretých priestoroch a na minimálnych detailoch.
Priechod úvodnou sekciou hry kde máte doprevádzať Septima bola docela sekaná. Po pár hodinách hrania zlyhal zvuk a začal som počuť nehorázny rámus tak som musel vypnúť repráky, o pár minút hra skolabovala.
Akcia "loading area" trvala približne 30 sekúnd, pohlad na oblivion gate zhodí framerate na 1fps, akékolvek načítavanie dát medzi levelmi trvá dlho.
Priemerný užívatel by to teda uzavrel s tým že hardware je slabý a emulácia XP kernelu sa nepodarila. Tiež som si myslel že v kompe všetko funguje tak dobre ako sa len dá a že niesú v systéme nijaké závady.
Krátko na to sa mi ale dostala do rúk aj hra Prey ktorá bežala na rovnakej konfigurácii naprosto bezvadne, a neskôr sa ukázalo že sa bezvadný stav zachoval aj po nastavení detailov na maximum.
Obe hry využívajú vcelku na vysokej úrovni Pixel Shader 2.0 a DX9, obe hry vyšli v roku 2006, preto je taktýto zarážaujúci rozdiel v ich behu na tom istom systéme rozhodne otázny preto som na kompe zapracoval trochu dalej.
Fáza 2.
Systém prešiel nasledovnými úpravami:
1. Odpálil som Celeron tak som si zohnal Pentium III Tualatin 1,13 Ghz
2. Grafika sa mechanicky poškodila tak som zohnal Ati Radeon 9800 Pro a modol na XT
3. Prebehol jeden test s hrou GTA 3 pričom som nevedel identifikovať problém ktorý mi v úvodnej sekvencii spôsoboval sekanie.
4. Vyhodil som sieťovú kartu značky Realtek 10Mbit bez podpory funkcie PCI bus Mastering a kúpil kvalitnú Intel Pro GT 1000Mbit ktorá funkciu PCI Bus mastering podporuje.
Priepusnosť ram vyskočila z 1150 na 1214 mb/s
5. Nahodil som SCSI systémový disk ktorý som predbežne testoval HDTachom a náhodou zistil že priepustnosť dátového disku (Barracuda) je 12 Mb/s . Odpojil som dvdromku a priepustnosť disku sa zvýšila na 55mb/s.
Fáza 3.
Prebehol test s GTA3 pri ktorom sa mi podarilo hru spustiť naprosto plynulo.
Fáza 4.
Konfigurácia identická z prvého postu z GTA3 ale bez zmien taktu, bežalo sa na 155 mhz.
Úvodná animácia prebehla naprosto bezvadne bez najmenšieho zadrhnutia bez artefaktov.V uzatvorených priestoroch prebieha hra naprosto plynulo aj na full detailoch (okrem HDR lightning) Úvodná časť hry vykazuje menšie zatrhnutia hlavne v okamihoch masových bojov, ale "idle" stav NPC hru nespomaluje.
Loading Area momentálne trvá 7 sekúnd (oprava fungovania harddisku), Pohlad na oblivion gate nemá na chod hry vplyv (odladenie fungovania ovládača), rozbitie zvuku a následný pád hry sa nekoná (vyhodenie starej stieťovky). Priemerný framerate v uzavretých priestoroch je plynulý (lepšie varianty CPU, GPU, lepšia priepustnosť RAM pretože sieťovka neovplyvňuje negatívne celý chipset)
Zhrnutie:
Napriek tomu že medzi prvým a druhým testom som vlastne vymenil aj cpu a grafiku tak sami asi uznáte že nieje to tak velký rozdiel v tom za čo som to vymenil. RAM aj motherboad ostali identické.
Ukázalo sa že zariadenia ktoré môžu na prvý pohlad fungovať bezchybne môžu v skutočnosti byť docela vadné (harddisk, stará sieťová karta, verzia ovládača grafickej karty) a ich prítomnosť v systéme môže negatívne ovplyvňovať chod všetkého.
Stará sieťová karta uberala z celkového výkonu kompu asi najviac pretože obmedzovala chod pamäti o viac než 50mb/s. Druhý harddisk jednoznačne spôsoboval jak dlhé načítavanie dát tak pravdepodobne aj niekolko nepríjemných chýb v úvodnej animácii hry a aj nepsrávne čítanie niektorých súborov (spôsobil napr že sa ikonka itemu v Oblivione rozbila na pixely, hlášky v 3d marku o vadnom súbore ktorý bol inak v poriadku).
Zmeny ktoré som urobil v systéme sa vôbec nedajú označiť za radikálne - ani nový board, ani PCI-E grafika ani dualcore jadro - ale celkový dojem z hry sa zásadne zlepšil pretože v mnoho prípadoch sa framerate dostal cez kritickú hranicu 25 fps nehladiac na fakt že hra beží na Full detailoch (ktoré môžem eventuelne znížiť)
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
i muj bratranec ma takyto problem, ma dost známou konfiguraci, Asus a7v880, barton 2500+ podtaktovany na 1,65 ghz, 3x256mb ram 400mhz ef., os xp, fx5200, ocenil bych radu jak zvýšit napr. fps v the sims, problem the sims 2 je ten, že hra my nejde plynulo ani na 1024x768 a strednych detailech, pri vykonavani nejakeho ukolu cela hra seka, pocitam s fps 15-20, nevi si s tym rady, ted mam jeho computer v obyvaku, takze muzu s tebou probrat par vecicek a zrychlit system.
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 | 135 Bydlisko: Bratislava |
prvá vec- podtaktovaný barton... to nieje až tak strašné, no ale tá grafika... nemôžeš sa čudovať, že sims2 seká... aj mne na podobnej konfigurácii dobre sekala...
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 08.11.06 Prihlásený: 06.12.10 Príspevky: 15721 Témy: 7 | 7 Bydlisko: Bratislava |
na FX5200 sa nediv ze to seka, ta karta je cca na urovni dnesnych integrovanych
_________________ CPU Core i5 2400 cooler: CM Hyper 212+ | MB GB PH67-UD3-B3 | RAM 4GB DDR3 1600 | VGA Gainward 9600GT 512MB | monitor Samsung LE37A559 | HDD HITACHI 250GB + WD 640GB | PSU Fortron FSP400-60GLN | Case TT Soprano VB1000 BWS black | Mouse Razer DeathAdder NB HP ProBook 6450b |
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
zase fx 5200 neni tak zla grafarna, CaC Tiberium wars ide tak isto ako sims len na 800x600, zasa dasi rpblem
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 | 171 Bydlisko: Bratislava |
ehm... aký je rozdiel medzi pravou 3d grafikou a Izometrickou grafikou?
dosť bolo srandy. ja to vidím rozhodne na grafiku, alebo skús spustiť HDtach, prebehni ním všetky disky, spusti everesta a porovnaj či sa reálne čítanie z RAM blíži teoretickému bandwithu (94-97 percent). Ak je percentuálne to číslo menšie tak to môže naznačovať lacný board, alebo vady v komunikácii chipsetu a iných zariadení.
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 | 135 Bydlisko: Bratislava |
jednie grafikou... povedať dnes, že 520vka nieje až tak zlá je strašná blbosť
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
takze my vyslo tohle.
a everest:
čítanie pamäte: 2105mb/s
zapis pamete: 2411mb/s
kopirovanie pamete: 2147mb/s
čakacia doba pamäte: 130,2ns
jeste jedna otazecka: co by se stalo kdyby dokoupil 6600GT?? Myslíte že by si uz sohl zahrat i obvilion?
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 | 135 Bydlisko: Bratislava |
no oblivion fachal kamosovi aj na 5200vke no ale low a 20fps
na 6600GT hej, už si celkom zahrá... ak bude šetriť na detailoch
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
jo ale neni nahodov 6600gt vykonnejsi jak 9800XT?? jen se ptam.
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 | 135 Bydlisko: Bratislava |
myslím že určite je
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 | 171 Bydlisko: Bratislava |
Nv6600 je výkonná približne rovnako ako R9800, napriek tomu že má lepšie parametre (fillrate udávaný výrobcom), ale v zásade je to jedno... 5200 rozhodne spláchnuť do záchodu
čo sa týka tvojho harddisku
http://www.samsung.com/au/products/hard ... ifications
tu sú jeho špecifikácie... ako vidíš tak najdôležitejšie hodnoty (data transfer rate a read seek time) pre istotu výrobca neuvádza.
z výsledkov HDTachu vyplýva buď to že ten disk je nekvalitný, alebo že nefunguje úplne správne. Average read je u diskov tohoto typu asi o 15 mb/s vyšší, a random access time je cca 10ms. 16 milisekund je moc dlho. (ak to porovnávam s iným 7200 otáčkovým diskom). to že nefunguje úplne dobre naznačuje aj privelký výkyv v krivke jeho výkonu...
Otázka potom ešte je či využívaš dva harddisky, alebo máš všetko na jedinom disku...
Ďalej ramky:
čítanie z pamätí je pomalšie než zápis na ne. To je hodne podivný jav. typicky sa z RAM dá vždy dobre rýchlo čítať a zápis býva o dosť pomalší. prístupová doba je tiež docela dlhá - asi dvojnásobok než tu mám ja...
vyzerá to že je tam aj nejaký problém s ich fungovaním....
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
podivej udelal sem test znova a :
čit.: 2089 mb/s
záp.: 2356 mb/s
copy: 2137 mb/s
čekaci doba: 129,9ns
ješte vypis z everestu o pameti:
Pamäťové zariadenia / DIMM0 ]
Vlastnosti pamäť. zariadenia:
Veľkostný faktor DIMM
Typ SDRAM
Detaily typu Synchronous
Veľkosť 256 MB
Celková šírka 64 bit
Šírka údajov 64 bit
Umiestnenie zariadenia DIMM0
Bank BANK0
Výrobca Manufacturer0
Sériové číslo SerNum0
Nálepka AssetTagNum0
Číslo dielu PartNum0
[ Pamäťové zariadenia / DIMM1 ]
Vlastnosti pamäť. zariadenia:
Veľkostný faktor DIMM
Typ SDRAM
Detaily typu Synchronous
Veľkosť 256 MB
Celková šírka 64 bit
Šírka údajov 64 bit
Umiestnenie zariadenia DIMM1
Bank BANK1
Výrobca Manufacturer1
Sériové číslo SerNum1
Nálepka AssetTagNum1
Číslo dielu PartNum1
[ Pamäťové zariadenia / DIMM2 ]
Vlastnosti pamäť. zariadenia:
Veľkostný faktor DIMM
Typ SDRAM
Detaily typu Synchronous
Veľkosť 256 MB
Celková šírka 64 bit
Šírka údajov 64 bit
Umiestnenie zariadenia DIMM2
Bank BANK2
Výrobca Manufacturer2
Sériové číslo SerNum2
Nálepka AssetTagNum2
Číslo dielu PartNum2
[ Pamäťové zariadenia / DIMM3 ]
Vlastnosti pamäť. zariadenia:
Veľkostný faktor DIMM
Umiestnenie zariadenia DIMM3
Bank BANK3
Výrobca Manufacturer3
Sériové číslo SerNum3
Nálepka AssetTagNum3
Číslo dielu PartNum3
jde o 3x256mb Pc3200 moduly, Good Ram 400mhz efektivne a casovani 2,5-3-3-8
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 15.06.05 Prihlásený: 28.11.19 Príspevky: 8033 Témy: 115 | 115 Bydlisko: Košice Bydl... |
9800 je natom urcite lepsie ako 6600 Niekde mam aj komplexne testy...
_________________ Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300 |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 | 171 Bydlisko: Bratislava |
Pokial sa RAM volajú PC3200 tak to znamená že šírka pásma je 3200 mb/s. Pri DDRamkách to môže znamenať 94-97 percentnú efektivitu pri čítaní. Pri zápise ale to je to číslo dosť menšia. uplatňuje sa tam aj CAS Latency.
Najlepší výsledok pre PC3200 v evereste aký som našiel bolo 3050mb/s. tam je ale otázne aj ako je to taktované... Podtakty môžu spôsobovať práve také javy aké sú u teba...
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
takto vyzera pohlad na cpu-z a pamete:
a kedze to vyzera ze realna hodnota je 250mhz, tak by mala byt efektivna 500mhz, ale to my nejde do hlavy
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 | 171 Bydlisko: Bratislava |
Preboha to tam máš visty?
záhlavie okna...
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 02.09.07 Prihlásený: 19.01.20 Príspevky: 6373 Témy: 298 | 298 Bydlisko: Žilina |
ne, je to jenom tema
_________________ NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768 Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55 Phone: Samsung Galaxy S8 Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 | 171 Bydlisko: Bratislava |
Mno a pre tých čo hltajú moje miničlánky tak nastal čas na posledný diel - Prehodnotenie:
Výsledky z 3D marku, akéhokolvek sú naozaj len silne orientačné. Pokial vypnem na procesore L2 cache a 3d mark mi dá len o 200 bodov menej tak môžem s kludným svedomím povedať že jeho presnosť je naozaj mizivá. Akákolvek hra spustená bez L2 cache je naprosto nehratelná a systém ako taký je strašne pribrzdený.
Tiež som skúšal niekolko spôsobov ako detekovať systémové chyby a v priebehu posledných dní som vám prezentoval ten ktorý sa ukázal byť najúčinnejší.
1. Ako primárny testovací nástroj som použil starší 3d engine. ak vychádzam z predpokladu že staršia hra musí bežať na testovanom systéme naprosto plynule tak každá závada v chode hry naznačuje že niečo nieje v poriadku.
Je to skôr o cite než o reálne zmeraných hodnotách.
2. Kvôli overeniu podozrivého chovania 3d enginu je rozhodne múdre nechať prebehnúť niekolko testov ktoré sa zameriavajú na konkrétny kus hardware.
a) HdTach kvôli harddiskom
b) Fillrate benchmark kvôli grafickej karte
c) Everest kvôli testom RAM a kvôli širším informáciám o hw.
Takto získané výsledky musia vykazovať nasledujúce vlastnosti:
a) Musia sa blížiť hodnotám ktoré udáva výrobca
b) musia byť stabilné (preto sa snažte vypnúť rušivé aplikácie) jak počas prvého testovania tak aj po niekolkých hodinách čo beží stroj rovnako aj čerstvo po resete.
čo sa týka výsledkov everestu tak si skúste naštudovať čo najviac o každom kusu hardware ktorý tam máte a porovnať to s výsledkami ktoré ste dosiahli. Nesúdim výrobky podla značky, ale pokial s nejakým kusom HW od rovnakého výrobcu ste mali problémy tak sa skúste na to zamerať.
(za problém nepovažujem že sa ovládač nenainštaloval automaticky, ale vážne problémy ako padanie systému, rozbíjanie zvuku, obrazu, poškodzovanie dát)
Každý kus hw nemusí byť úplne kompatibilný s ostatnými. To značí že ak napríklad váš PCI bus podporuje 66 mhz a Bus Mastering, tak sa snažne aby všetky PCI zariadenia tieto štandardy tiež poznali (prípadne môžu byť aj novšie). Jedna staršia karta naruší chod všetkých PCI zariadení, prípadne si vynúti odstavenie istých funkcií biosu.
Ak namontujete do PCI slotu jedno zariadenie tak ním ovplyvníte všetky ostatné.
Pokial identifikujete pri týchto meraniach nejaké znížené alebo nestabilné hodnoty tak sa pokúste trochu inak pozapájať zariadenia a nájsť tak inú konfiguráciu ktorá bude pre všetky kusy HW vyhovujúca. Ak sa výsledky týchto testov zlepšia a ustália tak prejdite k tretiemu bodu
3. Zopakovanie testu so starším enginom.
4. Záťažový test s novým 3d enginom.
V podstate si stačí spustiť oblivion alebo niečo novšieho a skúšať rôzne nastavenia ovládača grafickej karty a hry samotnej. Teraz máte velmi vysokú šancu že sa vám podarí hru odladiť na vyššie detaily, pri plynulejšom chode.
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 24 ] | |
|