Pozdravujem Vás,
obraciam sa na Vás so záležitosťou, ktorá mi robí problém nejakú dobu. Zopár viet k úvodu : Napriek tomu, že sa nepovažujem za amatéra, tak priznávam, že som spravil amatérsku chybu. Som (bohužiaľ) ,,správcom,, veškerých rodinných PC, vrátane jedného nového laptopu Toshiba C-50B. Jedná sa o low-end laptop, účel majiteľovy spĺňa s legálnym Win 8.1. Nakoľko množstvo predinštalovaného reklamného ,,sajrajtu,, v PC extrémne znepríjemňovalo a spomalovalu používanie, tak som sa rozhodol o čistú inštaláciu, tak ako to bolo v prípade každého počítača s takto kúpeným OS. RECOVERY partície zo zásady mažem, jednak kvoli zaberaniu slušného priestoru ako aj nevyužitia, nakoľko po obnovení je počítač samozrejme v povodnom stave aj so ,,sajrajtom,, a reinštalácia nikdy (doteraz) problémom nebola. V prvom kroku bol nutný upgrade BIOS a nasledovala inštalácia čistého OS. Overil/opísal som si pre istotu sériové číslo (nachádza sa však aj v BIOS-e), verziu Win8.1 a pustil sa do toho. Po nainštalovaní ma čakala nepríjemná vec, Windows sa s uloženým sériovym čislom v BIOSe neaktivoval, kluc nezobral ani manuálne. Po hľadaní problému som prišiel na to, že problémom je verzia Win 8.1. Pri kontrolovaní povodnej verzie som sa sústredil na slovo ,,Core,,. Ono to však bol ,,CoreConnected,,. Nakoľko som nemal vedomosť o ďalšej ,,pseudo,, distribúcií, nemtušil som, že toto znamená verziu ,,Windows 8.1 with Bing = CoreConnected,,. S ťažkosťami som sa dostal k tejto distribúcií, no lokalizovaná verzia do CZ/SK jazyka neexistuje. Dostupné sú iba základné jazyky ako ENG,ESP,AZIA. Ja sám používam ENG verziu systému Win 7, no pre tohoto člena rodiny je lokalizácia veľmi doležitá. Po nainštalovaní systému a následnom pridaní CZ jazykového balíka sa však prostedie úplne nezmení. Aplikácie ako napr. Počasie a pod stále figurujú ako ,,Weather,, atď. Čiže vznikne nejaká hybridná zmes. Po brázdení internetu som sa dočítal na roznych miestach, že s týmto problémom (neexistujúca lokalizovaná