Stránka: 2 z 3
| [ Príspevkov: 77 ] | 1, 2, 3 |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 02.07.06 Prihlásený: 13.12.24 Príspevky: 14264 Témy: 314 | 314 Bydlisko: Bratislava |
Rovnako aj konzola. Tiez mozete sucasne hrat dvaja. Konzola rozhodne nie je na profi hranie, ale na "casual" je idealna. Dokonca tak moc, ze som teraz na chvilku rozmyslal, ze si nejaku kupim
_________________ PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA! |
|
Registrovaný: 12.06.11 Príspevky: 4215 Témy: 68 | 68 Bydlisko: Nitra |
walther píše: Daron, čo poznám ľudí, tak na Kinect dosť nadávajú.. Keď hráš sám, paráda, ale práve pri viacerých ľuďoch má podľa všetkého problém. asi to závisí aj od hry, pri kinect sports nikdy nebol problém s 2 hráčmi, treba na to ale určitý priestor. Hra pre viacerých hráčov znamená aj bowling, šípky...ale ani pri tenise atď problém so senzorom nikdy nebol.
_________________ MB: GIGABYTE AORUS ULTRA X570 CPU: AMD 3900X + NOCTUA NH-D15 VGA: GIGABYTE GeForce 2080Ti AORUS EXTREME PSU: CORSAIR RM750X MONITOR: DELL 27" 1440 CASE: Fractal R6 USB C KEYBOARD: Sidewinder X4 MOUSE: Logitech G400 VOLANT: Playseat Evolution + Logitech G27 Racing Wheel
PHONE: SAMSUNG NOTE9 |
|
|
Ked som sa hral s Kinectom, tak islo vsetko dobre, pritom to bola este predpredajna vzorka, cize nepredpokladam, zeby sa to malo zhorsit. Cize mozno to naozaj zavisi od hry, pripadne ako nico pise, treba vacsi priestor, atd...
|
|
Registrovaný: 18.03.06 Prihlásený: 09.10.24 Príspevky: 477 Témy: 126 | 126 Bydlisko: Bardejov |
ALe ste sa rozbehli Odpovedali ste presne to čo som chcel počuť, áno pre mňa ako casual hráča je asi konzola to naj, oobne zvažujem PS3, moove ma zaujal celkom a nie som si síce 100% istý ale podľa toho čo mi bolo povedané ak zoženiem nejakú slim verziu s FW do istej verzie (myslím 3.55) tak sa dá flashnúť aj doma a netreba to nikomu dávať, čo ma pri xboxe dosť odrádza. Inak by bol ideálnejši, po poslednej skúsenosti s guitar hero a bicími je to ideálna voľba ak sa chce zabaviť väčšia partia. Mne info stačí, zvyšok je na mne. THx guys
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 16.12.24 Príspevky: 20581 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
walther píše: Naozaj? Moc to nesleduješ, všakže? Ja tú konzolu mám doma, hádam viem toto posúdiť lepšie... Asi by som mal skončiť s argumentovaním už tu, lebo očividne nevieš, ktorá bije, ale aj tak si dám robotu a odpoviem aj na "zvyšok" tvojich periel. Omyl sledujem to az dost dobre, mal som xbox360 doma vyse roka. Viem o com je ta konzola. walther píše: Ja mám ps3 napojenú na fullhd monitor a nemám žiaden problém s grafickou stránkou hier. Samozrejme nesedím 10mm od monitoru, všakže A to sa teda neradím medzi casual hráčov, tiež som si prešiel od prehistorika, duny, ugh a podobných sránd až po dnešné hry. Na grafiku som nenadával ani raz. Pokiaľ je hra kvalitná, môže kľudne vyzerať ako minecraft, ide hlavne o hrateľnosť, možnosti, príbeh..... Vacsina ludi ma konzolu napojenu na TV, ktory ma vacsie pixely ako monitory. Z toho som vychadzal. Ked sedis od TV tak 3m (bezna vzdialenost) tak skus triafat pri akcnej fps hre niekoho hlavu o rozmeroch par milimetrov (z tej vzdialenosti)...skratka cumet na TV z 3-4m je o prdeli a je to tym padom ekvivalent 20" monitora co sa velkosti zobraz. plochy tyka. Preto vacsina ludi je pritlacena k TV na vzdialenost 1-2metre. A tam uz kadejake graficke veci su dobre viditelne. Ano, hratelnost moze predcit grafiku, no v 21. storoci sa hadam nemusim divat na daco hranate s odpornymi texturami (pokial to sam nevyzadujem prevdaze), ked mam moznost. Samozrejme, clovek si moze zapnut povodny starcraft, co je 12r stara vec, ale ked si bude chciet zahrat crysis 2 alebo GTA4, tak ma problem, ked mu nestaci vykon. Je len na uzivatelovi ako komfortne chce hrat, ked uz si raz za cas chvilu na hry najde. To som riesil cely cas. walther píše: "Zubatosť" môže byť spôsobená keď tak absenciou anti-aliasingu, nie rozlíšenia. Ak si to hral na hd/fullhd monitore či telke, mal by si si vedieť skontrolovať, aké je skutočné rozlíšenie. hej? si pusti hru na LCD TV v 800x600 bez AA samozrejme a potom mi povedz ci tam nevidis aliasing jak svina, oproti 1080p rozlisku. Aliasing je v prvom rade sposobeny malym rozlisenim, pretoze pixely toho rozlisenia su proste moc velke. Som myslel ze taketo zaklady davno vies. Xbox moze bezat v 1080p (aj TV ti to ukaze a sam som to mal na 1080p aj nastavene), no hru samotnu pusti v mensom rozlisku. Soul Calibur 4, ace combat 6 a 7, halo odst, to vsetko neboly az tak zubate hry ako tekken 4 a to boli ovela krajsie. Tekken skratka vo FullHD nebezal, bolo to vidno. walther píše: Hovoríš, že na občasné hranie je konzola blbosť? Akože wtf? Práve pre takých hráčov je konzola ideálna, pretože si môžu byť istí, že keď si budú chcieť zahrať nejakú novú hru, tak si ju zahrajú a nebudú musieť kvôli tomu kupovať novú grafickú kartu alebo riešiť nejaké blbosti s kompatibilitou a neviem akými ochranami. Zapneš za pár sekúnd, strčíš dnu cd a hráš sa. Blbosti s kompatibilitou a ochranami nemusis riesit ani na pc, pokial samozrejme newarezis. Co sa da robit na oboch platformach. Vyhoda PC oproti konzole je ovela vyssi vykon pri ovela lepsej grafike tej hry + pc mozes pouzit na kopu inych veci, ktore ti konzola nespravi. System "vloz cd a hraj" je vyhoda konzoly, ktora mi pride nepodstatna oproti plusom ktore ponukne pc. Ale toto je moj subjektivny nazor, nech si zadavatel dotazu sam spravi obraz co chce, a co nie. Konzoly ako take inac neprinasaju vobec nic noveho. Potom sa kludne deje to, ze "nova hra" ktora vyjde na konzolu je defakto technologicky spiatocnicky crep beziaci v DX9 s hranatymi modelmi a krpatymi texturami, pretoze inac by to konzoly nezvladli. Preto mame uz par rokov ako "nove hry" prezentovane porty z konzol s dolepovanym DX11, hires texture packami a podobnymi srandami. A to nevravim o lenivosti vyvojarov ktori vo vela pripadoch okaslu optimalizaciu (vid afera s gta4 a Rage) a su z toho len problemy. Jedine plus co z tohoto stavu vychadza je, ze az doteraz som nepotreboval upgrade mojej trojrocnej Geforce gtx275, nakolko som vsetko rozbehol plynulo. Ale to, ze kvoli konzolam defakto stagnuje technologicky vyvoj sa neda ospravedlnit ziadnou z vyhod co konzoly ponukaju.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi 14T 256GB |
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 | 66 Bydlisko: Žilina |
Shiro, neviem, ako je to s hrami na xbox, ale keď je na ps3 hre napísané 720p, tak tých 720p tam reálne je, žiadne také, že len v menu. Ten rozdiel v hrách bol u mňa dosť badateľný. Ale dobre vedieť, že pri xboxe to riešia takto. Citácia: Blbosti s kompatibilitou a ochranami nemusis riesit ani na pc, pokial samozrejme newarezis. Dovolím si nesúhlasiť - práve pri originálnych hrách sa musím srať s rôznymi blbosťami, ktoré warezák nikdy riešiť nebude - napríklad nedostupnosť overovacích serverov, problém so stiahnutím patchu z dôvodu preťaženia a podobne. Atď atď atď. Pokračovať by som mohol dovečera. Čo mám kamarátov, čo si tie hry proste len stiahli, tak niečo takéto neriešili ani raz... Pri konzolách tých warezákov nie je až toľko, takže nemusia riešiť blbosti do takej hĺbky a užívateľ to prakticky nepocíti. Nemusíš ručne updatovať punkbuster a podobné <> Citácia: ze az doteraz som nepotreboval upgrade mojej trojrocnej Geforce gtx275, nakolko som vsetko rozbehol plynulo Také "plynulo" som tu už videl, ale berme, že to nie je tvoj prípad. Tipujem, že si všetko rozbehol plynulo na max detailoch a full hd rozlíšku, však? Skús si zahrať na 7 ročnej grafike na PC. Keď zapnem PS3, je mi u riti, či sú tam horšie textúry ako na PC. Zapnem hru na PS3 preto, aby som nemusel riešiť to, či to bude sekať alebo nie. Keď idem do obchodu kúpiť hru, nemusím pozerať požiadavky, nech je tá hra akokoľvek nová. Keď ma hra zaujíma, po chvíli prestanem vnímať grafickú stránku a všetko, čo budem v ten moment vnímať je - baví ma tá hra? Obsahuje zaujímavý príbeh, originálne herné mechaniky, ...? Pre toto boli kedysi úspešné hry ako Prehistorik, nech to bolo pixelované akokoľvek. Proste to bolo nové, zaujímavé a zábavné. Dnes spravia úžasne vyzerajúcu hru a po polhodine pozerám, že robím dookola to isté. Žiadne novinky. Pri Crysise 2 som skoro zaspal. Celú hru dokopy asi 5 typov nepriateľov a to bolo všetko. Pár super efektov a zrazu koniec. MP radšej ani komentovať nebudem. Ak máš ty iné priority, nech sa páči, konzola nie je pre teba. Ale toto nie je téma o tebe, toto je téma, kde máme poradiť danému konkrétnemu človeku s jeho konkrétnymi požiadavkami a situáciou. Myslel som, že takéto základy dávno vieš. PS: to so situáciou, že "konzoly spomaľujú vývoj pc hier" je spôsobené práve warezákmi typu: "tak sa dá flashnúť aj doma". Nie je to chyba konzoly, samotná konzola má vynikajúcu myšlienku aj realizáciu. Chybu hľadaj inde.
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 12.06.11 Príspevky: 4215 Témy: 68 | 68 Bydlisko: Nitra |
presne tak...ak by si každý riadne hry na pc kupoval, tak by sme tu už dávno mali filmovú kvalitu grafiky. Ale takto nemá nikto záujem robiť vývoj na pc a preto je grafika na pc len kúsok nad konzolami. Keď vyšlo ps2, tak v tom čase ešte len pc ps2 dobiehalo, potom ho predbehlo, no vyšlo ps3 ktoré bolo zase kúsok nad pc a zase sa mohol vývoj hier posunúť ďalej, vyššie nad úroveň terajších konzol. Ale nerozumiem tomu, ak si niekto myslí, že príchodom nových konzol ktoré tu budú zase minimálne 5 rokov sa posunie vývoj grafiky na pc. Nechápem z akého dôvôdu...načo budú vývojári míňať peniaze na vývoj grafiky ak sa im tie hry aj tak na pc väčšinou ukradnú. Budú vyvíjať zase primárne na konzolu len s tým rozdielom, že tam bude grafika rovnaká ako na pc, veď v konzolách má byť cca takýto hw, čiže nič podobné ako pri ps2/ps3 sa nekoná, lebo v tejto situácii sú už teraz na pc grafiky ďaleko výkonnejšie, čiže nepochopím prečo si niekto myslí, že by sa príchodom konzol mal posunúť vývoj grafiky na pc. Bolo by to možné jedine vtedy, ak by sa do budúcich konzol dal hw amd 9990 alebo gtx 880 a aj to by sa vylepšená grafika na pc len zviezla s grafikou na konzolách. Ale opačne to bude už len tak, ako aj doteraz. Raz za čas sa spraví niečo o niečo krajšie ako obvykle, napr. crysis...keby si každý hru na pc kúpil, alebo apoň v takej miere že sa im oplatí niečo extra vyvíjať na pc vyvíjať, tak by sme sa vôbec nemuseli baviť o tom, kto koho brdí. Konzole a pc by išlo nezávisle. Takže ešte raz...fakt nechápem, ako si niekto môže myslieť, že s takýmto zastaralým hw sa dosiahne nebrdenie vo vývoji grafiky a hier na pc. Jedine čo sa dosiahne je, že konzolisti budú mať na svojich telkách krajšiu grafiku, porovnateľnú s pc, ináč vôbec nič. A vyhodia zato cca 500eur, čo stojí aj pc, len pc by bol na tom hw ešte lepšie ako nová generácia konzol. Výhodu konzol vidím jedine v jej jednoduchom prenose a možno v tom kinecte, ináč v ničom. Určite by som za ňu nedal 500e, keď mám doma pc, ktorý jedným káblom pripojím s telkou a zapojiť gamepad je už najmenej. Čiže preto by mi úplne stačila aj stará ps3/xbox, grafika je na nich podľa mňa úplne v pohode, ale aj ja mám pocit, že hry na xboxe neboli ani zdaleka 720p, v čom vidím ja osobne najväčší rozdiel medzi kvalitou grafiky na pc a konzole. Ostatné detaily čo na konzolách chýbajú by mi určite žili netrhali, lebo pri dx11 už potrebujem pomaly každou ďaľšou ryhou na chodníku novú radu highend grafiky. http://www.ddworld.cz/aktuality/konzole ... amd-2.html
_________________ MB: GIGABYTE AORUS ULTRA X570 CPU: AMD 3900X + NOCTUA NH-D15 VGA: GIGABYTE GeForce 2080Ti AORUS EXTREME PSU: CORSAIR RM750X MONITOR: DELL 27" 1440 CASE: Fractal R6 USB C KEYBOARD: Sidewinder X4 MOUSE: Logitech G400 VOLANT: Playseat Evolution + Logitech G27 Racing Wheel
PHONE: SAMSUNG NOTE9 |
|
Registrovaný: 02.07.06 Prihlásený: 13.12.24 Príspevky: 14264 Témy: 314 | 314 Bydlisko: Bratislava |
Mas v tej teorii male diery. Uvedom si, ze ak sa hra vyvija primarne pre konzolu, si limitovany jej moznostami. Ked to hru potom portujes na PC, mas iste moznosti ako to vylepsit, ale "nepises" ju od zakladu. Dnes by vyvojari bez problemov pouzili krajsiu grafiku, ale hw moznosti konzol im to uz nedovolia. V next-gen konzolach bude neporovnatelne vykonnejsi hw ako j sucasnych a to vyvojarom umozni dramaticky upgrade hernej grafiky. To, ze v novych konzolach bude grafika cca rovnako vykonna nez sucasna stredna trieda neznamena, ze grafika na konzole dosiahne urovne dnesnych hier na PC. Taky hw vdaka optimalizacii dovoli pisat pre konzoly hry ktore budu grafikou niekde uplne inde ako su sucasne PC hry, takze ano, grafiku to vyrazne posunie vpred
_________________ PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA! |
|
Registrovaný: 12.06.11 Príspevky: 4215 Témy: 68 | 68 Bydlisko: Nitra |
No budem zvedaví kam sa tá grafika na pc posunie. Ak dajú do konzoly grafiku na úrovni 7770tky. Verím že optimalizáciou nejaké plus v plynulosti získajú, ale ja osobne nejaký rozdiel v grafike a v detailoch medzi hraním na starej 5850tke a terajšej 570tke nevidím. Jediné čo badám je to, že si tú istú hru zahrám na 570tke plynule na medium detailoch a na 5850tke na low detailoch pretože mi to na medium už posekáva. Ale ktoré konkrétne detaily to posekávanie spôsobujú, tak to už ja osobne voľným okom väčšinou nevnímam. Tých detailov by muselo byť tak 10x viac aby som si ich začal všímať a mohol povedať, že vidím celkovo v grafike rozdiel. No nato by už bola treba asi 3x výkonnejšia grafika, keď sa pozriem že na starej 5850tke si hru zahrám plynule vo full HD na low a s tou istou hrou si na very high poradí ledva terajšia, asi 3x výkonnejšia 7970. Napríklad metro atď...ale ok, nechám sa prekvapiť čo to teda prinesie. Ak to prinesie viditeľné zmeny, ja budem len rád
_________________ MB: GIGABYTE AORUS ULTRA X570 CPU: AMD 3900X + NOCTUA NH-D15 VGA: GIGABYTE GeForce 2080Ti AORUS EXTREME PSU: CORSAIR RM750X MONITOR: DELL 27" 1440 CASE: Fractal R6 USB C KEYBOARD: Sidewinder X4 MOUSE: Logitech G400 VOLANT: Playseat Evolution + Logitech G27 Racing Wheel
PHONE: SAMSUNG NOTE9 |
|
Registrovaný: 02.07.06 Prihlásený: 13.12.24 Príspevky: 14264 Témy: 314 | 314 Bydlisko: Bratislava |
Detaily atp nevnimam ani ja, ale stale pokrok v grafike napr pekne vidiet na mimike postav atp ...
_________________ PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA! |
|
Registrovaný: 12.06.11 Príspevky: 4215 Témy: 68 | 68 Bydlisko: Nitra |
tak ale mimika postáv bola premakaná napr. v L.A. noire a to sa pohybovalo plynule aj na konzolách
_________________ MB: GIGABYTE AORUS ULTRA X570 CPU: AMD 3900X + NOCTUA NH-D15 VGA: GIGABYTE GeForce 2080Ti AORUS EXTREME PSU: CORSAIR RM750X MONITOR: DELL 27" 1440 CASE: Fractal R6 USB C KEYBOARD: Sidewinder X4 MOUSE: Logitech G400 VOLANT: Playseat Evolution + Logitech G27 Racing Wheel
PHONE: SAMSUNG NOTE9 |
|
Registrovaný: 10.01.11 Prihlásený: 06.06.22 Príspevky: 1079 Témy: 36 | 36 Bydlisko: Žilina |
nicobb píše: v L.A. noire a to sa pohybovalo plynule aj na konzolách ...ale nie na pc. Opäť je to taký "vynikajúci" port od Rockstar. Jedine Max Payne 3 sa vydaril
_________________
CPU Intel i5 4460 oc 3,40GHz VGA Gigabyte GTX 960 2GB RAM Kingston 8GB 1600MHz CL9 MB MSI H97 PC Mate PSU Seasonic S12II 620W HDD Seagate Barracuda 7200.12 2TB CASE Bitfenix Merc Beta OS Windows 8.1 Pro PHONE Oneplus 3 |
|
Registrovaný: 09.10.11 Prihlásený: 15.04.21 Príspevky: 1782 Témy: 82 | 82 Bydlisko: BA |
Teraz uz su skoro vsetky hry port. A nevirm co tu riesite s grafikou. Niektore hry vyzeraju lepsie a niektore horsie ale srdecne je mi to jedno. Kde su tie casy kedy sme hrali pre pribeh a nie grafiku. Mam aj xbox a ked od toho sedim tie tri metre tak rozdiel nevidim takze je mi to v zasade jedno pokial tam neuvidim nejake textury atd. Vyvoj dopredu je samozrejmost ale preco tak tlacite na pilu. Nestaci vam to teraz.?
_________________ “Len dve veci sú nekonečné. Vesmír a ľudská hlúposť. Pri tej prvej si však nie som taký istý.“ Albert Einstein |
|
Registrovaný: 15.10.08 Prihlásený: 27.11.20 Príspevky: 666 Témy: 25 | 25 Bydlisko: BA |
problém ani nie je tak v tom, že by medzi konzolami a PC bol taký priepastný rozdiel v grafike (akože aj je) ale, že konzoly limitujú vývoj hier pre PC, nakoľko pri PC sú možnosti takmer neobmedzené pri konzolách je to vždy o danej generácii, na ktorú sa potom aj sústredia dané firmy pri vývoji hier, aj keď hranice sú úplne inde (zazlievať im to nemôžme nakoľko primárne zarábajú práve na konzolových tituloch a nie na PC), ďalším problémom, ktorý bol pre mňa neodstrániteľnou prekážkou pre konzoly, je pokiaľ daný titul nie je primárne určený pre konzolu na PC bude mať vždy minimálne 2* toľko FPS, a či hráš limitovane 30 alebo 60FPS je sakra rozdiel (a tu je diskusia o animáciách a postačujúcej grafike irelevantná nakoľko 30 nikdy nebude 60 a viac)... čo sa týka argumentov hrania hier pre príbeh a nie pre grafiku to je smiešne, je rok 2013 tak nechci aby sme hrali tetris, tiež si nekúpiš starú 1203 alebo škodu 120 v dnešnej dobe, alebo neideš na 8mm film do kina, otázka nestojí či to nestačí, ale kde to mohlo byť nebyť konzol?
konzoly áno majú svoje miesto a viem si prestaviť, keby som už mal vlastný 1-2 izbový byt, kde by som si sem tam zavolal kamošov na pivko zahrať nejakú NHL, FIFU alebo nejakú racigovu arkádu, tam má konzola uplatnenie ale pokiaľ si chceš zahrať hru naplno, PC a konzolu nikdy porovnávať nemôžeš
_________________ OS Windows 8.1 64-Bit | Case FRACTAL Define R4 Black Pearl | PSU EVGA SuperNOVA 750 G2 | MB ASUS MAXIMUS VI HERO | CPU Intel Core i5-4670K | CPU Cooler NOCTUA NH-C14 | RAM Crucial 8GB KIT DDR3 1600MHz CL8 Ballistix Tactical LP | VGA ASUS STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5 | SSD Crucial M4 128GB | HDD Western Digital Red WD20EFRX 2TB | LCD EIZO FORIS FS2333-BK | Keyboard Ducky DK-9008 Shine 3 Mechanical Brown Cherry MX Switch Full Blue LED Back Light | Mouse RAZER DeathAdder Black Edition | Headset Sennheiser RS 160 |
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 | 66 Bydlisko: Žilina |
kamikadzeee, reaguješ na čo? Čítal si vôbec tému, alebo sa len zapájaš do diskusie pc vs konzoly?
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 16.12.24 Príspevky: 20581 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
walther píše: Dovolím si nesúhlasiť - práve pri originálnych hrách sa musím srať s rôznymi blbosťami, ktoré warezák nikdy riešiť nebude - napríklad nedostupnosť overovacích serverov, problém so stiahnutím patchu z dôvodu preťaženia a podobne. Atď atď atď. Pokračovať by som mohol dovečera. Čo mám kamarátov, čo si tie hry proste len stiahli, tak niečo takéto neriešili ani raz... Pri konzolách tých warezákov nie je až toľko, takže nemusia riešiť blbosti do takej hĺbky a užívateľ to prakticky nepocíti. Nemusíš ručne updatovať punkbuster a podobné <> Sranda, origos hier mam doma dobrych 15ks a v zivote som zo ziadnou nemal problem. Jasne, mozu sa problemy vyskytnut, ale to je problem skupeho vydavatela, ktory nenadimenzuje servery a linky pre download, nie hry. Pukbuster som v zivote rucne updatovat nemusel, bezalo to cele na pozadi pekne. walther píše: Také "plynulo" som tu už videl, ale berme, že to nie je tvoj prípad. Tipujem, že si všetko rozbehol plynulo na max detailoch a full hd rozlíšku, však? Skús si zahrať na 7 ročnej grafike na PC. Keď zapnem PS3, je mi u riti, či sú tam horšie textúry ako na PC. Zapnem hru na PS3 preto, aby som nemusel riešiť to, či to bude sekať alebo nie. Keď idem do obchodu kúpiť hru, nemusím pozerať požiadavky, nech je tá hra akokoľvek nová. Keď ma hra zaujíma, po chvíli prestanem vnímať grafickú stránku a všetko, čo budem v ten moment vnímať je - baví ma tá hra? Obsahuje zaujímavý príbeh, originálne herné mechaniky, ...? Pre toto boli kedysi úspešné hry ako Prehistorik, nech to bolo pixelované akokoľvek. Proste to bolo nové, zaujímavé a zábavné. Dnes spravia úžasne vyzerajúcu hru a po polhodine pozerám, že robím dookola to isté. Žiadne novinky. Pri Crysise 2 som skoro zaspal. Celú hru dokopy asi 5 typov nepriateľov a to bolo všetko. Pár super efektov a zrazu koniec. MP radšej ani komentovať nebudem. Hry na konzolu su vyrabane s optimalizaciou na jej hardware. Cize aj detailnost modelov, efektov a textur je tomu usposobena. Ok, zahram si novu hru na 7r PC, ked ju pre ten 7r PC optimalizujes, ako to robia vyrobcovia konzol. Je logicke, ze nemozes na konzole z 2006 pustit hry z roku 2011, s ich narocnymi modelmi a efektami, pretoze by to vykonovo nezvladli. Tento tvoj argument je riadna blbost. Nova hra na konzole je nova maximalne tak pribehom a mozno hernym systemom, ale nikdy nie grafikou, alebo inymi vylepseniami, ktore by HW konzoly nezvladal. Tudiz konzoly sa nijak technologicky nevyvijaju, na rozdiel od PC. Predstav si, aj farcry 3 som hral na 1920x1200, vsetko na high/ultra (moj vlastny mix nastaveni), takze takmer full nastavenia...a slo to asi 35-45fps. V narocnej scene to par krat seklo sem-tam, no nic vazne. Sem-tam ti sekne aj konzola, v SoulCalibur 4 sa mi to stavalo pri vela efektoch naraz. Stare hry si pametame vsetci ako nieco paradne, pretoze v tej dobe nic lepsie nebolo a zvysok sme si ako mladi domysleli fantaziou. Ze robis v dnesnych hrach dookola to iste? Je to sposobene dvoma vecami: 1. takmer vsetko uz bolo vymyslene, mnoho noviniek nepribuda (ak vobec nejake) a len sa vylepsuju koncepty co uz mame 2. vyvojari a designeri hier na to seru Tiez ma irituje ze RPG sa zmrskli iba na killovanie priser a zdlhave levelovanie, kde len chodis a rubes, pocitas percenta, novu zbran preto kupujes raz za tyzden a je to nuda. Ale ozaj zaujimavych questov ktore trvaju nejaky cas, a nutia ta robit veci co necakas je jak safranu. Posledne to kus ozivil Guild Wars 2 ale tiez tam toho nebolo nejak extra vela. Crysis 2 s HD texture packom je zranica pre oci, tam sa hocikedy zastavim a pozeram ako je ta hra krasna....podobne aj Crysis 1. walther píše: Ak máš ty iné priority, nech sa páči, konzola nie je pre teba. Ale toto nie je téma o tebe, toto je téma, kde máme poradiť danému konkrétnemu človeku s jeho konkrétnymi požiadavkami a situáciou. Myslel som, že takéto základy dávno vieš. Preto som napisal zadavatelovi dotazu tie tri moznosti v mojom predoslom poste. Nech si vyberie podla toho co uprednostnuje. walther píše: PS: to so situáciou, že "konzoly spomaľujú vývoj pc hier" je spôsobené práve warezákmi typu: "tak sa dá flashnúť aj doma". Nie je to chyba konzoly, samotná konzola má vynikajúcu myšlienku aj realizáciu. Chybu hľadaj inde. Je to sposobene nielen warezakmi, ale predovsetkym tym, ze hra je robena primarne pre konzolu. Jej port na PC je prakticky to iste, len tam dolepia HD textury, viac efektov, nejaku parodiu na DX11, co ti stiahne fps o 20 nizsie, ale realne to na tej hre nevidis, a podobne...je to o nicom. Zrovna vcera som hral na PC moju oblubenu hru z xboxu - Ace Combat Assault Horizon. "Nova" hra z roku 2012 na xbox360...na PC to sice bezi v 1920x1200, no vidim hranate modely, stromy tam vyzeraju jak z posledneho mechwarriora (cca rok 2004), efekty z roku 2008 maximalne. Prakticky rovnaka grafika ako bola na xboxe (hral som to a presiel cele). Ked si to porovnam s HAWX na PC, tak je 10x krajsi. GTA4 (tiez robeny primarne pre konzoly) doteraz nepodporuje (a ani podporovat nebude pravdepodobne) ziadnu normalnu formu AA - to kde sme? A potom mi daco vrav ze konzoly nebrzdia vyvoj, ked nieje moznost ich upgradu. Musis len cakas niekolko rokov na novu generaciu, no za ten cas ich PC technologicky predbehne 3x, no musi sa im prisposobovat.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi 14T 256GB |
|
Registrovaný: 02.07.06 Prihlásený: 13.12.24 Príspevky: 14264 Témy: 314 | 314 Bydlisko: Bratislava |
Tusim to bol Sokrates, ktory sa snazil veci vysvetlit otazkami. Ak si dobre spominam, tusim tym donutil vidiet ludi podstatu veci.
Tak sa pytaj shiro sam seba.
Preco sa vyvojarom oplati optimalizovat hry na konzolu, resp vyvijat hru primarne na konzolu a nie na PC ? Preco to nerobia opacne ? Mohli by predsa napisat hru na PC a preportovat ju na PS3 a X-Box. Stacilo by dramaticky osekat detaily atp. Prioritou pre nich su ale konzoly ? Cim myslis, ze to asi bude ? Mozno su pre nich konzoly hry na konzoly ziskovejsie nez hry pre PC aj napriek tomu, ze sa tych konzolol preda neporovnatelne menej nez PC.
Tym reagujem len na to ustavicne: "konzoly brzdia technologicky vyvoj". Okrem toho verim, ze "nekonecne" moznosti PC naopak brzdia vyvoj obsahu ktory je pre mna ovela dolezitejsie.
Na ten zvysok reagovat nebudem, pretoze tam opat dookola pises o texturach a AA a podobnych veciach ktore pre mna a mnohych dalsich nie su prioritou a ak by som reagoval, opakoval by som zase len to co sme uz s walterom povedali.
_________________ PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA! |
|
Registrovaný: 12.06.11 Príspevky: 4215 Témy: 68 | 68 Bydlisko: Nitra |
shiro píše: Je to sposobene nielen warezakmi, ale predovsetkym tym, ze hra je robena primarne pre konzolu. S tým čo si vyššie napísal s tebou do bodky súhlasím, až na toto. Aj keď je to samozrejme pravda, no dôvod primárneho vývoja na konzole je práve ten, že sa na pc viac kradne a vývojár nemá prečo investovať do vývoja hier primárne na pc a tak to bude aj naďalej, to žiadna akože "nová" generácia konzol so starou grafickou kartou nezmení. Jediné čo sa stane bude to, že na konzolách pôjdu hry vo full HD a sporovnateľnými detailami ako je tomu teraz na pc a pc vývoj sa posunie rýchlejšie dopredu len vtedy, ak o to budú mať záujem vývojári. Môj názor je ten, že konzoly žiadny vývoj nebrzdia, vyvíja sa len to, po čom je dopyt. Ak si niekto dokáže kúpiť graf.kartu za 500 eur ale hry naopak kradne, tak nech si na tej grafike za 500eur hrá hry ktoré mu spustí aj grafika za 100 eur. Jednou vetou a ešte raz: Keby sa na pc hry riadne kupovali, tak by si mohli ísť nezávislou cestou konzole a aj pc a nikto by nikoho v ničom nebrzdil.
_________________ MB: GIGABYTE AORUS ULTRA X570 CPU: AMD 3900X + NOCTUA NH-D15 VGA: GIGABYTE GeForce 2080Ti AORUS EXTREME PSU: CORSAIR RM750X MONITOR: DELL 27" 1440 CASE: Fractal R6 USB C KEYBOARD: Sidewinder X4 MOUSE: Logitech G400 VOLANT: Playseat Evolution + Logitech G27 Racing Wheel
PHONE: SAMSUNG NOTE9 |
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 | 66 Bydlisko: Žilina |
Shiro, ja som na to už prišiel!!!! Ty si z nás robíš dobrý deň Vieš, ako som ťa odhalil? Citácia: Sranda, origos hier mam doma dobrych 15ks a v zivote som zo ziadnou nemal problem. Až 15 Ty vole, to si zaklincoval. Tu si sa prezradil, ako to ty celé vlastné myslíš Jeden veľký joke. Na ten zvyšok ani reagovať nebudem, Johnnny povedal prečo. Stále si hudieš dookola to svoje a nedokážeš pochopiť to, čo ti tu píšeme. Škoda času nicobb, presne tak. Warezáci k takýmto krokom sami donútili vývojárov a teraz plačú, že nezažívajú orgazmy počas hier. Tak plačte.
_________________ C#, PHP, ... |
|
|
A co ze ma doma 15 originalnych hier? Ked ta ta hra bavi, tak ti stacia 2-3 hry. Ja mam doma tiez len par hier ( BFBC2, BF3, WOW, CS a L4D2) A bohate mi to staci, lebo hram multiplayera, to znamena, ze neskoncim s hrou po 7 hodinach, ale nahram aj niekolko dni cisteho casu (len na wow mam viac ako 180dni played).
|
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 | 66 Bydlisko: Žilina |
Asi nemyslel tie nainštalované, vyznelo to tak, že ich kúpil dokopy 15 Na tom sa smejem, pretože sa tu tvári ako profesionál, hral sa už od dôb Dune2, ale za ten čas dokopy kúpil len 15 hier, za cca 20 rokov - a posudzuje, či majú originálne hry viac alebo menej problémom ako tie warez verzie... Tých 15 je určite dokonalá testovacia vzorka
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 12.06.11 Príspevky: 4215 Témy: 68 | 68 Bydlisko: Nitra |
ja sa na to pozerám trochu inak, nie som v tom taký expert ako vy ostatní, takže zrejme sa na to pozerám zle, ale aj tak nepochopím, ako si niekto môže myslieť, že príchodom "novej" generácie konzol s hd 7770 prestanú konzoly brzdiť pc a vďaka tomuto 7770 hw sa na pc budú posúvať možnosti grafiky oveľa ďalej. Proste tomu neviem pochopiť, pretože tak ako si povbedal aj ty, warezáci sú na príčine malému dopytu po pc hrách a tím je jasné, že pc hry nikdy nebudú prioritou, čiže vyvíjať sa bude primárne na konzolu s hd 7770. Z toho mi vyplýva, že hra na konzolách bude vyzerať dajme tomu tak, ako na pc, nech nežerem a nech berem do úvahy slová, že vďaka optimalizácii sa z nejakej 7770 vytrieska to čo bežne na pc napr. s 7870...Aj keby to bola pravda, čo je podľa mňa blbosť pretože aj tak sa pri konzolách na detailoch šetriť bude ( aj keď mne detaily nejako žily netrhajú ), ale fakt mi nie je jasné to, ako sa docieli o niečo menej starým hw v konzoliach posun v pc hraní, keď pc hry sú z 85% len druhoradým portom s ktorým sa počíta ako + k predaju...veď teraz je úplne iná situácia ako bola keď vyšla ps2 a ps3...vtedy bolo ps o niečo nad pc, ale teraz bude pod pc...ale ok, nechám to tak, zrejme som tohoto názoru len ja, nechám sa prekvapiť Ale tú myš a klávesnicu by tam fakt mohli dať...to by som si možno nejakú konzolu aj kúpil.
_________________ MB: GIGABYTE AORUS ULTRA X570 CPU: AMD 3900X + NOCTUA NH-D15 VGA: GIGABYTE GeForce 2080Ti AORUS EXTREME PSU: CORSAIR RM750X MONITOR: DELL 27" 1440 CASE: Fractal R6 USB C KEYBOARD: Sidewinder X4 MOUSE: Logitech G400 VOLANT: Playseat Evolution + Logitech G27 Racing Wheel
PHONE: SAMSUNG NOTE9 |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 16.12.24 Príspevky: 20581 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
Johnnny píše: Preco sa vyvojarom oplati optimalizovat hry na konzolu, resp vyvijat hru primarne na konzolu a nie na PC ? Preco to nerobia opacne ? Mohli by predsa napisat hru na PC a preportovat ju na PS3 a X-Box. Stacilo by dramaticky osekat detaily atp. Prioritou pre nich su ale konzoly ? Cim myslis, ze to asi bude ? Mozno su pre nich konzoly hry na konzoly ziskovejsie nez hry pre PC aj napriek tomu, ze sa tych konzolol preda neporovnatelne menej nez PC. V tomto mas pravdu, piratstvo nieje na konzolach tak velke ako pri pc. Ked nemas inu moznost, neostava ti nic ine, ako tych 40-50e za novu gamesu pre konzolu vyhodit. Dalsia vec je cena hier...american nema problem kupovat originaly, aj ked kupi sracku, nemrzi ho to. No slovak si 3x rozmysli ci da 50e za daco co nepozna a po dvoch dnoch zisti, ze ho to nebavi. Cista strata. A pretoze su konzoly hlavne zalezitostou usa a mozno japonska, este dlhy cas to moze byt takto, ze hry budu robene primarne pre ne. Maju proste zaisteny odbyt u zakaznikov, ktori platia. Ale sucasny stav nieje dobry, a z hladiska pokroku v hernych technologiach je to zle. Kvoli posratym peniazom. Idealne by bolo portovat hry opacne, ako si pisal. Dalsia vec je, ze preco existuje piratenie? Okrem dovodu ktory vsetco pozname (peniaze) je to napr. neexistencia demoverzii na PC. Kedysi si ich mal hafo a hned si vedel ci je hra sracka, alebo sa kupa oplati. Dnes nemas takmer ziadne dema...ziadny normalny clovek si nekupi hru o ktorej nic nevie, aby nakoniec zistil, ze je to sracka. Takze 90% ludi hru stiahne, prejde, a ked sa im pacila, kupi si origos. Bohuzial 90% z tych 90-tich percent si origos nekupi, lebo uz to presli a splnilo to ucel. Dnes, ked je kazda druha hra srackova (ci uz kvoli technologiam alebo lenivosti vyvojarov) proste nieje ina moznost, ako nevyhodit peniaze za nejaku blbinu. Na konzole mas demo takmer na kazdu vec, tam nieje problem si hru odskusat. Johnnny píše: Tym reagujem len na to ustavicne: "konzoly brzdia technologicky vyvoj". Okrem toho verim, ze "nekonecne" moznosti PC naopak brzdia vyvoj obsahu ktory je pre mna ovela dolezitejsie. Konzoly brzdia technologicky vyvoj ci chces alebo nie, pretoze sa aj dnes musi vyrabat novy obsah pre 7r stary HW, ktory nepodporuje najnovsie technologie. Naco je to dobre? Na nic. Pripada mi to ako udrziavanie polomrtveho dedka pri zivote pristrojmi, aj ked ten uz ani nevnima okolity svet. Zbytocne plytvanie zdrojmi. Tie " nekonecne" moznosti PC o ktorych pises su dobre, problemom ostava obsah tych hier, ktory je vo vela pripadoch srackovy. Ale to vieme vsetci. Existuju vynimky, ale tych je velmi malo a pozna ich kazdy... napr. half life 1 a 2. Vo svojej dobe to bola pecka aj pribehovo, aj pouzitymi technologiami. Johnnny píše: Na ten zvysok reagovat nebudem, pretoze tam opat dookola pises o texturach a AA a podobnych veciach ktore pre mna a mnohych dalsich nie su prioritou a ak by som reagoval, opakoval by som zase len to co sme uz s walterom povedali. textury, AA a podobne veci som pouzil na vytknutie walterovych argumentov, ako si si mal moznost precitat. Su to spolocne veci tykajuce sa grafiky u konzol aj PC.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi 14T 256GB |
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 | 66 Bydlisko: Žilina |
nicobb, pravdepodobne im ide o to, že sa zmenší priepasť medzi konzolami a pc, čiže bude potrebné robiť menej ústupkov... V teórii.... Tým ale, že to nebude skok ako kedysi, tá teória môže ale pekne padnúť, pretože v dobe PS/PS2 sa ešte stále vyvíjalo hlavne pre PC. Potom sa rozšíril masovo internet, warezáci sa stali naozajstným problémom, tak sa vývojári proste prispôsobili situácii... Keď budú teraz PC a konzoly viacmenej rovnocenné, niečo to posunúť môže, ale nemusí. Stále sa bude asi vyvíjať pre konzoly a potom bude veľa portov na PC. A zas budú plakať, že zlé zlé zlé konzoly, výrobcovia do nich dali slabý HW! Nepochopia, že problém je práve v tom, že kúpia PC za 2000eur, ale hra za 10-30 eur je pre nich už neskutočne zderstvo, tak to radšej stiahnu...
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 16.12.24 Príspevky: 20581 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
walther píše: Asi nemyslel tie nainštalované, vyznelo to tak, že ich kúpil dokopy 15 Na tom sa smejem, pretože sa tu tvári ako profesionál, hral sa už od dôb Dune2, ale za ten čas dokopy kúpil len 15 hier, za cca 20 rokov - a posudzuje, či majú originálne hry viac alebo menej problémom ako tie warez verzie... Tých 15 je určite dokonalá testovacia vzorka dalsia trapnost...dochadzaju ti argumenty, co? tak trepes kraviny. Hier mam doma cca 15 originalnych a prejdenych, aj s install mediami. Co mam kupene na steame ani nejdem ratat. kolko origosov mas doma ty? no pochval sa. 15 povazujem za celkom dost na to, aby sa tam mohlo vyskytnut viacero druhov ochran proti kopirovaniu. Co ma zatial napada z mojich origosov ze ma nejaku ochranu: bioshock - ubisoft aktivator a revoker pri instale a odinstale crysis 2 - overuje na serveri ci je hra ok darkstar one - tages ochrana - vie robit riadne haluze ked je hra warez - mam odskusane hawx 2 - bezi to cez origin half life - bezi to cez steam ...a este mam daco co ma myslim starforce, len uz neviem ktora z hier to je. Este stale si myslis ze som neodskusal dost hier s roznymi ochranami a distribucnymi systemami? Prestan sa uz dalej strapnovat, ja dobre viem o co pisem.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi 14T 256GB |
|
Registrovaný: 02.07.06 Prihlásený: 13.12.24 Príspevky: 14264 Témy: 314 | 314 Bydlisko: Bratislava |
shiro: Ale samozrejme, ale ako som pisal vela krat, grafika pre niektorych ludi nie je podstatna. Netvrdim, ze mi na nej nezalezi vobec, ale cca od cias Quake 4 sa ja osobne uz nikam posauvat nemusim. NHL sa mi pacilo uz v roku 2001 a viac od toho tiez nechcem. Rovnako tak mi v RPG staci grafiku aku vidim na wow a to aj po piatich rokoch. Neustale vidim nove hry, ale netaha ma to k nim. A konzolisti s tymto pocitaju a idu do toho, ze ta grafika nebude top.
Co sa tyka brzdenia, toto je len vecou marketingu a vyvojarov. Kludne by mohli hry vyvijat nezavisle od konzol, robit ich "od piky". V dnesnom svete sa to bohuzial nenosi. Nenosi sa to z roznych dovodov. Ale osobne si myslim, ze ak by boli hry pre PC ziskovejsie, vyvojari by sa orientovali na ne => daleko viac by vyuzivali moznosti sucasneho HW. No a to ci hry ziskove budu, alebo nie je uz vecou hracov. Oni vzdy maju moznost nejak ten vyvoj podporit. No nikdy to nerobili. Originalne hry si ludia zacali kupovat az v dobe, ked sa rozsirilo on-line hranie a "originalky" sa tak stali nevyhnutnostou. Faktom ale je aj, ze prave vdaka jednotnemu hw maju vyvojari s hrou pre konzolu menej prace. Tu skratka zalezi na uhle pohladu. Z jedneho uhla pohlavu to vyzera tak, ze konzoly svojou "zaostalostou" brzia PC, ale z ineho uhla pohladu zase vidis, preco tak tomu a ze konzola tou prvotnou pricinou nie je.
_________________ PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA! |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 16.12.24 Príspevky: 20581 Témy: 79 | 79 Bydlisko: Banska Byst... |
Podla takehoto uvazovania sa vlastne vobec nemusel nejaky xbox alebo ps3 vymyslat....ked nam ide o hratelnost, tak sme mohli ostat pri ps2 alebo ps1 hrat crash bandicoota alebo final fantasy. Sak nam netreba nove technologie Tvrdit ze hraci nepotrebuju, nestoja o ne, alebo ich nezaujimaju nove technologie, je len ospravedlnenim sucasneho stavu. Konzoly su proste stare. Vzhladom na to, ako su robene, nic nezabrani tomu, ze po urcitom case od ich vydania zacnu vyvoj skratka brzdit. To by museli vymyslet upgradovatelnu konzolu, ktora by udrzala krok s hlavnym tahunom vo vyvoji technologii - PC. Alebo vypustat nove konzoly kazde 2-3r, a nie kazdych 5 a viac rokov, ako to robia teraz. Ale vhladom na filozofiu konzol - byt blbuvzdorne a lahko pouzitelne aj 3r deckom, vyrobcovia upgradovatelnu konzolu nikdy asi nevyrobia. Alebo ma presvedcte o opaku. Pretoze dookola tu pocuvam jediny argument - ze konzolistom nejde o grafiku a nove technologie v ich konzolach, podstatny je pre nich obsah a hratelnost. Ale to by potom nevznikali nove verzie konzol, lebo by sa nepredavali, naco ich chciet, ked nam staci hratelnost, grafika a technologie z ps2.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi 14T 256GB |
|
Registrovaný: 02.07.06 Prihlásený: 13.12.24 Príspevky: 14264 Témy: 314 | 314 Bydlisko: Bratislava |
shiro, tak si zajdi na zaciatok temy a pozri o co tu slo. Dotycny sa pytal, ci sa oplati kupa konzoly. Ty si zacal s mizernou grafikou a ja s walterom sme sa ti pokusali vysvetlit, ze nie kazdy ju potrebuje. O tom ta tema je. X-Box 360 ma 5-6 alebo viac rokov, netusim, ale uzivatel ktory si tu konzolu pred 5-6 rokmi kupil si tento rok zahra Crysis 3. Ja ako majitel ktory si pred 6 rokmi kupil za 40 000 svoj prvy PC (Athlon 64 3000+, 1Gb ram, MSI 6600GT ) som mal problem zahrat si 4 roky dozadu povodny Crysis. Dokonca som sa o to ani nepokusal.
Ano, ten kto sa hra Crysis na konzole sa ho zahral v horsej kvalite a v horsej kvalite si zahral aj Crysis 2 a Crysis 3 ani v najmensom nebude vynimkou. To ti vsetko beriem. Ale zahra sa ho a pre niekoho je to dolezite. Ako som pisal ked som bol este mlady (cize niekedy v uvode tejto temy), ja mam pomerne drahe PC, ale WoW hram na integrovanej HD 2500. Wow bezi, ja sa hram a aj ked mam na lepsiu grafiku (co uznas asi aj sam), nepotrebujem to, lebo mi to nijak zvlast v hrani nepomoze. Az to zacne trhat, kupim grafiku, ale kym je to plynule a vidim si pod nohy, tak tu potrebu nemam. A pokial sa niekto takto stavia k hram, konzola je pre neho naozaj vyhodne zariadenie.
Nikto nikdy nepovedal, ze nechce pokrok, ale co sa grafiky tyka, pre mnohych skratka nie je nutny.
_________________ PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA! |
|
Registrovaný: 18.08.10 Prihlásený: 13.12.24 Príspevky: 4730 Témy: 59 | 59 Bydlisko: Prešov |
pekne sa tu režete, chudák zeto750 musí mať z toho show. zaspamujem aj ja do tohto off-topicu teda. dnešné hry sú "tupé" nie preto, že sú technologicky zaostalé, ani preto, že sú to konzolovky, ale preto, že sa robia pre úplne inú cieľovú skupinu. kým 20 rokov dozadu herný vývojár robil hru pre fanatika, čo bol ochotný opakovať bossfight aj 20 hodín, tak hru robil tak, aby si to ten fanatik užil. dnes sa hry robia pre bežného causal hráča od 7 do 70 rokov, ktorý ak sa k nejakej hre dostane, tak by ho nemala hra po prvých 5 minútach oradiť kvôli tomu, že ju nevie ovládať a je pre neho ťažká. takže preto vidíme v každej hre kompas a niekde vdiaľke neprehliadnutteľne blikajúci cieľ misie, pri každom interaktívnom predmete nám vyskakuje pred oči nápoveda, keby sme náhodou nevedeli akú klávesu sme tomu priradili a podobne. vyhovieť dvom tak odlišným skupinám hráčov je v podstate nemožné a vývojári si vybrali tú, kde je oveľa väčší potenciál zarobiť aj rozširovať rady zákazníkov. a to sú causal hráči. že to má súvis s aktuálnymi konzolami je už druhá vec, ale to je skôr dôsledok ako príčina. resp. je to výsledok toho, že causal hráč nie je väčšinou zdatný v technických aspektoch PC a konzola je pre neho omnoho viac user-friendly riešenie. už len inštalácia hry na PC robí takým ľuďom problém, takže je dosť utópia chcieť od nich, aby si vedeli hru nastaviť na pomery svojho HW. keď za prvé ani neviedia čo v bedni majú a za druhé veci jak antialiasing, teselácia, a všetky ostatné pojmy im absolútne nič nehovoria. pirátenie na PC má naopak na toto celé len veľmi malý vplyv a je to proste najpohodlnejšia fráza, akou môžu vydavateľstvá odbiť nepríjemné otázky o tom, prečo PC verzie väčšinou nedostávajú adekvátne technické vylepšenia. nie je to kvôli piráteniu, ale hlavne kvôli tomu, že veľká väčšina cieľovej skupiny je pre vydavateľa niekde inde než v PC oblasti a čas a prostredky na takto vylepšenú hru bymali omnoho nižšiu návratnosť. aj keby sa vôbec nepirátilo. netreba si robiť ilúzie, PC hráč a konzolista sú v základe rovnakí, ak by bolo pirátenie rovnako jednoduché, dialo by sa to v podobnej miere aj na konzoliach. veď sa to aj deje u Xboxu, aj keď online účty u posledných konzol to skomplikovali viac. ale kto si pamätá časy čipovania PSX a PS2, ten v tom má jasno. ku grafike... pri technologickom pokroku nejde len o grafiku, ale aj o ostatné simulačné vlastnosti hry od fyziky, cez deštrukciu až po kvalitu umelej inteligencie. takže vývoj technológie určite má vplyv na potenciálnu kvalitu hier, keby tu ale nebola tá snaha o user-friendly ovládanie a náročnosť, čo som spomínal vyššie. ale v princípe technologický pokrok je potrebný všade a je prirodzený, bez neho by sme stále rozkladali oheň kresadlom alebo kreslili mamutov po skalách uhlíkom z pahreby. nikto by neodmietol zahrať si svoju obľúbenú hru v krajšom kabáte. kto vraví, že je mu to jedno, klame sám seba. grafika by nemala byť modlou, ale tiež nie je nepodstatná. asi by dnes nikto nechcel hrať crysis v 8-bitových kockách v rozlišku 800x600, že? __________________________________________________ naspäť k téme... zeto750: ak máš jasno v tom, že sa jedná o 7-ročný HW s veľmi otáznou techlickou hodnotou a bude v priebehu roka či dvoch nahradený, ak ti je jasné, že to bude mať svoje vizuálne nedostatky a nevadí ti to, potom si konzolu kúp. medzi Xboxom a PS3 by som sa rozhodoval podľa toho, ktoré z exkluzívnych hier pre danú konzolu ťa viac lákajú, tomu by som prikladal najväčšiu váhu.
_________________ WS/GAMING MB: Asus Strix B650E-F Gaming WiFi CPU: Ryzen 7 9800X3D CPU cooler: Noctua NH-U12A chromax RAM: 64 GB DDR5 Kingston FURY Beast 6000 CL30 VGA: ASUS TUF RTX 3080 PSU: Seasonic Prime Fanless TX 700W System SSD: Samsung 990 PRO 1 TB Storage: Samsung 970 EVO Plus 2 TB + 2x Samsung 860 QVO 2TB Case: Jonsbo U5 Black Case fans: 6x Noctua NF-A12x25 PWM chromax Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 6 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: Mionix Naos PRO Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Joystick: Thrustmaster TCA Sidestick + TCA Quadrant + Add-on - Airbus edition Gamepad: Xbox Elite Series 2
HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4560 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 VGA: GT1030 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Purple 6TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Logitech K400 Plus |
|
Registrovaný: 02.07.06 Prihlásený: 13.12.24 Príspevky: 14264 Témy: 314 | 314 Bydlisko: Bratislava |
No jo, s tym casual hranim celkom suhlasim. Tu u nas to asi tak nepocitujeme, ale viem si zivo predstavit, ze v USA si ludia radsej kupia konzolu, nez by sa vobec pokusali nainstalovat si nejaku hru na PC. V kazdom pripade to z mojho pohladu nijak nestiera vyhody konzoly. Co sa grafiky tyka, stojim si za tym co som pisal. Herna grafika uz davno dosiahla uroven ktora je pre mna priatelna. Mat v PC vykonnu grafiku, tak si samozrejme nastavim detaily inak, nez to mam teraz, to bez debaty. Pokial ale tu moznost nemam, nijak mi to nechyba a tak by som si konzolu kludne zaplatil.
_________________ PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA! |
|
Stránka: 2 z 3
| [ Príspevkov: 77 ] | 1, 2, 3 |
|